0

واریز سود سهام عدالت 1402 بالاخره تعیین تکلیف شد [+جزئیات سود دو مرحله‌ای سهام عدالت]

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد؛ مبلغ سود سهام عدالت تغییر کرد؟
بازدید 44

[ad_1]

بالاخره پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، واریز سود سهام عدالت 1402 تعیین تکلیف شد. در ادامه با جزئیات واریز سود دو مرحله‌ای سهام عدالت همراه مجله خبری آی تی و دیجیتال باشید.

مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌طور شفاف نحوه واریز سود سهام عدالت 1402 را توضیح داد. پیش‌از این گمانه‌زنی‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف از زمان واریز سود سهام عدالت و نحوه واریز سود سهام عدالت شده بود.

اخبار قبلی بر این موضوع تأکید داشتند که مشخص نیست سود سهام عدالت 1402 به صورت یکجا واریز می‌شود و یا مانند سال پیش در دو مرحله به حساب مشمولین می‌نشیند. حال بنابر گفته‌های حاجی‌وند، مبغ سود سهام عدالت سال 1402 نیز در دو مرحله به حساب سهامداران واریز خواهد شد. جزئیات بیشتر را در ادامه نوشته بخوانید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


جزئیات واریز سود سهام عدالت 1402 مشخص شد

مهدی حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «سود سهام عدالت امسال نیز طبق آخرین پیگیری‌ها احتمالاض مانند سال پیش در دو مرحله به حساب سهامداران واریز خواهد شد.»

وی گفت:‌

تاکنون مجامع حدود ۹۰ درصد از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت برگزار شده و ۳ تا ۴ شرکت مانده‌اند که آن هم به زودی مجامع‌شان برگزار می‌شود و تکلیف سود سهامداران عدالت با برگزاری این مجامع روشن خواهد شد.

حاجی‌وند در مورد میزان سود سهام عدالت هم گفت: «وقتی مجامع شرکت‌ها برگزار شود و میزان سود قابل تقسیم برای سهامداران مشخص شود، می‌توان در مورد میزان سود سهام عدالت هر فرد اظهارنظر کرد اما آنچه الان مشخص است به احتمال زیاد این سود در دو مرحله مانند سال گذشته پرداخت خواهد شد.»

جزئیات واریز سود سهام عدالت 1402 مشخص شد

حاجی‌وند گفت:

برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود سهامداران خود از جمله سهام عدالت را واریز کرده‌اند و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد که بقیه شرکت‌ها هم سود سهام عدالت را واریز کنند و بعد از تجمیع این سودها به حساب ذی‌نفعان و سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

وی توضیح داد: «برخی از شرکت‌ها از مهلت قانوی برگزاری این مجمع استفاده می‌کنند که همین موضوع موجب عدم واریز سود توسط این شرکت‌های می‌شود. اما با این وجود پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.»

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد سامانه میراث برای انحصار وراثت سهام عدالت متوفیان هم گفت:

این سامانه از هفته گذشته آغاز به کار کرده و در یکی دو روز اول حدود ۳ هزار نفر به این سامانه مراجعه کرده و سهام عدالت متوفیان آنها تعیین تکلیف شد.

وی گفت: «البته ترتیب مراجعه ورثه سهام عدالت بر اساس تاریخ فوت از آخر به اول است و بنابراین ورثه سهامداران متوفی در ابتدا اندک هستند و هر چه زمان فوت سهامداران عدالت به عقب برمی‌گردد، تعداد متوفیان بیشتر می‌شود.»

سهام عدالت دراصل سود 49 شرکت شرکت در کشور است که 37 شرکت در بورس فعالیت دارند و 12 شرکت نیز خارج از بورس قرار دارند. این سود مربوط به عملکرد سال مالی 1401 این شرکت‌ها است و واریز سود از طرف مجامع عمومی آنها به حساب سهامداران واریز می‌شود. البته واریز اولیه سود سهام عدالت، به مقصد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز می‌شود و پس از تجمیع مبالغ سود بع حساب سهامداران انتقال داده می‌شود.

لازم به ذکر است هم‌اکنون 49 میلیون نفر از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند که ظرف 16 سال گذشنه حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر فوت کرده‌اند.

جزئیات واریز سود سهام عدالت 1402 مشخص شد
جزئیات واریز سود سهام عدالت 1402 مشخص شد

مبلغ سود سهام عدالت 1402

حدود 2 هفته پیش بود که مهدی سعادتی، رئیس فراکسیون سهام عدالت اعلام کرد که سود مرحله اول سهام عدالت اواخر آذر 1402 به حساب سهامداران واریز می‌شود. بنابر گفته‌های وی، مبلغ سود سهام عدالت 1402 نیز برای برخی از مشمولین از 1 تا 2 میلیون تومان خواهد بود و برای افراد دیگر 400 تا 600 هزار تومان است.

مرحله دوم واریز سود سهام عدالت 1402 میز احتمالاً در روزهای پایانی سال جاری واریز می‌شود. در سال گذشته مبلغ سود سهام عدالت، 25 اسفندماه به حسای مشمولین نشست و باید دید که امسال چگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص واریز سود سهام عدالت 1402 چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال درمیان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید