0

ابر دراک؛ اولین ارائه‌دهنده CDN ایرانی با پشتیبانی از IPv6

ابر دراک؛ اولین ارائه‌دهنده CDN ایرانی با پشتیبانی از IPv6
بازدید 9

[ad_1]

آیا می‌دانید اگر بارگذاری صفحات وب‌سایت شما بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، ۵۳ درصد از بازدیدهایتان را از دست خواهید داد؟ زمان ایده‌آل بارگذاری صفحات وب‌سایت ۱ تا ۲ ثانیه است؛ ازهمین‌رو از سرعت و عملکرد وب‌سایت خود نباید غافل شوید. فاصله سرور هاستینگ وب‌سایت با کاربر از مهم‌ترین دلایل کند بودن عملکرد وب‌سایت است. شاید تصور کنید حل این مشکل کار چندان آسانی نیست و از عهده شما خارج است. درصورتی‌که باید بگوییم استفاده از سرویس CDN این مشکل را با کمترین هزینه (حتی رایگان) و در سریع‌ترین زمان ممکن حل می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی سرویس CDN ایرانی ابر دراک بپردازیم و ویژگی‌های مهم و مطرح این سرویس را بیان کنیم. در انتها نیز شما را راهنمایی می‌کنیم تا از بهترین CDN ایرانی نهایت استفاده را ببرید.

CDN چیست؟ شبکه توزیع محتوا

شبکه توزیع محتوا (Content Delivery Network) که با نام اختصاری CDN شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از چندین سرور متصل به هم در نقاط جغرافیایی مختلف است. چنانچه از CDN برای راه‌اندازی وب‌سایت یا وب اپلیکیشن استفاده کنید، کاربر هنگام بازدید از سایت، داده‌های سرور وب‌سایت یا وب اپلیکیشن را از نزدیک‌ترین سرور به خود دریافت می‌کند.

در حالت عادی، داده‌های سرور وب‌سایت یا وب اپلیکیشن باید در سراسر اینترنت منتقل شود تا در نهایت به کاربر برسد؛ در چنین مواقعی اگر کاربر از نظر فیزیکی از سرور دور باشد، محتواهای سنگین‌تر و بزرگ‌تر مانند ویدئو با فاصله زمانی چشمگیری به دست کاربر خواهند رسید. بنابراین می‌توانیم بگوییم که استفاده از سرویس CDN با ارسال درخواست کاربران به نزدیک‌ترین سرور به کاهش زمان بارگذاری صفحات و تاخیر و در نهایت بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند.

ویژگی‌های CDN ابری دراک

هنگام خرید CDN باید نکات مهمی از جمله تعداد پاپ (PoP)، امکانات و اقدامات امنیتی و همچنین هزینه را مد نظر قرار دهید. در این بخش قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌های CDN ایرانی ابر دراک را بیان کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید CDN اقدام کنید.

ویژگی‌های CDN ابری دراک

  1. شبکه جهانی قدرتمند ابر دراک با ۴۲ پاپ در سراسر جهان

شبکه CDN ابر دراک با ۴۲ پاپ سایت فعال در سراسر جهان را می‌توانیم یکی از قدرتمندترین شبکه‌های جهانی بدانیم. توزیع گسترده سرورهای CDN ابر دراک در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف قابلیت مقیاس‌پذیری در لحظه را فراهم می‌کند و نرخ تاخیر (TTFB) را به‌شدت کاهش می‌دهد. مجموع این عوامل بهبود تجربه کاربری را به همراه خواهد داشت.

  1. هزینه مقرون‌به‌صرفه و متناسب با نیاز سازمان

سرویس‌های CDN ابر دراک سرورهای لبه را بر اساس بودجه در گروه‌های مختلف سازماندهی می‌کنند. ابر دراک با ارائه پلن‌های مختلف سرویس CDN با امکانات مختلف به شما اجازه می‌دهد تا متناسب با بودجه خود بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سرویس را انتخاب کنید. پلن‌های مختلف رایگان و غیررایگان CDN ایرانی ابر دراک از نظر ترافیک مصرفی، قوانین سفارشی و فایروال، امکانات فشرده‌سازی و تغییر اندازه تصویر و سایر موارد با یکدیگر تفاوت دارند که هنگام خرید باید مد نظر قرار گرفته شوند. برای مشاهده پلن‌های مختلف CDN ابر دراک به صفحه قیمت CDN در سایت این مجموعه مراجعه کنید.

  1. اقدامات ابر دراک برای امنیت داخلی و حفاظت ساختاری

شبکه جهانی CDN ابر دراک با استفاده از مکانیزم‌های امنیتی و امنیت یکپارچه، از وب‌سایت‌ها در برابر حملات DDoS محافظت کرده و لایه‌های دفاعی را برای وب‌سایتتان فراهم می‌کند. از جمله سایر اقدامات امنیتی ابر دراک برای تامین امنیت وب‌سایت و اپلیکیشن شما می‌توانیم به خدمات SSL/TLS رایگان این مجموعه اشاره کنیم. حفاظت از اپلیکیشن‌ها و تبادل امن داده‌ها از طریق اینترنت از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات SSL/TLS ابر دراک محسوب می‌شود.

  1. امکان تحلیل و بررسی داده‌ها در لحظه با CDN ابر دراک

ابر دراک برای تحلیل داده‌ها قابلیت‌هایی را در نظر گرفته است که شما می‌توانید به داده‌های خام و ابزارهای مدیریت تحویل محتوا دسترسی داشته باشید. خدمات تحلیل داده CDN ابر دراک از جمله ارائه گزارش تحلیلی، گزارش تحلیل عملکرد سالانه و همچنین نظارت بر داده‌ها با استفاده از ابزارهای مانیتورینگ امکان رصد دقیق کاربران و رشد کسب‌وکارتان را فراهم می‌کند.

  1. زیرساخت Dual Stack و پشتیبانی هم‌زمان CDN ابر دراک از IPv4 و IPv6

ابر دراک در راستای پاسخ به تقاضای مشتریان خود برای بهره‌مندی از یک CDN امن‌تر، قدرتمندتر و کارآمدتر امکان فعال‌سازی IPv6 را فراهم کرده است. کلیه کاربران CDN ابر دراک (حتی کاربران CDN رایگان) می‌توانند از طریق پنل کاربری خود و فقط با یک کلیک، پروتکل IPv6 را فعال کنند.

کلیه امکانات و ویژگی‌های CDN ابر دراک مانند فایروال، WAF و محافظت در برابر DDoS برای پروتکل IPv6 نیز در دسترس خواهند بود. با فعال‌سازی IPv6 روی CDN ابری دراک می‌توانید از طریق هر دو پروتکل IPv4 و IPv6 به درخواست‌های ارسال‌شده به سرویس آنلاین خود پاسخ دهید. بهره‌مندی از زیرساخت Dual Stack باعث بهبود عملکرد و دسترسی بهتر به محتوای وب‌سایت می‌شود.

تجربه کاربری پرسرعت و باکیفیت با CDN ابر دراک

توجه به تعداد پاپ‌سایت‌ها در سراسر جهان هنگام خرید CDN به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در واقع توزیع پاپ‌سایت‌ها در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف سرعت بالای بارگذاری وب‌سایت و تجربه کاربری باکیفیت را تضمین می‌کند. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، CDN ابر دراک با ۴۲ پاپ‌سایت در سراسر جهان یکی از قدرتمندترین شبکه‌های جهانی شناخته می‌شود که با مقیاس‌پذیری در لحظه و تحویل در لحظه ترافیک، پهنای باند را به‌طور چشمگیری افزایش داده و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

به‌علاوه، با فعال‌سازی رایگان IPv6 روی CDN امکان دسترسی به محتوای آنلاین خود را از طریق هر دو پروتکل IPv4 و IPv6 برای کاربران تان فراهم می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید CDN ایرانی ابر دراک به آدرس derak.cloud مراجعه کنید یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۱۴۱۹۷ با تیم پشتیبانی این مجموعه در تماس باشید. کارشناسان ابر دراک متناسب با نیاز و بودجه کسب‌وکارتان، بهترین پلن CDN را به شما معرفی می‌کنند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید