1

آیا توسعه دهندگان وب حرفه ای واقعا از وردپرس استفاده می کنند؟

بازدید 823

 

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است که وب را اجرا می کند. هم کاربران عادی و هم برنامه نویسان برای ساخت وب سایت های بسیار کارآمد به آن متکی هستند.

علاوه بر وردپرس، توسعه دهندگان وب حرفه ای معمولاً ابزارهای پیشرفته زیادی برای انتخاب دارند. اکثر این ابزارها برای ساخت وب سایت های پیچیده از وردپرس قدرتمندتر هستند. بنابراین، وردپرس همیشه در بالای لیست آنها نیست و این در واقع به عوامل زیادی بستگی دارد.

  1. چرا توسعه دهندگان وب از وردپرس استفاده می کنند؟

وردپرس سیستم مدیریت غالب در وب است. از زمان ایجاد آن در سال 2003، بیش از 65 درصد از وب سایت های مبتنی بر CMS و سهم بیش از 43 درصد از کل وب سایت ها را در اینترنت جمع آوری می کند. سهم باقی مانده بین سایر وب سایت های سفارشی ساخته شده و سیستم های مدیریت محتوا می شود.

طراحی سایت در تبریز

با این وجود، برخلاف کاربران عادی، اکثر توسعه دهندگان وب معمولاً در بسیاری از پلتفرم های توسعه وب جایگزین تجربه دارند. که نسبت به هر سیستم مدیریت محتوای دیگری محدودتر و قدرتمندتر هستند.

 

با در نظر گرفتن این موضوع، چه چیزی گاهی اوقات باعث می شود توسعه دهندگان وب حرفه ای به وردپرس پایبند باشند؟

برای توضیح بیشتر در این مورد، هدف تمام سیستم های مدیریت محتوا ارائه راه حل هایی برای انجام کارهای رایج و تکراری است. به طور مشابه، ایده وردپرس ارائه ابزارهای آماده برای مدیریت پویا محتوای انواع خاصی از وب سایت ها است.

 

برای هر توسعه دهنده حرفه ای، ایجاد مجدد یا شبیه سازی کاری که وردپرس انجام می دهد، چیزی جز اتلاف وقت و تلاش نیست. به طور خاص، اگر عملکردهای وب سایت هدف کاملاً با آنچه که وردپرس و افزونه های آن تمایل به دستیابی به آن دارند مطابقت داشته باشد.

 

با این وجود، تصمیم برای رفتن به وردپرس یا نه کاملاً به توسعه دهنده بستگی دارد. که اغلب بر اساس الزامات و اندازه / نوع پروژه پیش بینی شده هدایت می شود.

  1. آیا توسعه دهندگان وب باید از وردپرس استفاده کنند؟

بسیاری از کاربران بی تجربه به طور نابخردانه ای برای هر وب سایتی که قرار است ایجاد کنند به وردپرس وابسته هستند. با این حال، این عمل کاملاً اشتباه است زیرا همه سیستم‌های مدیریت محتوا در صورت استفاده خارج از زمینه خود ممکن است به طرز وحشتناکی شکست بخورند.

انتخاب وردپرس در میان دیگر پلتفرم های توسعه وب موجود به عوامل زیادی بستگی دارد. در درجه اول توانایی ساختار وردپرس و افزونه های آن برای برآورده کردن کامل نیازهای کاربر.

وردپرس در اصل یک سیستم مدیریت وبلاگ و سازنده وب سایت است. این یک راه حل عالی برای مدیریت وبلاگ ها و وب سایت های همه منظوره است. برای ایجاد برنامه های کاربردی وب سفارشی مناسب نیست.

این بدان معناست که حتی متخصصان وب متخصص نیز نباید از وردپرس برای توسعه برنامه های کاربردی وب پیچیده با منطق سفارشی و خدمات آنلاین پیشرفته استفاده کنند. در میان بسیاری از دلایل دیگر، این محدودیت یکی از مهمترین جنبه هایی است که برخی از توسعه دهندگان از وردپرس متنفرند.

  1. آیا توسعه دهندگان وب باید وردپرس را یاد بگیرند؟

به طور کلی، وردپرس به کاربران کمک می کند تا وب سایت هایی را با استفاده از رابط های کاربری تعاملی و ویژگی های کشیدن و رها کردن بسازند. معمولاً به کدنویسی و مهارت های فنی پیشرفته نیاز ندارد.

البته، هر کسی که می خواهد از وردپرس استفاده کند، باید آن را یاد بگیرد تا از قابلیت های آن استفاده کند. برای انجام این کار، مهارت های مورد نیاز برای برخورد با وردپرس بسته به نحوه استفاده از پلتفرم متفاوت است.

طراحی سایت در تبریز

مهارت های مورد نیاز برای استفاده از وردپرس:

این شامل نحوه نصب پلتفرم و ایجاد وب سایت، نحوه استفاده از قابلیت های داخلی آن و نحوه دانلود و فعال سازی افزونه ها و تم ها می شود. یادگیری چنین مهارت هایی برای هر کسی آسان است و تغییر دستی عملکردهای وردپرس یا توسعه افزونه های سفارشی را پوشش نمی دهد.

 

مهارت های لازم برای کدنویسی در وردپرس:

این شامل نحوه توسعه افزونه‌های سفارشی، تغییر رفتار پیش‌فرض و افزودن قابلیت‌های اضافی به وب‌سایت است که توسط افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌شوند. این امر مستلزم مهارت های کدنویسی اضافی و تجربیات برنامه نویسی پیشرفته در زبان ها و تکنیک های متعدد، مانند PHP، HTML و MySQL است.

با توجه به این مقایسه، آیا من به عنوان یک توسعه دهنده وب نیاز به یادگیری وردپرس دارم؟

 

در بیشتر موارد، توسعه دهندگان وب باید حداقل نحوه استفاده از وردپرس را یاد بگیرند، اما لزوما نحوه برنامه نویسی با آن را یاد نمی گیرند.

به جای کدنویسی یک وب سایت از ابتدا، توسعه دهندگان وب به راحتی می توانند برای ایجاد راه حل های قابل نگهداری و ایمن به وردپرس وابسته باشند. به همین دلیل، بیشتر آنها ملزم خواهند شد که در مقطعی از حرفه خود نحوه استفاده از آن را بیاموزند.

  1. توسعه دهندگان وب از چه چیزی برای ساخت وب سایت استفاده می کنند؟

برای اکثر توسعه دهندگان وب ماهر، وردپرس فقط یک ابزار در میان بسیاری دیگر است که می توان برای طراحی سایت در تبریز و یا طراحی سایت در تهران استفاده کرد .

برای ساخت وب سایت، توسعه دهندگان وب برای ساخت وب سایت ها به انواع ابزارهای توسعه، چارچوب ها و کتابخانه ها وابسته هستند. آنها می توانند از ابزارهای مدیریت محتوا استفاده کنند یا راه حل های سفارشی خود را با استفاده از زبان ها و تکنیک های برنامه نویسی دیگر بسازند.

توسعه دهندگان وب با تجربه معمولاً پشته توسعه خود را بر اساس چندین چیز از جمله تجربه فنی و دانش خود انتخاب می کنند. با این حال، از آنجایی که اکثر وب سایت ها را می توان با چندین روش ایجاد کرد، نیازهای مشتری معمولاً عامل اصلی در تعیین پلت فرم ها و تکنیک های وب مورد استفاده است.

  1. نتیجه گیری

وردپرس یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ایجاد وب سایت است، چه کاربران عادی و چه کاربران با تجربه از آن برای ایجاد وب سایت های مدرن استفاده می کنند. در این مقاله بحث کردیم که آیا توسعه دهندگان وب از وردپرس استفاده می کنند و چرا، چه زمانی باید از آن استفاده کنند و چرا باید آن را یاد بگیرند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حسین گفت:

    ولقعا خوب و کامل بود ، تشکر

بیشتر بخوانید