0

ادعای بزرگ ایلان ماسک ؛ بینایی را به افراد نابینا بازمی گردانیم!

ادعای بزرگ ایلان ماسک ؛ بینایی را به افراد نابینا بازمی گردانیم!
بازدید 10

[ad_1]

ادعای بزرگ ایلان ماسک درخصوص بازگشت بینایی به افراد نابینا با توجه به موفقیت وی در بکارگیری تراشه مغزی نورالینک شاید درست باشید. حال نورالینک با تراشه‌ای دیگر به میدان آمده است.

ایلان ماسک با افتتاح شرکت نورالینک اهداف بزرگی که سالها در ذهن می‌پرورید را عملیاتی کرد. این شرکت در اولین اقدام یک تراشه مغزی ساخت تا افراد معلول بتوانند بوسیله آن برخی از امور روزانه را به راحتی انجام دهند. ایده این کارآفرین بزرگ چندی پیش به صورت انسانی آزمایش شد و فرد دریافت‌کننده آن می‌تواند با افکارش کارهایی را انجام دهد که شاید از عهده هر فردی برنیاید.

این پایان راه ایلان ماسک و شرکتش نیست. ادعای بزرگ ایلان ماسک درخصوص بازگشت بینایی به افراد نابینا نشان می‌دهد که این ثروتمند آمریکایی برنامه‌های دیگری نیز در ذهن دارد که با توجه به موفقیت تراشه مغزی نورالینک امکان موفقیت در این برنامه نیز وجود دارد. برنامه بدین شکل است که ماسک با کمک نورالینک درحال ساخت تراشه‌ای دیگر به نام Blindsight (کوربینی) که می‌تواند افراد نابینا را دوباره بینا کند. در ادامه با جزئیات خبر همزاه ما باشید.

بیشتر بخوانید: دریافت کننده تراشه مغزی ایلان ماسک می‌تواند فقط با ذهن شطرنج بازی کند [+ویدئو]

ادعای بزرگ ایلان ماسک درخصوص بازگشت بینایی به افراد نابینا

نورالینک مشغول کار روی تراشه‌ جدیدی به نام Blindsight (کوربینی) است که درنهایت بینایی را به افراد نابینا برمی‌گرداند. خبر توسعه‌ بلایندسایت را شخص ایلان ماسک و پس از دستاورد مهم نورالینک برای کاشت تراشه‌ «تله‌پاتی» در مغز فرد ۲۹ ساله‌ کم‌توان اعلام کرد.

ادعای بزرگ ایلان ماسک درخصوص بازگشت بینایی به افراد نابینا

برای افرادی که به‌دلایل ژنتیکی یا جراحات یا بیماری‌های خاص مسیر بینایی‌شان مختل شده است، چنین روشی می‌تواند مسیری جایگزین ارائه دهد و قدرت دیدن را به آنها برگرداند. در این حالت، مغز می‌تواند بدون تکیه بر مسیرهای همیشگی مرتبط‌به چشم و عصب بینایی، اطلاعات بصری را دریافت کند.

هدف نهایی نورالینک تحریک مغز به‌گونه‌ای است که بتواند سیگنال‌ها را به‌عنوان داده‌های بصری معنی‌دار تفسیر کند.

نورالینک در حوزه‌ ساخت تراشه‌های مغزکامپیوتر تنها نیست؛ بااین‌حال نخستین تراشه‌ این شرکت به‌دلیل بهره‌مندی از تعداد زیادی الکترود، بیشتر از تراشه‌های مشابه در کانون توجه قرار گرفته است. درضمن، نورالینک حمایت ایلان ماسک را پشت خود می‌بیند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص ساخت تراشه جدید ایلان ماسک برای بازگشت بینایی به افراد نابینا چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید