0

دانشمندان یک قلب چاپ سه‌بعدی را به فضا می‌فرستند!

دانشمندان یک قلب چاپ سه‌بعدی را به فضا می‌فرستند!
بازدید 24


دانشمندان قصد دارند تا با ارسال قلب چاپ سه‌بعدی به ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایش‌هایی به‌منظور انجام سفرهای طولانی‌تر به اعماق کهکشان را انجام دهند.

هم‌اکنون دانشمندان مشغول آماده‌سازی شرایط جهت انجام سفرهای فضایی طولانی هستند و به همین جهت برنامه دارند تا یک قلب چاپ سه‌بعدی را به فضا ارسال کنند تا آن را در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مورد آزمایش قرار دهند. براساس پیش‌بینی‌ها این قلب در سال 2027 به مقصد ISS برسد.

در همین راستا، محققان با برنامه‌ای تحت‌عنوان Pulse که از سوی شورای نوآوری اروپا بنا نهاده شده، قصد دارند در مورد تولید دقیق، دستکاری مواد چاپی زیستی و بهره‌گیری از آن‌ها در سفرهای فضایی مطالعاتی را انجام دهند. البته طبق اعلام آن‌ها این پروژه امکان کمک به تولید داروهای بهتر جهت درمان انواع بیماری‌ها اعم از سرطان را هم دارد.

البته طبق گزارشی که از طرف این پژوهشگران منتشر شده، هدف اصلی آن‌ها آزمایش عملکرد قلب طبیعی و مصنوعی در محیط سخت فضا خواهد بود؛ زیرا چنانچه تصمیم بر شروع سفرها به اعماق منظومه شمسی و فراتر از آن باشد، باید اطلاعات بیشتری در این حوزه در دست باشد.

بیشتر بخوانید: تولید چوب با چاپگر سه‌بعدی ؛ راهی برای نجات جنگل‌ها از نابودی

ارسال قلب چاپ سه‌بعدی به فضا

«لورنزو مورونی»، هماهنگ‌کننده و استاد زیست‌ساخت داروهای احیاگر در دانشگاه ماستریخت هلند درباره این پروژه بیان داشت: «اهداف جاه‌طلبانه پروژه PULSE همان‌قدر که با تحقیقات فضایی مرتبط است، به بهداشت و درمان در زمین هم ارتباط دارد. اندام‌واره‌های زیست‌چاپی که دقیقاً ساختار پیچیده اندام‌های طبیعی انسان را تقلید می‌کنند، پتانسیل این را دارند که وابستگی به آزمایش روی حیوانات را کمتر کنند و پلتفرمی دقیق‌تر و بهینه‌تر را برای مطالعه مکانیزم‌های بیماری‌ها و ارزیابی پاسخ داروها فراهم نمایند.»

قلب چاپ سه‌بعدی

همچنین در گذشته دانشمندان سلول‌های قلب را به ایستگاه فضایی فرستاده بودند تا آزمایشاتی روی آن‌ها انجام دهند. هدف آن‌ها این بود که مشاهده کنند ریزگرانش مدار زمین چه تأثیراتی بر این سلول‌ها خواهد گذاشت و آیا امکان درمان سریع آسیب‌های عضلانیِ طبیعی وجود دارد یا خیر. هم‌اکنون اما با یک قلب چاپ سه‌بعدی کامل به‌صورت مناسب‌تری می‌توان کارکردهای قلب را شبیه‌سازی کرد و در کل شرایط بهتری را جهت انجام آزمایش‌ها ایجاد کرد.

پژوهشگران قصد دارند تا قلب مصنوعی خود را به‌گونه‌ای بسازند که قسمت‌های مختلف آن به‌شکل جداگانه امکان تنظیم داشته باشد. درصورتی که بشریت یک روز امکان سفر به اعماق فضا را پیدا کند، پروژه‌هایی همچون Pulse می‌توانند به رفع چالش‌های این سفر کمک بزرگی کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارسال قلب چاپ سه‌بعدی به فضا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید