0

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید ؛ معرفی 12 اپلیکیشن کاربردی

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید ؛ معرفی 12 اپلیکیشن کاربردی
بازدید 21

[ad_1]

اگر به دنبال یک برنامه برای ضبط دو طرفه مکالمات صوتی خود هستید، در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید بپردازیم.

تا قبل از ماه می سال 2022 همه گوشی‌های هوشمند اندرویدی بدون هیچ مشکل و محدودیتی می‌توانستند از برنامه ضبط صدای دوطرفه استفاده کنند و آرشیوی از مکالمات تهیه کنند. اما از ماه می 2022 سیاست‌های سختگیرانه گوگل برای محدودسازی قابلیت ضبط مکالمه دوطرفه اندروید اعمال شد و در نتیجه نه فقط این امکان از بین رفت بلکه بسیاری از این برنامه‌ها، غیرفعال شدند.

ضبط مکالمه و تماس‌های صوتی اما یکی از نیازهای کلیدی بسیاری از افراد در مشاغل مهم و حساس است و این مسئله می‌تواند به طور مستقیم در روند کاری آن‌ها موثر باشد.

اساسا هم تا قبل از معرفی اندروید 9، گوگل خود بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید را عرضه می‌کرد که نیازهای کاربران را برطرف می‌کرد، اما در اندروید 11 نصب برنامه‌های ضبط مکالمه دوطرفه با محدودیت مواجه شد.

ما در این مطلب و با توجه به نیازی که از طرف کاربران برای ضبط مکالمات احساس می‌شود به معرفی بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه اندروید می‌پردازیم. با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید

همانطور که در بخش مقدمه گفتیم، یکی دو سالی است که موانع زیادی برای استفاده از اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دوطرفه اندروید ایجاد شده است.

سه مشکل در این راه وجود دارد، یکی مربوط به نسخه اندروید گوشی است که بعضا به دستگاه‌ها اجازه اینکار را می‌دهد و بعضا کاملا مانع از ضبط مکالمه دوطرفه اندروید می‌شود.

مورد دوم مربوط به سیاست‌ها و قوانین گوگل و گوگل پلی درباره ضبط مکالمه دوطرفه اندروید است که امکان دانلود، نصب و استفاده از برخی از برنامه‌های ضبط تماس را مشکل می‌کند. سومین مسئله مربوط به محل زندگی و منطقه شماست که می‌تواند مانع از دانلود، نصب یا کارکرد برخی برنامه‌ها شود.

پس شاید بهتر باشد پیش از معرفی بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه به نکته مهمی اشاره کنیم و آن اینکه در استفاده از بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید باید در نظر داشته باشید برخی از برنامه‌های ضبط تماس در گوگل پلی در دسترسند اما بسیاری از آن‌ها در گوگل پلی وجود ندارد و شاید بهتر باشد از خارج از گوگل پلی دانلود و نصب‌شان کنید.

برنامه Call recorder automatic

اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن ضبط صدا هنگام مکالمه هستید، برنامه call recorder automatic می‌توانید یکی از جذابترین گزینه‌ها باشد. خوشبختانه این برنامه پولی نیست و به راحتی قابل نصب و دانلود روی عموم گوشی‌های اندرویدی است.

رابط کاربری برنامه نیز بسیار ساده و کاربرپسند است و بعد از نصب و باز کردن آن به سادگی می‌توانید فرایند ضبط مکالمه دوطرفه اندروید را آغاز کنید. این برنامه به طور خودکار بعد از نصب و فعال شدن، ضبط مکالمات را آغاز می‌کند و فایل‌ها را در فضای ابری ذخیره می‌کند تا حافظه گوشی شما را اشغال نکند.

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید
بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید

اگر قصد دارید خیالتان از بابت ضبط مکالمات توسط این اپلیکیشن ضبط صدا مکالمه در اندروید راحت باشد، بعد از دانلود و نصب آن به بخش تنظیمات برنامه یا Setttings رفته و گزینه Record Calls را چک کنید که آیا تیک دارد یا نه. اگر تیک داشته باشد مکالمات ضبط خواهند شد.

بخش ذخیره فایل ضبط شده نیز به این صورت عمل می‌کند که با پایان تماس، فایل مکالمه درون برنامه را می‌توانید به گوگل درایو یا دراپ باکس انتقال دهید تا با حفظ آن در فضای ابری خیالتان از پاک نشدن آن آسوده باشد.

نکته مهمی که در استفاده از این مورد از بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید باید بدانید اینکه اگر قصد دارید در مکالمات فقط صدای خودتا ضبط شود، به بخش تنظیمات رفته و اینبار در بخش Audio Source، آن را روی حالت میکروفون Mic قرار دهید. این برنامه به طور پیشفرض مکالمات را به صورت دو طرفه ضبط می‌کند و در مجموع یکی از محبوبترین برنامه‌های ضبط مکالمه در ایران و جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از اینستاگرام

برنامه Automatic Call Recorder Pro

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید اپلیکیشن Automatic Call Recorder محسوب می‌شود که توسط شرکت شناخته‌شده و معتبر Appliqato توسعه داده شده است. ما در این بخش به معرفی بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه اندروید یعنی اتوماتیک کال رکوردر می‌پردازیم. این برنامه می‌تواند به خوبی به ضبط مکالمه دوطرفه اندروید بپردازد و ویژگی‌های زیادی دارد که نسبت به رقبا آن را برتر می‌کند.

بعد از دانلود و نصب این برنامه، برای فعال شدن قابلیت ضبط دوطرفه مکالمات بایستی آن را باز کرده، به بخش تنظیمات رفته و گزینه Record Everything را انتخاب کنید تا تمام تماس‌های ورودی و خروجی به طور دوطرفه ضبط شود.

ضبط مکالمه دوطرفه اندروید

با استفاده از گزینه Ignore Everything در این اپلیکیشن ضبط صدا مکالمه در اندروید نیز می‌توانید تماس‌هایی که در میان مخاطبان مدنظر شما نیست را ضبط نکنید. علاوه بر این، گزینه Ignore contact نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تماس‌های برخی مخاطبین را نادیده بگیرید و صرفا تماس برخی مخاطبین خاص را ضبط کنید.

از دیگر قابلیت‌های مهم این مورد از بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه باید به امکان آپلود فایل‌های ضبط شده مکالمات در فضای ابری دراپ‌باکس و گوگل درایو، ضبط خودکار مکالمه، امکان گوش دادن به فایل‌های ضبط شده، یادداشت برداری یا حتی به اشتراک گذاری آن‌ها اشاره کرد. در این مورد از بهترین اپلیکیشن ضبط صدا هنگام مکالمه همچنین می‌توانید یک لیست سیاه و سفید از مخاطبان خود تهیه کنید.

برنامه ACR Phone

در این بخش از معرفی بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه اندروید به برنامه ACR Phone می‌پردازیم. برنامه ACR Phone یکی از بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید محسوب می‌شود که از نظر سازگاری با گوشی‌ها و دستگاه‌های اندرویدی مختلف، یکی از مناسب‌ترین‌هاست.

این برنامه به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید می‌تواند به طور خودکار بعد از نصب به ضبط تماس‌های صوتی به صورت دوطرفه بپردازد. شما همچنین می‌توانید در این اپلیکیشن ضبط صدا مکالمه در اندروید تنظیم کنید که شماره ناشناسی که قبلا با شما تماس گرفته، بعد از این بتواند با شما تماس بگیرد یا خیر. این قابلیت برای افرادی که تماس‌های تبلیغاتی زیادی دریافت می‌کنند بسیار مناسب است.

بهترین برنامه ضبط مکالمه

با توجه به ضبط خودکار مکالمات در این بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه کافی است که برنامه را باز کنید تا در همان صفحه اصلی لیست تماس‌های ضبط شده را ببینید. در اینجا می‌توانید با انتخاب هر تماس، فایل صوتی آن را پخش کنیدف به اشتراک بگذارید، بخش یا بخش‌هایی از آن را برش دهید، یادداشت برداری کنید و یا حتی آن را کاملا حذف کنید.

در مجموع اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن ضبط صدا هنگام مکالمه هستید، ACR Phone یکی از جذابترین و بهترین گزینه‌های موجود است.

بیشتر بخوانید:

تبدیل پی دی اف به ورد

بهترین آنتی ویروس رایگان 2023

برنامه Cube ACR

در این بخش از معرفی بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه اندروید به برنامه Cube ACR می‌پردازیم. این برنامه به عنوان یکی از بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید خصوصا برای گوشی‌های سامسونگ و شیائومی شناخته می‌شود که در گوگل پلی هم در دسترس است.

بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید

بعد از دانلود و نصب این برنامه می‌توانید فرایند ضبط دوطرفه مکالمات را با بالاترین وضوح و کیفیت آغاز کنید. این برنامه امکانات کاملا رایگانی دارد و برای ذخیره فایل‌ها نیز کافی است بعد از نصب برنامه، وارد بخش Services آن شوید و بعد از آن، Cube ACR App Connector را انتخاب کنید تا کانکتور این اپلیکیشن ضبط صدا مکالمه در اندروید برای گوشی فعال شود.

برنامه Call Recorder – Talker ACR

برنامه Call Recorder – Talker ACR یکی از بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید محسوب می‌شود که فارغ از ضبط تماس‌های تلفنی از سیمکارت، برای ضبط تماس‌های اینترنتی صوتی مانند تماس‌های واتساپی هم کاربرد دارد. این برنامه رایگان را می‌توانید به سادگی از گوگل پلی دانلود کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه اندروید

تا پیش از تصمیم جدید گوگل درباره ضبط تماس‌های صوتی، می‌توانستید با استفاده از این بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه تماس‌های صوتی واتساپ را هم ضبط کنید اما حالا این موضوع ممکن نیست و فقط می‌توانید از آن برای ضبط تماس‌های ورودی و خروجی سیمکارت خود استفاده کنید. استفاده از این بهترین اپلیکیشن ضبط صدا هنگام مکالمه نیز بسیار ساده است و بعد از نصب کافی است به بخش تنظیمات برنامه رفته و اپلیکیشن را برای ضبط تماس‌ها فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه ضبط تماس برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

ضبط تماس در آیفون بدون برنامه

اپلیکیشن Boldbeast Call Recorder

اپلیکیشن Boldbeast Call Recorder  نیز از جمله بهترین برنامه‌های ضبط تماس است که در این بخش از معرفی بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه اندروید می‌خواهیم به آن بپردازیم. این برنامه هم در گوگل پلی در دسترس است و با استفاده از آن می‌توانید تماس‌ها را به صورت دستی ضبط کنید.

نحوه کار این بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید در واقع به این شکل است که در زمان دریافت یا برقراری یک تماس می‌توانید با انتخاب یک دکمه، ضبط تماس را فعال کنید. البته در بخش تنظیمات این اپلیکیشن ضبط صدا مکالمه در اندروید گزینه ضبط خودکار دوطرفه همه مکالمات نیز وجود دارد.

بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه

یکی از مهمترین و برترین ویژگی‌های این بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه سازگاری آن با طیف وسیعی از دستگاه‌ها و گوشی‌های اندرویدی است. این برنامه قابلیت‌های بسیاری دارد که برای مثال می‌توانید با آن لیست سیاه و سفیدی از مخاطبین تهیه کنید و نحوه ضبط تماس‌ها را مدیریت کنید.

نکته مهم قابل ذکر درباره بهترین اپلیکیشن ضبط صدا هنگام مکالمه اینکه کاربران نگرانی درباره فضای اشغال شده توسط فایل‌های مکالمات ضبط شده ندارید چراکه برنامه بعد از فراتر رفتن حجم فایل‌ها از یک عدد، فایل‌های قدیمی را به طور خودکار حذف می‌کند. اما با توجه به این مسئله اگر نیاز به برخی فایل‌های ضبط شده دارید باید آن‌ها را یا در یک فضای دیگر یا فضای ابری ذخیره کنید.

برنامه ACR Phone + APH

اپلیکیشن ACR Phone + APH از جمله بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید محسوب می‌شود که در گوگل پلی در دسترس است و برای ضبط تمام مکالمات تلفنی به طور دوطرفه کاربرد دارد. این برنامه طیف وسیعی از ابزارها و آپشن‌های مثبت و کاربردی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسه تماس‌گیرنده، مسدود کردن تماس، شماره‌گیری خودکار و البته ضبط تماس اشاره کرد.

بهترین اپلیکیشن ضبط صدا هنگام مکالمه

این مورد از بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه ممکن است در برخی موبایل‌های قدیمی قابل اجرا نباشد و دلیل آن هم به نسخه اندروید گوشی‌ها مربوط است. نگران محدودیت فعالیت این برنامه نیز نباشید چراکه خود به طور خودکار محدودیت‌های گوگل پلی را برای ضبط تماس دور می‌زند. البته برای اینکه این مسئله ممکن شود باید برنامه کمکی این برنامه به نام APH یا ACR Phone Helper را هم نصب و فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه های ادیت ویدیو در آیفون

ویژگی های نسخه پریمیوم تلگرام

برنامه Call Recorder by Lucky Mobile Apps

برنامه Call Recorder by Lucky Mobile Apps یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید محسوب می‌شود که بعد از نصب قادر به ضبط خودکار تمام مکالمات تلفنی است.

اپلیکیشن ضبط صدا مکالمه در اندروید

این برنامه را می‌توان به سادگی از گوگل پلی دانلود کرد، اما بعد از نصب و اجرای آن بایستی دسترسی‌هایی که نیاز دارد را به آن بدهید. رابط کاربری اسان این برنامه و تنظیمات ساده‌اش یکی از مهمترین مزایای آن محسوب می‌شود که Call Recorder by Lucky Mobile Apps را به یکی از بهترین اپلیکیشن ضبط صدا هنگام مکالمه بدل می‌کند.

تنها نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید اینکه حذف مکالمات صوتی فقط به صورت دستی انجام می‌شود و اگر بخواهید به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشید، بایستی تحمل تبلیغات متعدد را داشته باشید. البته در صورت خرید اشتراک و پرداخت پول دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد و خبری از تبلیغات نیست.

برنامه CallU

برنامه CallU نیز از جمله برترین اپلیکیشن ضبط صدا مکالمه در اندروید محسوب می‌شود که توسط شرکت SMSROBOT عرضه شده است و هنوز توسط گوگل دچار محدودیت و مشکل نشده است، پس می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید.

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید

بعد از دانلود و نصب این برنامه، کافیست آن را باز کنید کرده و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید تا فرایند ضبط مکالمات آغاز شود. برنامه CallU نیز به صورت خودکار تماس‌های تلفنی را با کیفیت بالا ضبط می‌کند اما نقدی که به آن وارد است، رابط کاربری نه‌چندان جالب آن است که باید برای یادگرفتن طرز کار آن کمی زمان بگذارید.

از سوی دیگر مزیت این بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید اینکه استفاده از آن نیاز به هیچ افزونه و برنامه کمکی ندارد. همچنین یکی از مهمترین مزایای آن عدم نیاز به خرید اشتراک است برای کاربران و عرضه تمام آپشن‌ها و امکانات به صورت رایگان است. البته اگر بخواهید دیگر تبلیغات نمایش داده نشود باید مبلغی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

بررسی ویژگی های iOS 17

برترین ترفندهای iOS 17 که نمی‌دانستید!

برنامه TrueCall

برنامه TrueCall نیز از جمله بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید محسوب می‌شود که می‌توانید از آن به عنوان برنامه پیشفرض شماره‌گیر نیز استفاده کنید. یعنی شما می‌توانید علاوه بر ضبط مکالمه، شماره گیر TrueCall را به جای برنامه پیشفرض و اصلی تماس گوشی خود نیز جایگزین کنید.

یکی از ویژگی‌های مثبت این برنامه رابط کاربری ساده و کاربرپسند آن است اما باید بدانید که در برخی بخش‌ها ضعیف عمل می‌کند و مثلا کیفیت ضبط تماس‌های صوتی آن معمولی است.

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید
بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید

در مجموع به نظر می‌رسد این برنامه از میکروفون گوشی برای ضبط تماس‌ها به جای ضبط بومی صدا استفاده می‌کند و این مسئله در کیفیت محصول نهایی موثر است. پس با این اوصاف اگر وضوح و شفافیت صدا برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است به سراغ دیگر برنامه‌هایی که در این فهرست معرفی کردیم بروید.

نکته عجیب دیگر درباره این برنامه اینکه برای گوش دادن به فایل‌های صوتی ضبط شده در برنامه نیاز به پخش‌کننده‌های صوتی مجزا یا برنامه مرورگر فایل دارید. توسعه دهنده برنامه البته اعلام کرده که در آپدیت‌های جدید پخش‌کننده اختصاصی برای گوش‌دادن به تماس‌ها در داخل برنامه اضافه می‌شود.

برنامه OpenPhone

یکی دیگر بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید برنامه OpenPhone محسوب می‌شود که برای فعالسازی آن کافی است در زمان مکالمه گزینه ضبط صدا را فعال کنید تا تماس به صورت دوطرفه ضبط شود.

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید

ویژگی مهم این برنامه اینکه این برنامه قابل استفاده به شکل اپلیکیشن در گوشی، برنامه در دسکتاپ  و حتی تحت وب در مروگر است و هیچ محدودیتی ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه‌های ساخت میم 2023

بهترین برنامه های ساخت گیف در اندروید و iOS

برنامه Google Dialer

گوگل گرچه ابتدا سیاست‌های سخت‌گیرانه شدیدی برای ضبط مکالمات اعمال کرد، اما اخیرا با عرضه مجدد این قابلیت در برنامه Google Dialer کمی این سیاست‌ها را تعدیل کرده است. حالا Google Dialer خود یکی از بهترین برنامه ضبط صدا هنگام مکالمه محسوب می‌شود.

بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید

اما باید بدانید که این ویژگی برنامه مذکور در همه گوشی‌ها و در تمام مناطق فعال نیست و به نسخه اندروید و ملیت کاربران حساس است. در برخی کشورها که قوانین ضبط مکالمه بسیار سخت و پیچیده است این قابلیت غیرفعال است اما در برخی مناطق فعال است.

سوالات متداول

بهترین برنامه‌های ضبط دوطرفه تماس در اندروید کدامند؟

ما در طول این مطلب لیست جامعی از بهترین برنامه‌های ضبط مکالمه در اندروید را معرفی کردیم که همگی از بهترین‌ها هستند. از جمله برترین موارد این فهرست نیز می‌توان به ACR Phone، برنامه call recorder automatic و برنامه Automatic Call Recorder Pro اشاره کرد.

آیا امکان جایگزینی برنامه‌های ضبط تماس با شماره‌گیر پیشفرض گوشی وجود دارد؟

بله برای مثال برنامه TrueCall را می‌توانید ضمن استفاده برای ضبط مکالمات، به عنوان برنامه پیشفرض برقراری تماس نیز تعریف کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین برنامه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید