0

وقتی مردم نمی‌دانند متاورس چیست! | مجله خبری آی تی و دیجیتال | متا

مجله خبری آی تی و دیجیتال | متا"> وقتی مردم نمی‌دانند متاورس چیست! | کالاسودا | متا
بازدید 99
مجله خبری آی تی و دیجیتال | متا " target="_blank" title="اشتراک در تلگرام" rel="nofollow" class="social telegram"> تلگرام

[ad_1]

آمریکوس رید، استاد بازاریابی دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا معتقد است بزرگترین چالش این است که اول از همه، هیچ کس واقعاً نمی‌داند متاورس چیست.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از گیزچاینا، طبق نظرسنجی شرکت تحقیقات بازار Forrester از ۲۴۷۱۲ بزرگسال، تنها ۲۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی با متاورس آشنا هستند. در آلمان، یک نظرسنجی مشابه نشان می‌دهد که تنها ۱۴ درصد می‌دانند Metaverse چیست.

به همین خاطر اپل و متا باید ابتدا دستگاه‌های جدیدی را راهی بازار سازمانی کرده و با توسعه آن، راحتی استفاده از دستگاه و جلب علاقه کاربران عادی را در دستور کار خود قرار دهند.

کمپانی‌هایی مانند اپل و متا در حال توسعه ابزارهای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده هستند.

آنها همگی امیدوارند سهمی از بازار متاورس آینده را به خود اختصاص دهند. اما با توجه به اینکه مصرف کنندگان عموماً نمی‌دانند Metaverse چیست، ابتدا باید هدست‌های آنها در بازار سازمانی توسعه یابد.

 

نبرد اپل و متا برای کسب درصد بیشتری از بازار متاورس

سال آینده میلادی، رقابت بر سر بازار آینده متاورس به اوج خود خواهد رسید.

این زمانی است که اپل اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را با پشتیبانی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی رونمایی می‌کند. طبق اسناد درخواست علامت تجاری مربوطه، اپل نام دستگاه را Reality One یا Reality Pro گذاشته است. این محصول جدید و مهمی است که اپل از زمان عرضه اپل واچ در سال 2014 منتشر خواهد کرد.

مهم‌تر اینکه محصول جدید اپل در رقابت مستقیم با متا قرار خواهد گرفت.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، می‌خواهد این شرکت را به یک شرکت پیشرو در دنیای متاورس تبدیل کند.

وی همچنین ده‌ها میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده و اکتبر گذشته نام فیس بوک را به متا  تغییر داد.

متا اخیرا محصول جدید خود به نام Quest و Quest 2 را راهی بازار کرد و بی شک رهبر بازار واقعیت مجازی روی سر است.

مایکروسافت، مجیک لیپ و سایرین در حال توسعه ابزارهای خود هستند و به حضور اپل رقابت تشدید خواهد شد.

با توجه به اینکه مردم نمی‌دانند این ابزار و متاورس‌های پشت آن چه سرویس و خدماتی ارائه می‌کنند، این کمپانی‌ها هستند که باید خود را اثبات کرده و ارزش محصول خود را در بازار سازمانی اثبات کنند.

استفاده از این ابزار برای چت تصویری و دون نیاز به گرفتن راهنما و ورق زدن وب سایت‌ها ضروری است تا کاربر عادی بتواند تعمیر جت جنگنده را بدون دردسر دریافت کرده و انجام دهد.{به عنوان مثال}

 

متاورس در جهان سازمانی

اما متاورس چگونه می‌تواند در بازار سازمانی کار کند؟

متا نسخه بتا نرم افزار Horizon Workrooms خود را راه اندازی کرده که به کاربران امکان می‌دهد جلسات مجازی را در متاورس برگزار کرده و از طریق آواتارهای خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ایده متا این است که به کارمندان اجازه دهد بدون توجه به جایی که هستند در ارتباط مانده و تجربه ملاقات حضوری با کاربر را در جلسه از راه دور تکرار کنند.

مایکروسافت نیز محصول مشابهی به نام Microsoft Teams Mesh دارد.

این محصول به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اتاق جلسات مجازی یا چت تصویری با آواتارهای دیجیتالی دیگر کاربران تعامل داشته باشند.

جی پی گاوندر، تحلیلگر تحقیقاتی در Forrester توضیح می‌دهد: «در حوزه سازمانی، بازار آموزش با واقعیت مجازی بسیار امیدوارکننده است، به‌طوری‌که هم واقعیت ترکیبی و هم واقعیت افزوده در خدمات میدانی، پزشکی از راه دور و آموزش استفاده می‌شود. این سه فناوری می‌توانند در برنامه‌های تخصصی سه بعدی ادغام شوند.

گاوندر افزود اپل می‌تواند از فرصت‌های به وجود آمده بازار بسته به محصول و استراتژی‌اش استفاده کند.

اما مایکروسافت قبلاً شروع به ادغام محاسبات ابری Azure در خدمات واقعیت ترکیبی کرده است و در حال بزرگتر شدن است.

مزیت متا این است که این شرکت در حال حاضر دو دستگاه در بازار دارد که انتظار می‌رود پروژه کامبریا ماه آینده وارد بازار شود و از نظر سخت‌افزاری از رقبا جلوتر باشد.

گاوندر تاکید کرد امیدواریم برخی از کارمندان ارزش متاورس را دیده و شروع به استفاده از آن در زندگی شخصی خود کنند، اما این روند چندین سال طول خواهد کشید.

اما وادار کردن کاربران عادی به پرداخت فعالانه برای دستگاه‌های نصب‌شده روی سر و در نتیجه پیوستن به متاورس هنوز یک رویای دور است.

گذشته از بازی‌های توسعه‌یافته و فضاهای مجازی اجتماعی یکپارچه، واقعیت افزوده متاورس فعلی و فناوری‌های واقعیت مجازی، تجربه متفاوتی نسبت به گوشی‌های هوشمند یا تلویزیون‌ به کاربران ارائه نمی‌دهد.

به هر حال، وقتی کاربر یک تلویزیون 55 اینچی 4K دارد، تماشای یک فیلم با هدست با وضوح پایین‌تر تفاوتی نمی‌کند. کاربران همچنین مطمئناً دوست ندارند هنگام غذا خوردن برنامه‌ها را روی هدست خود تماشا کنند.

به گفته تونگ نگوین تحلیلگر ارشد در گارتنر، فناوری‌های متاورس، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی باید سه معیار محتوای غنی، سهولت استفاده و سهولت کنترل را داشته باشند.

محتوا باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا مصرف کنندگان را از دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند و تلویزیون دور کند، دستگاه ها باید بر سر قیمت رقابت کنند تا فراگیر شوند و سهولت کنترل با سهولت استفاده ارتباط دارد.

اپل با داشتن 1 میلیارد کاربر وفادار به عنوان سلاح قدرتمند می‌تواند برتر از متا و مایکروسافت ظاهر شود، به این شرط که نیازهای سازمانی و کاربران را برآورده سازد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید