0

کشف 85 سیاره جدید قابل سکونت در خارج از منظومه شمسی!

کشف 85 سیاره جدید قابل سکونت در خارج از منظومه شمسی!
بازدید 17

[ad_1]

ستاره‌شناسان با کشف 85 سیاره جدید قابل سکونت خارج از منظومه شمسی، گفته‌اند که احتمالاً دمای سطح آنها برای حیات به اندازه مناسب خنک است.

ستاره‌شناسان تاکنون موفق به کشف 85 سیاره جدید قابل سکونت در خارج از منظومه شمسی شده‌اند که توسط اطلاعات «ماهواره TESS» کشف شده و احتمال می‌دهند سطح آنها برای حیات به اندازه کافی خنک است.

البته برخی از این سیارات پیش‌تر کشف شده و گمانی‌زنی‌هایی درخصوص کشف حیات بوجود آمده بود. اما لازم به ذکر است که 60 سیاره از 85 سیاره، به تازگی کشف شده و تحقیقات بر روی همه آنها ادامه دارد. پس می‌توان گفت که احتمالاً به زودی به نتایج جالبی در امکان وجود حیات در سیارات دیگر خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: هشدار برخورد سیارک ۵۴ میلیون تنی به زمین ؛ ناسا واکنش نشان داد

کشف 85 سیاره جدید قابل سکونت

این سیارات خارج از منظومه شمسی از لحاظ اندازه شبیه مشتری، زحل و نپتون هستند و با استفاده از داده‌های ماهواره TESS کشف شده‌اند. TESS به محققان امکان می‌دهد تا کاهش نور ستارگان در نتیجه رد شدن اشیایی از جلوی آنها را رصد کنند. این روش کشف سیارات به نام «ترانزیت» مشهور شده است.

به طور معمول برای کشف یک سیاره حداقل باید ۳ ترانزیت رصد شود تا مدت زمان مدار زدن سیاره دور ستاره مشخص شود.

کشف 85 سیاره جدید قابل سکونت

اما پژوهشگران در تحقیق جدید منظومه‌هایی را رصد کردند که فقط ۲بار ترانزیت داشتند که در نتیجه آن مدت مدار زدن سیارات طولانی تر بود و به این ترتیب سیارات خارج از منظومه شمسی با دمای خنک‌تر رصد شدند.

مدت مدار زدن ۸۵ سیاره خارج از منظومه شمسی احتمالی دور ستاره‌هایشان بین ۲۰ تا ۷۰۰ روز است. این درحالی است که مدت زمان مدار زدن بیشتر سیارات خارج از منظومه شمسی رصد شده توسط TESS بین ۳تا ۱۰ روز بوده است.

محققان معتقدند برخی از سیارات احتمالی تازه کشف شده به اندازه‌ای از ستاره میزبان خود دور هستند که ممکن است دمای لازم برای حفظ حیات را داشته باشند. در این مرحله از پژوهش این اجسام به عنوان سیارات خارج از منظومه شمسی تایید نشده‌اند. اما محققان امیدوارند در مشاهدات بعدی به این نتایج دست یابند.

از ۸۵ سیاره خارج از منظومه شمسی احتمالی، ۶۰ مورد آن اکتشاف جدید هستند و تیم‌های تحقیقاتی مختلف با استفاده از روش‌های گوناگون ۲۵ مورد دیگر را به وسیله داده‌های TESS رصد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص کشف 85 سیاره با امکان وجود حیات چیست؟ آیا روزی قارد خواهیم بود در سیارات دیگر هم زندگی کنیم؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید