0

یک استارتاپ ایرانی موفق به ساخت ارتودنسی‌ های شفاف شد

یک استارتاپ ایرانی موفق به ساخت ارتودنسی‌ های شفاف شد
بازدید 10


استارتاپ ایرانی ژیکال که یکی از مراکز فعال در حوزه ارتودنسی محسوب می‌شود موفق به ساخت ارتودنسی‌ های شفاف شده که جایگزین مدل‌های سیمی خواهند شد.

استارتاپی ایرانی به نام ژیکال، موفق شده تا ارتودنسی‌های شفافی تولید که جایگزین ارتودنسی‌های سیمی شوند. ارتودنسی‌های شفاف کار را برای بیمار راحت‌تر خواهد کرد. شما با استفاده از این ارتودنسی‌ها دیگر نیاز به چکاب ماهانه برای بررسی حرکات فک و دندان با سیم‌های موجود، ندارید. همچنین ارتودنسی‌ های شفاف از لایه‌های مهندسی ‌شده‌ای برای کنترل حرکات دندان‌های بیمار طراحی شده‌اند. این محصول به‌دلیل شیت‌های ویسکو الاستیک (لایه‌های کنترل‌کننده حرکت فک) موجود در آن بیمار را از نیاز به مراجعه به پزشک و چکاب ماهانه بی‌نیاز خواهد کرد. اختراع جدید این استاتاپ ایرانی با یک وب اپلیکیشن هوشمند برای پزشک و بیمار طراحی شده‌اند که قابلیت درمان از راه‌ دور ارتودنسی‌ها را امکان پذیر می‌کند که در سهولت کار تاثیر به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید:  مشکلات شنوایی می توانند نشانه ای از زوال عقل باشند

فاطمه محمدی، بنیان‌گذار این سیستم پزشکی جدید در حوزه دندان و کارشناس ارتودنسی‌های شفاف می‌گوید: «ورق‌های شفاف پلیمری به کمک پرینت سه بعدی تولید و مکانیزم اثرشان برخلاف ارتودنسی سنتی، به صورت آهسته و پیوسته طبق خواص ویسکو الاستیک ورق پلیمری حرکت دندانی انجام می شود. اگر بخواهیم به خواص و مزیت‌‎‌های این ارتودنسی‌های شفاف اشاره کنیم، استفاده از این ارتودنسی‌ها، باعث کاهش تورم لثه، کاهش التهاب، کاهش درد و کاهش مراجعه مرتب به دندانپزشک می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های این ارتودنسی های شفاف کاهش طول درمان را برای بیمار می باشد.»

ارتودنسی‌های شفاف ایرانی به همراه یک وب‌اپلیکیشن هوشمند برای پزشک و بیمار طراحی شده است. محمدی با اشاره به این قابلیت افزود: «درمان از راه دور یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول است که فقط با نصب یک وب‌اپلیکیشن روی گوشی موبایل پزشک مرتبط، تمام اطلاعات بیمار با مراجعه اول، ثبت الکترونیک می‌شود. در همین راستا برای بیمار هم کاربری ایجاد می‌شود و بیمار می‌تواند تمام فرآیند درمان و همچنین قالب‌گیری و ساخت ارتودنسی‌ها را روی اپلیکیشن دنبال کند. به کمک این اپلیکیشن می توان تعداد ویزیت توسط دندانپزشک رو تا یک سوم کاهش داد.»

فاطمه محمدی، بنیان‌گذار این سیستم پزشکی جدید در حوزه دندان، به تجاری‌سازی این محصول در کارخانه نوآوری آمپر اشاره کرد و گفت: «تاکنون حدود ۱۰ دندانپزشک به‌صورت آزمایشی از این وب‌اپلیکیشن و محصول جدید استفاده کرده‌اند؛ البته تولید انبوه نیاز به زمان بیشتری دارد.»

محمدی درباره مزیت‌های فناورانه این محصول، اطلاعات بیشتری ارائه داد و گفت: «دو مزیت فناورانه در تولید این ارتودنسی‌های شفاف، به‌کار رفته است. براساس همان چیزی که در دنیا در تولید ارتودنسی‌های شفاف یا “الاینر” به‌کار می‌رود، دو فرآیند ازُت‌سازی و هوشمندسازی برای تولید این بسیار تاثیرگذار است.»

کارشناس این محصول استارت‌آپی، به مخاطبین هدف ارتودنسی‌های شفاف اشاره کرد و گفت: «قشر جوان و نوجوان جامعه که زیبایی دندان‌ها به‌خصوص هنگام صحبت‌کردن یا سخنرانی‌کردن، برای‌شان مهم است، مخاطب اصلی ارتودنسی‌های شفاف هستند.»

به هر حال با تمامی ویژگی‌های یاد شده انتظار می‌رود تا سال 2035 ارتودنسی‌های شفاف به طور کامل جایگزین ارتودنسی‌های سنتی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساخت ارتودنسی‌ های شفاف توسط محققان ایرانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید