0

پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی برای استخدامی در 1401؟

تصویر پیدا نشد !
بازدید 34

[ad_1]

فهرست موضوعات مقاله

امروز میخواهیم با شما در مورد پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی برای استخدامی در سال ۱۴۰۱ صحبت کنیم اهمیت این زبان ها به میزان استفاده آنها در بازار کار و شامل دو بخش فرانت اند و بک اند می شوند.

زبان برنامه نویسی پایتون  ( Python )

پایتون به گفته اکثر برنامه نویسان و وبسایت های مختلف، بهترین زبان برنامه نویسی می‌باشد. این زبان با توجه به سادگی و قدرت فوق العاده خود، در سیستم عامل های مختلف قابل اجرا بوده و ویژگی های کاربردی زیادی دارد. پایتون در پروژه ها و شرکت های بزرگ بسیاری مانند: یوتیوب،اینستاگرام و پینترست مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایتون با توحه به سادگی خود، برای افراد مبتدی، گزینه بسیار خوبی بوده و افراد علاقه مند به آن در کمترین زمان ممکن این زبان را فرا خواهند گرفت.
یکی از صنایعی که پایتون در آن بسیار قدرتمند است، صنعت هوش مصنوعی می‌باشد. به همین دلیل است که برای ورود به دنیای هوش مصنوعی باید زبان پایتون رو یاد بگیرید. همچنین در صنعت طراحی وب نیز پایتون بسیار قدرتمند بوده و کاربردهای بسیاری در این زمینه دارد. از نظر فرصت شغلی و میزان حقوق، پایتون بسیار مناسب بوده و مشاغل بسیار زیادی در ایران و خارج از کشور به دنبال برنامه نویسان پایتون هستند. 

مزایای زبان برنامه نویسی پایتون

  • دارای کتابخانه های فراوان
  • منبع باز بودن و دارای جامعه توسعه دهندگان
  • پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف
  • یادگیری آسان و سریع

 
معایب زبان برنامه نویسی پایتون

  •  بخش لایه دسترسی به دیتابیس کامل نیست
  • به دلیل تفسیری بودن زبان، کمی کند است.

 

php چیست ?

php یک زبان برنامه نویسی است که مخفف کلمات Hypertext Preprocessor بوده و کاربرد اصلی آن در جهت طراحی و توسعه طراحی صفحات وب استفاده می‌شود. PHP یک زبان متن باز(Open source) است و از آن در جهت توسعه در سمت سرور استفاده می‌شود. از آنجایی که این زبان رایگان بوده و کاربرد زیادی در صفحات وب دارد، تقریبا ۷۸ درصد از وبسایت های جهان، از این زبان برنامه نویسی برای توسعه وبسایت خود استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه در زبان HTML صفحات وب به صورت استاتیک طراحی می‌شوند، برای ایجاد صفحات پویا، از زبان برنامه نویسی برای این منظور استفاده می‌شود.

مزایا و ویژگی های زبان برنامه نویسی

از آنجایی که زبان PHP یک زبان سریع است از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و دارای ویژگی های دیگری نیز می‌باشد که در ادامه به این موارد را بررسی خواهیم کرد.
منبع باز یا متن باز بودن PHP
از جمله مهمترین ویژگی های زبان PHP متن باز بودن این زبان برنامه نویسی می‌باشد. این ویژگی در برخی از زبان ها دیده نمی‌شود که عاملی است که در صورت وجود، زبان برنامه نویسی در زمان کمتری توسعه داده شده و اصطلاح داده خواهد شد. 
کراس پلتفرم بودن (Cross Platform) php
ویژگی کراس پلتفرم بودن زبان PHP به ما کمک می‌کند تا در انواع مروگرها و انواع سیستم عامل های مختلف مانند: ویندوز، مکینتاش و لینوکس سازگار باشد. 
سریع بودن زبان PHP
یکی از ویژگی های خوب زبان پی اچ پی، سریع بودن اسکریپت های است که با این زبان نوشته شده است و نسبت به زبان های دیگر مانند جاوااسکریپت و Asp از سرعت بیشتری برخوردار است.
php بسیار کارآمد، ساده و تفسیری است
زبان پی اچ پی با اندازه ای ساده است که افراد مبتدی نیز می‌توانند از این زبان استفاده کنند. همچنین با توجه به تفسیری بودن آن، نیازی به کامپایلر برای پی اچ پی وجود ندارد و به صورت خط به خط اجرا می‌شود. همچنین با پشتیبانی از شی گرایی در آن، بسیار کاربردی می‌باشد.

زبان برنامه نویسیreact js

ری اکت چیست؟

ری اکت یکی از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت است که در سال ۲۰۱۳ توسط تیم توسعه فیسبوک ساخته شده است. ری اکت قصد داشت رابط کاربری را ماژولار (با قابل استفاده مجدد) بکند و نگه‌داری آن را آسان‌تر سازد. بر اساس اعلام وب‌سایت رسمی ری اکت از آن برای «ساخت اجزای کپسوله شده‌ای استفاده می‌شود که حالت خود را مدیریت می‌کنند. سپس این اجزا با هم ترکیب می‌شوند تا UI های پیچیده‌ای ساخته شوند.»
در جای جای این نوشته مثال‌هایی از فیسبوک زده‌ایم و دلیل این امر آن است که مهندسان فیسبوک نخستین کسانی هستند که ری اکت را ساخته‌اند.
آیا زمانی که فیسبوک به جای استفاده از لایک به سمت استفاده از واکنش‌ها (ری‌اکشن‌ها) حرکت کرد را به خاطر می‌آورید؟ در این زمان به جای این که تنها نوشته‌ها را لایک کنیم، می‌توانستیم با آیکون قلب، یا صورتک‌ها و یا همان لایک به نوشته‌ها واکنش نشان دهیم. اگر این واکنش‌ها قرار بود در HTML نوشته شوند به کار بسیار زیادی برای تغییر دادن همه آن لایک ها به صورت ری‌اکشن نیاز بود.
این همان جایی بود که ری اکت مورد استفاده قرار گرفت. در واقع به جای پیاده‌سازی «جداسازی دغدغه‌ها»، ما در ری اکت با معماری متفاوتی روبرو هستیم. این معماری، ماژولار بودن را بر مبنای ساختار کامپوننتی افزایش می‌دهد. امروزه ما CSS ها را نیز جدا نگه می‌داریم؛ اما شما می‌توانید هر جزیی را هر قدر می‌خواهید اختصاصی کنید.

حالا به یکسری از ویژگی های ریکت می پردازیم :

  •  React.js ساده است
  • React.js مبتنی بر کامپوننت است
  • React.js ازداده های سمت سرور پشتیبانی می کند
  • React.js گسترده است
  • React.js سریع است
  • یادگیری React.js آسان است

 

اگر شما علاقه مند به توسعه وب و برنامه نویسی تحت وب هستید حتما اسم لاراول  (laravel)را شنیده اید، و این سوال در ذهنتان شکل گرفته است که لاراول چیست؟ و چه کاربردی دارد. در این مطلب کارشناسان واحد آموزش وب سایت صعود قصد دارند تا همه چیز را در رابطه با لاراول (laravel) برای شما توضیح دهند پس اگر مایل هستید تا به طور کلی با laravel آشنا شوید در این مطلب ما را دنبال کنید.

Laravel  چیست؟ همه چیز درباره ی laravel

از زمان‌های اخیر، قالب و چارچوب‌های(framework) وب زیادی برای ساده‌تر کردن توسعه وب ایجاد شده‌اند. هر چارچوب وب دارای مزایای خاص خود است که به یک جنبه از توسعه وب پاسخ می دهد. این قالب ها برای آسان سازی توسعه داخلی و ظاهری (رابط کاربری) طراحی شده‌اند و همینطور معماری آن جهت پاسخ به تعداد زیادی از خواسته های کاربران برنامه ریزی شده است.
لاراول یک (Framework) چارچوب یا پلتفرم برای زبان برنامه نویسی PHP  به صورت منبع باز(open source) می باشد. که قوی و قابل درک است. از الگو و نمونه طراحی کنترلر، مدل نما استفاده می کند. لاراول از جزء های موجود در framework های متنوع استفاده دوباره می کند که به ساختن یک برنامه تحت وب کمک می رساند. برنامه  تحت وب پیاده سازی شده به این صورت و کاربردی تر و قابل اجرا و ساختار بهتری دارد است. به شما پیشنهاد میکنیم که در رابطه با بحث لاراول حتما مقاله ی زبان php چیست؟ را مطالعه کنید.

 (Laravel)لاراول  یک دسته غنی و پر استفاده از کاربرد ها و عملکردها را به ما به اشتراک میگذارد. که ویژگی های اساسی چارچوب های PHP مانند: CodeIgniter، Yii و سایر زبان های برنامه نویسی مانند Ruby on Rails را در خود جای داده است. لاراول دارای منابعی با قابلیت، ویژگی ها و امکانات بسیار کاربردی است که باعث می شود توسعه وب به سرعت افزایش یابد. اگر با Core PHP و Advanced PHP تا الان کار کرده باشید، میدانید که پلتفرم laravel با استفاده از این ابزارها کار شما را برای توسعه وب بسیار آسان کرده است. و اگر شما قصد این را داشته باشید که از اول توسعه یک وب سایت را دست بگیرید به در صرفه جویی زمان به شما کمک زیادی می کند. همچنین این نکته مهم را هم باید بدانید که وب سایت هایی که با پلتفرم لاراول ساخته شده اند بسیار ایمن هستند و از یک سری حملات اینترنتی جلوگیری می کنند. اگر قصد دارید که توسعه وب را شروع کنید به شما پیشنهاد می دهیم که حتما مقاله ی برنامه نویسی وب چیست؟ را مطالعه کنید.

 
مزایای لاراول

  لاراول در هنگام طراحی یک برنامه وب بر اساس آن، مزایای زیر را به شما ارائه می دهد:

  • برنامه ها و ابزار های تحت وب به دلیل  Framework(چارچوب) لاراول مقیاس پذیرتر می شود.
  • باعث صرفه جویی زمان زیدی در طراحی برنامه های وب می شود به این دلیل که لاراول از قسمت های دیگر فریم ورک چندین بار استفاده می کند.
  • Framework laravel شامل فضاهای نام و رابط است، بنابراین به سازماندهی و مدیریت منابع کمک می کند.

 

فریمورک Vuejs

در حالی که جاوا اسکریپت به تنهایی کاملاً یک زبان برنامه نویسی پیشرفته است، اکوسیستم آن بسیار گسترده تر و وسیع تر از خود زبان است. ابزارهایی مانند فریم ورک ها با فراهم کردن زمینه ای برای توسعه بهتر و روان تر، زندگی یک توسعه دهنده را بسیار آسان تر می کنند. اگر زبان الفبا در نظر گرفته شود، فریم ورک ها را می توان به عنوان کتاب عبارات در نظر گرفت که توسعه دهنده را قادر می سازد جملات را بسازد و ارتباط برقرار کند. اگر روندهای بازار فریمورک JS را دنبال کرده اید، ممکن است دانسته باشید که رقبای اصلی در رقابت React و Angular هستند. آخرین نظرسنجی توسط Stack Overflow برتری React در سال جاری را تأیید می‌کند و Angular بیشتر در بین حرفه‌ای‌ها استفاده می‌شود. اما یک مدعی دیگر در این لیست وجود دارد!

موضوع Vue.js چیست؟ ویو جی اس چه کاربردی دارد؟

Vue.js با ۱۵.۲ درصد در جایگاه ششم قرار دارد. Vue.js در سال گذشته رشد باورنکردنی (۲۲۹ درصد) را نشان داد که در مقایسه با React (34 درصد) بسیار زیاد است. و با ۴.۴ میلیون بارگیری ماهانه در NPM، بخش قابل توجهی از بازار را پوشش می دهد. بنابراین، در این مقاله به بررسی چیستی Vue.js، اکوسیستم، نقاط قوت و ضعف آن می پردازیم. همچنین ابزار و ویژگی‌های Vue.js را با فریم ورک های رقیب آن مقایسه می‌کنیم تا درک عینی‌تری از کیفیت آن به دست آوریم. همچنین کارشناسان گروه آمورش برنامه نویسی وب سایت صعود در مقالات، Javascript چیست؟ همه چیز درباره ی جاوا اسکریپت و React.js چیست؟ چرا از ری اکت استفاده کنیم؟ در رابطه با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و فریمورک محبوب آن React.JS صحبت کردیم که به شما پیشنهاد میکنیم در رابطه با موضوع همه چیز را در رابطه با موضوع Vue.js چیست؟ ویو جی اس چه کاربردی دارد؟ حتما این مقالات را هم مطالعه کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید