0

ویندوز ۱۲ کی و با چه قیمتی راهی بازار می‌شود؟

ویندوز ۱۲ کی و با چه قیمتی راهی بازار می‌شود؟
بازدید 82

[ad_1]

انتظار می‌رود ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ منتشر شود و قیمتی مابین ۱۳۹ تا ۱۹۹ دلار خواهد داشت.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، طبق گفته «ویندوز سنترال» مایکروسافت برنامه‌ای را دنبال می‌کند تا تقریباً هر سه سال یک بار نسخه جدیدی از ویندوز را منتشر کند.

اگر این زمان بندی درست انجام شود، انتظار می‌رود ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

در حالی که ویندوز ۱۲ در حال توسعه است، مایکروسافت هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که چه زمانی برای استفاده مشاغل در دسترس خواهد بود اما نشانه‌های اولیه برنامه‌های آینده مایکروسافت در حال آشکار شدن است.

مایکروسافت به وضوح باید ویندوز ۱۲ را از نظر بصری از نسخه‌های قبلی خود متمایز کند. مثل همیشه، ما در حال دریافت سرنخ‌هایی در مورد ظاهر بالقوه آن هستیم.

در طول کنفرانس توسعه دهندگان  Windows Ignite، به اشتراک گذاری ناخواسته یک اسکرین شات رخ داد که تغییر جالبی را درباره ویندوز ۱۲ نشان داد.

در این اسکرین شات، نوار وظیفه، که معمولاً در پایین صفحه ثابت است، به نظر می‌رسد که در بالا شناور شده است.

ویندوز ۱۲ اطلاعاتی مانند زمان، آب و هوا، وضعیت اتصال، عمر باتری و کادر جستجو را در این موقعیت جدید به نمایش گذاشته است. این به یک رابط کاربری اشاره می‌کند که یادآور گوشی‌های هوشمند و تبلت است.

در پاسخ به رشد سریع برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی که در ماه‌های اخیر ظهور کرده‌اند، احتمالاً تغییرات اساسی‌تر در زیر سطح سیستم عامل رخ می‌دهد.

یکی از ویراستاران ارشد ویندوز سنترال به نام Zac Bowden، می‌گوید: «پیش‌بینی می‌کنم که مایکروسافت تأکید زیادی بر گنجاندن ویژگی‌های «AI» در نسخه مهم بعدی ویندوز داشته باشد.

وی حدس می‌زند که نسخه بعدی ویندوز ممکن است از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی برنامه‌ها یا میانبرهایی که ممکن است بعداً نیاز داشته باشید، استفاده کند.

این با تجزیه و تحلیل فعالیت فعلی شما روی صفحه کار می کند. به عنوان مثال، اگر ویندوز تشخیص دهد که شما در حال نوشتن یک ایمیل هستید و ذکر می‌کند که باید دعوت نامه عروسی بفرستید، می‌تواند برنامه Microsoft Designer را به راحتی از طریق منوی استارت پیشنهاد دهد.

او همچنین امکان بهبودهای هوشمند در ویژگی‌های موجود مانند Snap Assist را پیشنهاد می‌کند. این ویژگی به ویندوز کمک می‌کند تا برنامه‌هایی را که اغلب با هم استفاده می‌کنید، برای چندوظیفه کارآمدتر به خاطر بسپارد.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که می‌توانیم در نسخه‌های بعدی ویندوز پیش بینی کنیم، بازسازی اساسی سیستم عامل است.

پروژه داخلی مایکروسافت موسوم به “CorePC” به جای ارائه یک رویکرد یکسان برای همه، به طور فعال روی تقسیم ویندوز به اجزای ضروری کار می‌کند.

این رویکرد ماژولار، ویندوز را قادر می‌سازد تا در فاکتورهای مختلف به طور مؤثرتری عمل کند. این یک تلاش دوباره شبیه به پروژه متروکه ویندوز10X  خواهد بود.

به عنوان مثال، این بدان معناست که می‌توانیم شاهد تکرارهای بعدی ویندوز باشیم که بر روی تبلت‌ها یا دستگاه‌های تاشو مجهز به پردازنده‌های ARM کار می‌کنند.

این دستگاه‌ها می‌توانند بسیاری از برنامه‌های ویندوزی «با اندازه کامل» را بدون نیاز به پشتیبانی داخلی برای برنامه‌های قدیمی‌تر «قدیمی» ویندوز که از نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل منشا گرفته‌اند، اجرا کنند.

یکی دیگر از نوآوری‌های مهم، همانطور که Bowden اشاره کرد، این است که نسخه‌های CorePC ویندوز نیز یک رویکرد “جدا از حالت” را اتخاذ خواهد کرد.

این بدان معناست که برنامه‌ها به شیوه‌ای شبیه به برنامه‌های iPad عمل می‌کنند، جایی که آنها به بخش‌های خاصی از سیستم محدود می‌شوند.

این رویکرد برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی طراحی شده است. از این رو، دسترسی یا دستکاری اطلاعات حساس خارج از مناطق تعیین شده را برای برنامه‌ها دشوارتر می‌کند.

اما در مورد قیمت ویندوز ۱۲ باید گفت مشابه ویندوز ۱۱، بسیار محتمل است که مایکروسافت ویندوز ۱۲ را به‌عنوان یک به‌روزرسانی اختیاری رایگان در زمانی که آماده انتشار است، ارائه دهد. این پیشنهاد ممکن است برای کاربران ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ گسترش یابد.

با این حال، برای مشتریانی که ترجیح می‌دهند سیستم عامل را به جای ارتقاء، خریداری کنند، احتمالاً مایکروسافت قیمتی را پیشنهاد می‌کند.

همان طور که می‌دانید، ویندوز ۱۱ نسخه Home در حال حاضر ۱۳۹ دلار / ۱۲۰ پوند قیمت دارد و ویندوز ۱۱ نسخه پروفشنال نیز ۲۰۰ دلار / ۲۲۰ پوند قیمت دارد.

بنابراین، منطقی است که انتظار داشته باشیم ویندوز ۱۲ قیمتی مشابه داشته باشد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید