0

نیمی از کامپیوترها از آپدیت ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کنند!

نیمی از کامپیوترها از آپدیت ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کنند!
بازدید 190

[ad_1]

ویندوز 11 جدیدترین و پیشرفته‌ترین ویندوز تاریخ است که در تاریخ 28 ژوئن 2022 رسماً توسط مایکروسافت معرفی شد. اما تاکنون نیمی از دستگاه‌های فعال، آپدیت ویندوز 11 را دریافت نکرده‌‌اند.

آرون گروپس

مایکروسافت همزمان با معرفی نسخه 11 سیستم‌عامل محبوب خود، اعلام کرد که برای آپدیت ویندوز 11 باید دستگاه از تراشه امنیتی TPM برخوردار باشد. البته این فقط یک مورد از محدودیت‌های نصب و آپدیت ویندوز 11 است. در واقع برای استفاده از ویندوز 11 یک سری پیش‌نیاز لازم است که معمولاً دستگاه‌های قدیمی فاقد این پیش‌نیازها هستند.

بیشتر بخوانید: حل مشکل ارور We Need to Fix Your Account ویندوز 11 [آموزش تصویری]

آپدیت ویندوز 11

مایکروسافت برای نصب و یا آپدیت ویندوز 11 پیش‌نیازهای به شدت سخت‌گیرانه‌ای اعمال کرده است که این باعث شده بیش از نیمی از دستگاه‌های فعال در پلتفرم ویندوز، نتوانند سیتم‌عامل خود را به ویندوز 11 آپدیت کنند.

گزارشی که LanSweeper از ویندوز 11 منتشر کرده است، نشان می‌دهد که بیش از 30 میلیون دستگاه فعال ویندوزی در 60 هزار سازمان وجود دارد که تنها 57/26 درصد از آنها می‌توانند آپدیت ویندوز 11 را به طور مستقیم دریافت کنند. در صوتی که بیش از 40 درصد آنها فاقد پیش‌نیازهای نصب و آپدیت ویندوز 11 هستند.

زمانی که ویندوز 11 منتشر شد بحث‌های زیادی درباره تراشه امنیتی TPM 2.0 که یک پردازنده نسبتاً جدید است مطرح شد. مایکروسافت اعلام کرده است که، کاربران برای نصب یا آپدیت ویندوز 11 باید حداقل از پردازنده نسل هشتم اینتل یا AMD Zen2 استفاده کنند.

البته غول تکنولوژی ساکن ردموند در حال بررسی امکان استفاده از ویندوز 11 در دستگاه‌هایی با پردازنده نسل هفتم اینتل و AMD Zen1 نیز است. به گفته LanSweeper پیش‌نیازهای ذکر شده عامل اصلی عدم آپدیت ویندوز 11 توسط دیگر کاربران است.

آپدیت ویندوز 11

طبق گفته TechSpot کاربران برای نصب و آپدیت ویندوز 11 در موارد بسیار کمی مشکل رم پیدا خواهند کرد. چرا که اکثر دستگاه‌های ویندوزی رم کافی برای اجرای ویندوز 11 را خواهند داشت. مخصوصاً دستگاه‌هایی که از ویندوز 10 بر روی دستگاه خود بهره می‌برند.

اما مشکل اصلی جایی‌ است که بحث پردازنده مطرح می‌شود. چرا که حدود 57 درصد از کامپیوترهای ویندوزی فاقد پردازنده سازگار با ویندوز 11 هستند. گرچه این آمار امیدوارکننده به نظر نمی‌رسند، اما حداقل در مقایسه با سال قبل آمار دستگاه‌هایی که می‌توانند به، به‌روزترین سیستم‌عامل مایکروسافت کوچ کنند، 12 درصد رشد داشته است.

اگرچه مایکروسافت برای نصب و آپدیت ویندوز 11 پیش‌نیازهایی اعلام کرده است، اما روش‌هایی وجود دارد که کاربران می‌توانند ویندوز 11 را بر روی دستگاه خود داشته باشند. البته باید بدانید که بعد از نصب ویندوز 11 معمولاً  امکان دریافت آپدیت‌های آن را نخواهید داشت. بررسی‌ها نشان داده است که کاربران برای دریافت ویندوز 10 بسیار حریص‌تر از ویندوز 11 بوده‌اند.

آپدیت ویندوز 11

LanSweeper در گزارشی اعلام کرد، در ماه آوریل فقط 1.44 درصد از دستگاه‌های ویندوزی شخصی، از ویندوز 11 استفاده می‌کنند. این در حالی‌ست که 1.71 درصد از این کاربران هنوز از ویندوز بسیار قدیمی XP استفاده می‌کنند. البته در ماه جاری استفاده از ویندوز 11 به 2.61 درصد رسیده است که از ویندوز XP پیش افتاده است. ولی باید گفت که، ویندوز 7 همچنان بالاتر از ویندوز 11 ایستاده است و استفاده از آن عدد 3.38 درصد را نشان می‌هد.

اما آمار AdDuplex در ماه ژوئن از زمین تا آسمان با آمار LanSweeper فرق می‌کند. طبق گزارش AdDuplex سهم ویندوز 11 از بازار PC به 23.1 درصد رسیده است که در مقایسه با ماه آوریل 3 درصد رشد داشته است. در قسمتی دیگر از گزارش AdDuplex نرخ نصب و آپدیت ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10 در سال 2016 برابر بوده است.

پلتفرم استیم در سپتامبر 2022 یک نظرسنجی درباره نرخ دریافت ویندوز 11 راه انداخت که نشان می‌دهد، جدیدترین ویندوز تاریخ به عدد 24.84 درصد رسیده است که در مقایسه با ماه قبل 1.03 درصد افزایش یافته است. البته در این گزارش اعلام شده است که سهم ویندوز 10 از بازار PC، در عدد 68.49 درصد خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص عدم پشتیبانی نیمی از کامپیوترها از آپدیت ویندوز 11 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید