0

روسیه با کاوشگر لونا 25 به ماه باز‌می‌گردد

روسیه با کاوشگر لونا 25 به ماه باز‌می‌گردد
بازدید 29

[ad_1]

پس از سال‌ها عدم فعالیت روسیه در زمینه کاوش‌های قمری، این کشور قصد دارد تا با پرتاب کاوشگر لونا 25 به فضا عملیات فضایی در ماه را از سر بگیرد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از فست کمپانی، هم‌اکنون روسیه در زمینه رقابت قمری تصمیم به ورود مجدد دارد. طبق گزارش‌های وبسایت خبری دولتی «تاس» (TASS) و اپراتور تورهای محلی «راکت‌تریپ» (RocketTrip) سرانجام بعد از سال‌ها تاخیر، کاوشگر لونا 25 (Luna-25) روسیه در تاریخ 11 اوت با موشک «سایوز-2 فرگات» (Soyuz-2 Fregat) به ماه پرتاب خواهد شد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

گفتنی است که اتحاد جماهیر شوروی، به عنوان اولین کشوری محسوب می‌شود که در سال 1966 با ماموریت «لونا-9»، عملیات فرود نرم یک فضاپیما بر روی ماه به سرانجام رساند. همچنین اتحاد جماهیر شوروی بعد از ماموریت «لونا-24» در سال 1976، شش فرود موفقیت‌آمیز دیگر روی ماه را در طول 10 سال بعد تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: کاوشگر امید امارات دقیق‌ترین تصاویر از قمر عجیب مریخ را ثبت کرد

ماموریت کاوشگر لونا 25 روسیه

کاوشگر لونا 25 در مجاورت دهانه «بوگوسلاوسکی» (Boguslavsky) واقع در قطب جنوبی ماه به سطح این قمر کره زمین فرود خواهد آمد. طبق تخمین‌هایی به‌نظر این منطقه سرشار از یخ آب بوده که چندین کشور همچون آمریکا در پی کشف آن هستند. این کاوشگر 800 کیلوگرمی، یک بازوی 1.6 متری در اختیار دارد که به وسیله‌ای مشابه بیلچه جهت برداشتن نمونه‌های ماه تجهیز شده است. همچنین کاوشگر روسی از آشکارسازهای غبار، سیستم‌های تصویربرداری و مجموعه‌ای از چندین طیف‌سنج برخوردار خواهد بود.

سه هدف اصلی این ماموریت عبارتند از:

  1. بررسی رگولیت قطبی ماه
  2. بررسی پلاسمای اگزوسفر قطبی
  3. جستجوی نشانه‌های یخ آب

کاوشگر لونا 25

در صورت پرتاب موفقیت‌آمیز لونا-25 باید شاهد یک نقطه عطف در تلاش روسیه جهت احیای برنامه قمری خود پس از سال‌ها دوری باشیم؛ به خصوص اینکه حالا پرسش‌هایی درباره سلامت برنامه فضایی مسکو مطرح شده است. این ماموریت بدون سرنشین، نخستین سفر روسیه به ماه در مدت زمان بیش از 45 سال محسوب خواهد شد.

سفر آینده لونا-25 به قطب جنوبی ماه در حالی رقم خواهد خورد که روسیه و چین مشغول فعالیت روی یک برنامه بلندمدت و بلندپروازانه جهت ایجاد یک پایگاه قمری دائمی تحت عنوان «پایگاه بین‌المللی پژوهش‌های قمری» (ILRS) در قطب جنوب ماه تا سال 2028 هستند. براساس انتظارات ماموریت لونا-25 پیش از توسعه پایگاه ILRS و ماموریت‌های سرنشین‌دار آینده، اطلاعات ارزشمندی را درباره محیط محلی منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرتاپ کاوشگر لونا 25 روسیه به فضا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید