0

آموزش 4 روش حل مشکل فعال نبودن Equation در ورد

آموزش 4 روش حل مشکل فعال نبودن Equation در ورد
بازدید 104

[ad_1]

گاهی حین باز کردن فایل ورد متوجه میشوید که فرمول های نوشته شده در فایل به رنگ خاکستری درآمده و یا گزینه Equation وجود ندارد ⚠️ و نمیتوانید فرمول نویسی کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۴ روش حل مشکل فعال نبودن Equation در ورد میپردازیم.

رفع مشکل غیر فعال بودن Equation در ورد

?How to Fix the Problem of Equation Being Inactive in Word

Equation گزینه ای است که میتوانید از آن برای فرمول نویسی در ورد استفاده کنید. با این حال گاهی زمانی که میخواهید از این قابلیت استفاده کنید متوجه میشوید که Equation در ورد فعال نیست یا به رنگ خاکستری نشان داده میشود که در نتیجه نمیتوانید از آن استفاده کنید. در ادامه نحوه فعال کردن Equation در ورد و حل مشکلات مرتبط با آن را بررسی خواهیم کرد.

چگونه گزینه Equation را در ورد فعال کنیم؟ نحوه فعال کردن و دسترسی به Equation

Equation در نرم افزار ورد به صورت پیش فرض فعال است و میتوانید از آن استفاده کنید. در صورتیکه این گزینه را پیدا نمیکنید میتواند به این دلیل باشد که مکان آن را نمیدانید. برای دسترسی به Equation وارد نرم افزار ورد شوید. سپس از طریق منو بالای صفحه وارد تب Insert شوید. حالا در بخش Symbols میتوانید گزینه Equation را مشاهده کنید.

رفع مشکل غیر فعال بودن Equation در ورد

اضافه کردن Equation به ورد و حل مشکل فعال سازی Mathtype در ورد

در صورتی که بخش Equation در ورد شما وجود ندارد، ممکن است به دلایل مختلفی این گزینه غیر فعال شده باشد. برای اضافه کردن این بخش به ورد مسیر File> Options را طی کنید. در کادر Options از طریق منو سمت چپ کادر وارد بخش Customize Ribbon شوید. در سمت راست صفحه منو کشویی Choose commands from را روی All Commands تنظیم کنید.

افزونه فرمول نویسی در ورد

سپس Equation را پیدا کرده و روی Add کلیک کنید. در آخر روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. پس از انجام مراحل گفته شده یک بار از برنامه خارج شوید و مجددا آن را باز کنید. همچنین میتوانید در این بخش گزینه Reset را انتخاب کنید تا تمام تنظیمات تب ها ریست و به حالت اولیه بازگردد.

علت غیر فعال بودن Equation در ورد

اگر از نسخه های پایین تر ویندوز مانند ویندوز ۷، ۸ و… استفاده میکنید برای اضافه کردن Symbols و یا Equation به ورد، Control Panel را باز کنید. وارد بخش Programs و بعد Uninstall a program شوید. در صفحه باز شده نرم افزار ورد را انتخاب کنید و از منو بالای صفحه روی Change کلیک کنید.

فعال سازی Mathtype در ورد

Add or Remove Features را فعال کرده و روی Continue کلیک کنید.

چگونه گزینه Equation را در ورد فعال کنیم

مسیر Office Tools> Equation Editor> Run from My Computer را طی کنید. در آخر روی Continue کلیک کنید. اکنون چند لحظه صبر کنید تا این ویژگی روی ورد ویندوز نصب شود.

فعال کردن Equation در ورد

اشتباه و یا قدیمی بودن فرمت فایل علت غیر فعال بودن Equation در ورد

در صورتی که شما فایل ورد را باز کردید اما Equation فعال نبود و نمیتوانستید در آن فایل فرمول نویسی کنید ممکن است فرمت آن فایل را به اشتباه تنظیم کرده باشید. همچنین ممکن است فایل به دلیل قدیمی بودن با فرمت درست ذخیره نشده باشد. بنابر این فایل را باز کنید. سپس مسیر File> Save as را طی کنید.

Equation editor در ورد کجاست

در کادر باز شده بعد از انتخاب محل ذخیره سازی و نام فایل، منو کشویی Save as type را روی World Document تنظیم کنید تا فایل با فرمت docx. ذخیره شود.

چگونه گزینه Equation را در ورد فعال کنیم

اگر نتوانستید فایل را به صورت docx. ذخیره کنید، فایل ورد را باز کنید در تب Insert آیکن Object را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. در کادر باز شده Microsoft Equation 3.0 را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. با این کار نسخه قدیمی Equation را فعال میکنید تا با فایل شما سازگاری داشته باشد.

فعال کردن Equation در ورد

غیر فعال کردن Picture Placeholders برای رفع مشکل غیر فعال بودن Equation در ورد

برای غیر فعال کردن Picture Placeholders و حل مشکل نمایش ندادن فرمول ها و سایر گرافیک های موجود در ورد شما در تب File وارد بخش Options شوید. پس از باز کردن کادر Options، از طریق منو سمت چپ وارد بخش Advanced شوید. صفحه سمت راست را به سمت پایین بکشید. زیر بخش Show document content گزینه Show Picture Placeholders را غیر فعال کنید. در آخر OK را انتخاب کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

افزونه فرمول نویسی در ورد

در صورتی که فرمول ها و سایر المان های گرافیکی در فایل ورد شما نشان داده میشوند اما درون کادر خاکستری هستند، زیر همان بخش Show document content منو کشویی Field Shading را روی Never تنظیم کنید.

علت غیر فعال بودن Equation در ورد

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که Equation editor در ورد کجاست و چگونه میتوان در صورت غیر فعال بودن مشکل آن را حل کرد. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل افزونه فرمول نویسی در ورد استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه رفع مشکل غیر فعال بودن Equation در ورد در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید