0

آیا واقعاً مغز افراد پولدار دیرتر پیر می‌شود؟

آیا واقعاً مغز افراد پولدار دیرتر پیر می‌شود؟
بازدید 8

[ad_1]

دیگر نمی‌شود انکار کرد که مغز افراد پولدار دیرتر از بی‌پولان پیر می‌شود. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا دلیل اصلی این نظریه به عدم مشکلات مالی مربوط نمی‌شود؟ در ادمه مطلب به مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید.

دانشمندان دانشگاه لوزان سوئیس، در تحقیقات جدید خود دریافتند که مغز افراد پولدار بسیار دیرتر از افراد معمولی پیر می‌شود. برای اثبات این نظریه یک نمودار طراحی شده است که نشان می‌دهد میزان شاد بودن در انسان‌های ثروتمند از انسان‌های معمولی بیشتر است.

با کمی تعقل می‌شود دریافت که علت شاد بودن و بروز دیرتر نشانه‌های پیری مغز در افراد پولدار، به عدم وجود مشکلات مالی برمی‌گردد. این مشکل در افراد معمولی رو به پایین و افراد ضعیف بسیار دیده می‌شود و حتی در اکثر موارد باعث بروز بیماری‌های دیگری نیز می‌شود.

جالب است بدانید که طبق آمارهای جدید، بیشترین آمار مربوط به خودکشی در ایران، به خصوص از چند سال پیش تاکنون به علت فقر بوده است.

بیشتر بخوانید: مغز انسان در ۱۰۰ سال اخیر بزرگتر شده است

مغز افراد پولدار دیرتر از دیگران پیر می‌شود

اخیرا محققان دانشگاه لوزان سوئیس دریافتند مغز پولدارها دیرتر پیر می‌شود. این نظریه به طرز موشکافانه‌ای به رابطه بین ثروت و شادی می‌پردازد که به طور مستقیم با یکدیگر در تعامل هستند.

برای اثبات این نظریه، نموداری طراحی شده که می‌گوید پولدارها نسبت به دیکر افراد شادترند. این نمودار رابطه بین ثروت و شادی را نشان می‌دهد. (نمودار پایین براساس نظرسنجی جهانی گالوپ ترسیم شده است)

مغز افراد پولدار دیرتر از دیگران پیر می‌شود

نمودار مازلو می‌گوید که یک فرد قبل از اینکه به سطوح بالاتری از نیازها مانند حمایت اجتماعی و احترام برود، نیازهای اساسی خود را از جمله غذا، پوشاک و امنیت شغلی برآورده می‌کند.

داشتن درآمد کمتر به این معنی است که بیشتر این افراد هنوز در سطح اول یعنی برآورده کردن نیازهای اولیه خود هستند.

برای کشور با درآمد بالاتر نیازهای اساسی قبلاً برآورده شده است. از این رو، ثروت دیگر چندان به خوشبختی آنها کمک نمی‌کند. اما در کشورهای با درآمد پایین‌تر با تغییر ثروت، سطح شادی تغییر می‌یابد.

ماکزیمم خط پس از یک نقطه درآمد مشخص تثبیت می‌شود. پس از این مرحله، درآمد همچنان افزایش می‌یابد اما شادی نه.

بیشتر بخونید:

نظر شما درخصوص تأثیر شادی بر پیری مغز و نظریه دانشمندان درخصوص ثروت و پیری مغز چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید