0

ایستگاه فضایی چین با اتصال آخرین ماژول کامل شد

ایستگاه فضایی چین با اتصال آخرین ماژول کامل شد
بازدید 121

[ad_1]

سومین و آخرین ماژول ایستگاه فضایی چین ، Mengtian است که پرتاب آن به مدار زمین در روز دوشنبه بر فراز March long 5B که یک موشک سنگین است، صورت گرفت.



آژانس فضایی چین در مورد پرتاب این فضاپیما گفت: Mengtian پس از ۱۳ ساعت پرتاب به تیانگونگ رسید. پرتاب Mengtian، نهمین ماموریت ایستگاه فضایی چین است.

بیشتر بخوانید: ساخت ایستگاه فضایی با گرانش مصنوعی ؛ ایده جذاب استارتاپ آمریکایی!

ایستگاه فضایی چین

معنی Mengtian، رویای بهشت است. این فضاپیما وزنی در حدود ۲۲ تن دارد و طول آن به ۱۷.۹ متر می‌رسد. طراحی آن عمدتا برای میزبانی مجموعه‌ای از قفسه‌های علمی و آزمایش‌ها انجام ‌شده است.

ایستگاه فضایی چین

برای انجام آزمایشاتی مثل آزمایشات مرتبط با ریز‌گرانش، فیزیک سیالات، علم احتراق، علم مواد، فیزیک بنیادی و موارد دیگر از تجهیزاتی که بر روی این ماژول وجود دارد، استفاده می‌شود. مقامات فضایی چین در خصوص اتصال Mengtian تیانگونگ، گفت:

این ماموریت آخرین مرحله مونتاژ ایستگاه فضایی و آغاز عملیات کامل آن به شمار می‌آید. هم‌چنین این ماموریت باعث تحقق چشم انداز چین برای ایجاد ایستگاه فضایی می‌شود که در سال 1992 تصویب شده بود.

این ایستگاه فضایی از ماژول‌های دیگری به نام‌های Tianhe و Wentian، تشکیل شده است. ماژولی که به شکل T است، میزبان سه فضانورد یا شش خدمه به مدت ۶ ماه هنگام تغییر و تحول خواهد بود.

پیش بینی شده است که این تغییر و تحول خدمه تیانگونگ قبل از پایان سال تحقق یابد و این در زمانی است که فضانوردان از خدمه جدیدی به نام Shenzhou15 که پرتاب‌شان با موشک Long march2F از صحرای گبی است، استقبال می‌کنند.

در چین ماموریتی تحت ‌عنوان Tianzhou5، در ماه نوامبر انجام می‌شود که در این ماموریت، برای پشتیبانی از خدمه جدید، محموله‌هایی تحویل داده می‌شود.

برنامه‌های بیشتری در کنار برنامه‌های علمی، در تیانگونگ انجام می‌شود. یکی از این برنامه‌ها این است که این ایستگاه فضایی، میزبان تلسکوپ فضایی قدرتمندی به نام Xuntian باشد که چین در نظر دارد که تا اواخر سال ۲۰۲۳ آن را پرتاب کند.

هم چنین اولین فضانورد چینی به نام یانگ لیوی، در اوایل سال جاری اشاره کرده بود که تیانگونگ توانایی این را دارد که به عنوان اهداف گردشگری در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ایستگاه فضایی چین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید