0

چالش کشورهای در حال توسعه در برابر فاجعه‌ی انتشار گازهای گلخانه‌ای

چالش کشورهای در حال توسعه در برابر فاجعه‌ی انتشار گازهای گلخانه‌ای
بازدید 328

[ad_1]

کشورهای ثروتمند فعالیت‌هایی در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند؛ اما این امر برای کشورهای در حال توسعه سخت‌تر است و این کشورها بین فقر و فاجعه‌ی آب و هوایی گیر کرده‌اند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از cnet، نیجریه اخیراً یک کشف تصادفی انجام داده و زمانی که در حال جستجوی زیرزمینی برای نفت بود، به ذخایر گاز طبیعی برخورد کرده است.

نیجریه به عنوان یکی از امضاکنندگان توافقنامه پاریس، متعهد شده تا سال 2030 به میزان 36 درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید کند؛ و اکنون در شرایط متفاوتی قرار دارد.

بیش از 40 درصد از 208 میلیون شهروند نیجریه به برق به صورت مداوم دسترسی ندارند.

این مسئله در بیشتر کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد

در سال 2015 در توافقنامه پاریس، بیشتر کشورهای جهان متعهد شدند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند تا از افزایش دما جلوگیری کنند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها برنامه مشخصی برای آن دارند.

با برگزاری کنفرانس COP26 سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا ، فشار بر دولت‌ها چه فقیر و چه غنی، برای انجام اقدامات بیشترافزایش یافته است.

بنابراین از کشورهای کمتر توسعه یافته نیز توقع می‌رود کربن را به میزان کشورهای ثروتمند محدود کنند، اما همانطور که می دانید کشورهای ثروتمند گازهای گلخانه‌ای بیشتری تولید می‌کنند.

جهان در حال توسعه در شرایط سخت فقر و فاجعه آب و هوایی قرار گرفته است. کشورهای فقیرتر نیاز زیادتری به تولید انرژی داشته و تجهیزات کمتری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند.

در این میان کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا و آلمان با منابع مالی زیاد، مهندسان با استعداد و دولت‌های باثبات، برای کاهش انتشار کربن تلاش زیادی می‌کنند.

بیشتر این انرژی در حال حاضر از زغال سنگ است که دی اکسید کربن زیادی تولید می‌کند.

کشورهای در حال توسعه مانند هند، بنگلادش، پاکستان، آفریقا و چین با یک چالش رو به رو هستند؛ چگون می‌توان شهرها و سایر زیرساخت‌ها را بدون افزایش انتشار کربن ساخت؟

یکی از راه حل ها استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد است. اما ممکن است ده‌ها سال طول بکشد تا ظرفیت مورد نیاز ایجاد شود.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید