0

سلطان گوشی‌های مجهز به افکت بوکه

سلطان گوشی‌های مجهز به افکت بوکه
بازدید 135

[ad_1]

با ما همراه باشید تا با پادشاه گوشی‌های هوشمند با افکت بوکه آشنا شوید؛ لقبی که برای اولین بار به آیفون 7 پلاس تعلق داشت.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gsmarena، شاید آیفون 7 پلاس را به خاطر بیاورید؛ گوشی که دوربین تله فوتو داشت و دوربین‌های متعدد را به ترند اصلی تبدیل کرد. با این حال، این اولین گوشی هوشمندی نبود که بیش از یک دوربین داشت، و همچنین اولین گوشی نبود که با بوکه مصنوعی تولید شد. HTC One (M8) دو سال قبل این کار را انجام داد. اما قدرت تنظیمات دوربین اپل، حالت پرتره 7 پلاس را به یک ویژگی ضروری در صنعت تبدیل کرد.

در سال 2022، دوربین گوشی‌های هوشمند در مقایسه با آیفون 7 به طرز چشمگیری ارتقا یافته است و اینک شاهد حسگرهای بزرگ و لنزهای روشن و … هستیم.

آزمایشات بوکه

در این بررسی چند گوشی را تست کردیم.

از آنجایی که افکت «بوکه» یا «تاری» چیزی نیست که بتوانیم به طور دقیق آن را اندازه گیری کنیم، به بررسی کمیت عمق میدان پرداختیم. ایده این بود که بین DoF و سطح تاری پس زمینه باید همبستگی وجود داشته باشد.

اولین تست ما در فضای باز بود و سوژه در پس زمینه‌ای بسیار دور قرار گرفته بود.

در این تست گلکسی اس 22 اولترا، در سطح زوم 10 برابری، تا حدودی سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند و شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید که سوژه است.

وانیلی S22 در زوم 3x به طور قابل توجهی در محو کردن ساختمان مسکونی در پس‌زمینه ماهرتر است، و از Xperia 1 IV با زوم 5.2 برابری بیشتر فوکوس می‌کند.

علاوه بر میزان تاری، «کیفیت» تاری نیز می‌تواند بسیار مهم باشد. اما کیفیت یک موضوع نسبی است.

Xperia 1 IV با تنظیم زوم 3.5 برابری خود در مقایسه با 5.2x، فوکوس بیشتری را به پس‌زمینه اضافه می‌کند، اما همچنین تارتر از Galaxy Ultra در زوم 3 برابر است.

حال باید به سراغ دوربین‌های اصلی برویم.

با توجه به اعداد Galaxy S22 باید در پس‌زمینه وضوح بیشتری داشته باشد، اما پس‌زمینه سونی صاف‌تر است.

Magic4 Pro پس‌زمینه‌های مبهم‌تری نسبت به Xperia تولید کرده و یافته‌های عددی ما را تأیید می‌کند.

هنوز هم قسمت‌های بدون فوکوس Xiaomi Mi 11 Ultra و تصاویر ZTE Axon 40 Ultra تارتر هستند؛ در حالی که اکثر دوربین‌های اصلی دیگر در این شرکت دارای ضخامت 23 تا 26 میلی‌متر هستند.

واحد 35 میلی‌متری Axon بهتر عمل می‌کند. البته دوربین اصلی 35 میلی‌متری Axon نیز بی‌نقص نیست. اما Axon فاصله کانونی معقولی را با دیافراگم روشن ترکیب می‌کند تا یکی از بهترین گزینه‌ها برای پرتره‌هایی با پس زمینه‌های تار طبیعی ایجاد شود.

نتیجه گیری

البته علم بوکه بسیار پیچیده‌تر از ساده‌سازی گزاره‌ی «هرچه عدد f بزرگ باشد به معنای تاری بیشتر» است.

در این بررسی ما متوجه شدیم که تله‌فوتوهای گوشی‌های هوشمند در عکاسی پرتره و در بحث جداسازی سوژه بسیار خوب عمل می‌کنند. شما با کادربندی مناسب و فاصله پس‌زمینه بیشتر، می‌توانید پس‌زمینه را تار کنید.

البته مسافت پیموده شده شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دوربین 10x گلکسی اس 22 اولترا نمی‌توانست پس‌زمینه را فوکوس کند، در حالی که دوربین‌های تله فوتو گوشی‌های مانند Honor Magic4 Pro و ZTE Axon 40 Ultra در مقایسه ما به‌عنوان پادشاهان بوکه پرتره می‌درخشیدند.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید