0

بررسی شیائومی ردمی 13 سی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

بررسی شیائومی ردمی 13 سی ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد
بازدید 14


در این مطلب به بررسی شیائومی ردمی 13 سی یکی از ارزان قیمت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار پرداخته و مشخصات و ارزش خرید این گوشی را ارزیابی می‌کنیم.

شیائومی ردمی 13c یکی دیگر از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی رونمایی شده توسط ردمی است و جزء محصولات اقتصادی مهم این برند محسوب می‌شود. این گوشی دارای امکاناتی مناسب و طراحی شیکی است که نظر مشتریان گوشی‌های اقتصادی را به خود جلب می‌کند.

همه اجزای این محصول ردمی از طراحی ارگونومیک گرفته تا نمایشگر خوشرنگ و شاداب، نشان دهنده تعهد این برند به ارایه یک محصول اقتصادی قوی هستند. در ادامه مطلب، نگاهی به طراحی، نمایشگر، عملکرد و سایر مشخصات این گوشی خواهیم داشت.

لازم به ذکر است که ردمی 13 سی و پوکو C65 از نظر سخت‌افزاری کاملاً به هم شباهت دارند و یافته‌های بررسی شیائومی ردمی 13 سی برای پوکو سی 65 هم صدق می‌کنند.

 


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی شیائومی ردمی 13 سی

شیائومی ردمی 13c در یک جعبه محکم و زیبا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که می‌توان گفت نسبت به قیمت گوشی، کیفیت خیلی خوبی دارد. در جعبه این گوشی، یک شارژ قرار دارد، اما قاب محافظی در این جعبه وجود ندارد که البته با توجه به قیمت شیائومی ردمی 13 سی این موضوع دور از انتظار نیست.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی
بررسی شیائومی ردمی 13 سی

در جدول زیر مشخصات شیائومی ردمی 13 سی را مشاهده می‌کنید و در ادامه مطلب، بررسی این گوشی را از زوایای مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی مشخصات فنی شیائومی ردمی 13 سی
طراحی و ساختار
  • 168 × 78 × 8.1 میلی‌متر
  • وزن 192 گرم
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand-by)
  • رنگ بندی مشکی، سبز، آبی و سفید
نمایشگر
  • IPS LCD، نرخ نوسازی 90 هرتز، 600 نیت (HBM)
  •  6.74 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 83.7 درصد
  • رزولوشن 1600×720 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 260 ppi
  • کورنینگ گوریلا گلس
نرم‌افزار
  • اندروید 13 با MIUI 14
تراشه
  • مدیاتک MT6769Z هلیو جی 85 (12 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای  (2 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی کورتکس A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
رم و حافظه داخلی
  • رم 4 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 6 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه microSDXC (اختصاصی)
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، PDAF، دیافراگم f/1.8
  • 2 مگاپیکسل، ماکرو با دیافراگم f/2.4
  • 0.8 مگاپیکسلی (لنز کمکی)
  • فلش LED و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی
  • 8 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.0
  • HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 18 وات PD
صدا
  • اسپیکر
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو باند
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • NFC دارد (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو FM
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
  • USB Type-C 2.0
  • اینترنت 4G
سنسورها
  • اثر انگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، قطب نما، سنسور مجاورت مجازی
قیمت ردمی 13 سی 122 دلار – از 5,180,000 تا 6,650,000 تومان

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر طراحی

همانطور که انتظار می‌رود، طراحی شیائومی ردمی 13 سی کاملاً ساده و کلاسیک است و هیچ ویژگی متفاوتی در طراحی آن مشاهده نمی‌شود. این گوشی هم به رنگ‌های مشکی، آبی، سفید و سبز تولید شده است. قسمت پشت گوشی، کاملاً صاف است و پشت و فریم گوشی هم از پلاستیک ساخته شده؛ به همراه لبه‌های گردی که به نگه داشتن هر چه بهتر گوشی در دست کمک می‌کند.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

بررسی گوشی شیائومی ردمی 13 سی نشان می‌دهد که این گوشی هم طبق انتظار، حاشیه‌های کاملاً پهنی دارد. حاشیه پایین تصویر گوشی نسبت به حاشیه بالای تصویر پهن‌تر است و حسگرها و دوربین سلفی هم در ناچ بالای گوشی نصب شده‌اند.

شیائومی ردمی 13 سی با ابعاد 168 x 78 x 8.1 و وزن 192 گرم، یک گوشی سنگین محسوب می‌شود که با توجه به داشتن نمایشگر 6.74 اینچی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، نمی‌توان ایرادی به این وزن و ابعاد وارد کرد. همچنین، این گوشی کیفیت ساخت خیلی خوبی دارد و هیچ خم شدگی در فریم یا فرو رفتگی در قسمت پشت گوشی مشاهده نمی‌شود.

در رابطه با جنس مواد، جای تعجب نیست که ردمی 13 سی کاملاً از پلاستیک تولید شده و قسمت پشت و قاب میانی گوشی هر دو پلاستیکی هستند. برای حفاظت از گوشی هم از گوریلا گلس کورنینگ استفاده شده که شیائومی از اعلام نوع آن خودداری کرده است.

دکمه‌ها و پورت‌های این گوشی هم شامل مواردی هستند که امروزه تقریباً در همه گوشی‌ها مشاهده می‌شوند؛ به جزء جک هدفون 3.5 میلی‌متری که روزبروز کمیاب‌تر می‌شود و در قسمت بالای این گوشی قرار دارد.

در قسمت سمت چپ فقط جای نصب سیم کارت قرار دارد که می‌توان دو سیم کارت نانو را در آن نصب کرد و یک اسلات مخصوص هم برای نصب حافظه microSD در این قسمت وجود دارد.

دکمه‌های تنظیم صدا و پاور هم در سمت دیگر گوشی قرار دارند. دکمه پاور، مجهز به حسگر اثرانگشت است که کاملاً دقیق و سریع کار می‌کند.

در قسمت پایین گوشی، میکروفون اصلی، پورت USB 2.0 Type-C و اسپیکر پایینی قرار دارد؛ اما این گوشی سیستم اسپیکر استریو ندارد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر نمایشگر

نقد و بررسی شیائومی ردمی 13 سی را با نگاهی به نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی شیائومی ردمی 13 سی مشاهده می‌کنید، این گوشی مجهز به یک پنل LCD بزرگ با قطر 6.74 اینچ و نرخ نوسازی 90 هرتز است.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

این پنل LCD روشنایی خیلی خوبی دارد و حداکثر سطح روشنایی آن در حالت تنظیم دستی به 480 نیت و در حالت خودکار به 607 نیت می‌رسد. قطعاً قابلیت تنظیم خودکار سطح روشنایی تصویر، می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما مشاهده تصویر ردمی 13c زیر نور مستقیم آفتاب کمی سخت است.

لازم به ذکر است که حداکثر رزولوشن تصویر ردمی 13 سی اچ‌دی (720×1600 پیکسل) است که با توجه به ابعاد پنل گوشی (6.74 اینچی با نسبت 20 به 9) در مجموع باعث تار شدن تصویر می‌شود. البته این تار شدن چندان چشمگیر نیست اما این گوشی تصویر چندان واضحی هم ندارد.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی نشان می‌دهد که این گوشی هم سه تنظیم رنگی آماده دارد یعنی: Vivid، Saturated و Standard.

در حالت اول، رنگ‌های آبی کمی اشباع شده هستند و تصویر نسبتاً سرد به نظر می‌رسد؛ در مجموع، رنگ‌های حالت استاندارد دقیق‌تر هستند.

ردمی 13 سی قابلیت ضبط ویدیوهای HDR را ندارد؛ اما دیکدر گوشی از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که می‌توانید ویدیوهای سرویس‌هایی مثل نت‌فلیکس را با این گوشی با کیفیت فول اچ دی استریم کنید.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه شیائومی Redmi 13C به عنوان یک گوشی اقتصادی، نرخ نوسازی 90 هرتز است. در حال حاضر، نرخ نوسازی 90 هرتز جزء ابتدایی‌ترین نرخ‌های نوسازی سطح بالا محسوب می‌شود؛ اما باز هم تأثیر چشمگیری در روان به نظر رسیدن پیمایش تصویر و انیمیشن‌ها دارد.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

بعلاوه، این گوشی شیادومی سه حالت نرخ نوسازی دارد یعنی حالت پیش فرض – که به صورت خودکار بین نرخ‌های 60 و 90 هرتز جابجا می‌شود. حالت 60 هرتز ثابت و حالت پویای 90 هرتز.

ظاهراً این گوشی ردمی برای بازی‌هایی با نرخ نوسازی بالا طراحی نشده، چون بررسی ردمی 13 سی و تجربه اجرای بازی‌های مختلف با این گوشی نشان داده که حداکثر نرخ نوسازی اجرای بازی‌ها در این گوشی به 90 هرتز نمی‌رسد.

در مجموع، وجود نرخ نوسازی تطبیق پذیر در گوشی با قیمت ردمی 13 سی تغییر بسیار خوبی است که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم کمک می‌کند. همچنین، با اینکه امکان اجرای بازی‌ها با بالاترین نرخ نوسازی وجود ندارد، اما نمی‌توان برای چنین گوشی اقتصادی، انتظاری بیش از این داشت.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر ماندگاری شارژ و باتری

همانطور که در جدول مشخصات شیائومی ردمی 13 سی مشاهده می‌کنید، این گوشی یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی دارد؛ اما چیپ‌ست هلیو جی 85 این گوشی، از نظر بهره وری انرژی عملکرد خوبی ندارد. در عین حال، عملکرد شیائومی ردمی 13 سی در تست‌های ماندگاری شارژ خوب بوده و این گوشی توانسته در تست وبگردی و تماس تلفنی رکوردهای مناسبی را به ثبت برسند. اما رکوردهای ثبت شده برای حالت گیمینگ توسط این گوشی چندان قابل توجه نیست.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

ردمی 13C هم یک شارژر 18 واتی دارد که گوشی را ظرف 15 دقیقه 14 درصد، ظرف 30 دقیقه 28 درصد و ظرف 2 ساعت و 9 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌کند. لازم به ذکر است که قبلاً هم گوشی‌های اقتصادی و ارزان قیمتی با سرعت شارژ کمتر را مشاهده کرده بودیم اما عملکرد ردمی 13 سی هم از نظر سرعت شارژ خوب نیست.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر صدا و اسپیکر

بررسی گوشی شیائومی ردمی 13 سی نشان می‌دهد که این گوشی فقط یک اسپیکر در قسمت پایینی دارد. این گوشی سیستم اسپیکر استریو یا حتی ترکیبی ندارد و کیفیت صدای تنها اسپیکر گوشی هم چندان قوی نیست. امتیاز به دست آمده در تست‌های بلندی صدا برای این گوشی، “پایین‌تر از متوسط” است. پاسخ فرکانسی گوشی معمولی است و فرکانس‌های متوسط و صداها هم کیفیت مناسبی دارند.

لازم به ذکر است که این گوشی ردمی قابلیتی به نام دستیار صدا دارد که وقتی چند اپلیکیشن در حال پخش صدا باشند، شدت صدا را برای هر اپلیکیشن به صورت خودکار تنظیم می‌کند.

قابلیت بعدی این گوشی، جلوه‌های صوتی است که فقط شامل یک گزینه برای بهینه‌سازی خودکار است اما یک اکولایزر مجهز و کامل هم دارد.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر نرم‌افزار

ردمی 13C با اندروید 13 که رابط کاربری MIUI 14.0.1 روی آن نصب شده، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. MIUI یک رابط کاربری پر امکانات است که قابلیت‌های زیادی برای شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نسخه 14 این رابط کاربری، شاهد پیاده‌سازی تغییراتی برای ارتقای جلوه‌های تصویری هستیم از جمله روان‌تر شدن انتقالات تصویر و انیمیشن‌ها. این رابط کاربری شیائومی هم بسیار قوی و زیبا است و توجه به جزئیات، در کل سیستم کاملاً به چشم می‌خورد.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

رابط کاربری MIUI شیائومی به داشتن گزینه‌های زیاد برای سفارشی سازی و تنظیم شناخته شده است و این شرایط برای ردمی 13C هم صدق می‌کند. کاربران می‌توانند این گوشی را با استفاده از تم‌ها، والپیپرها و مجموعه آیکن‌های فروشگاه MIUI شخصی‌سازی کنند. در رابطه با MIUI 14، قابلیت شخصی‌سازی به سطح جدیدی رسیده و حالا کاربران می‌توانند تقریباً همه جنبه‌های رابط کاربری شیائومی را طبق سلیقه خودشان تنظیم کنند. در MIUI 14 روش‌های مختلفی هم برای پیمایش وجود دارد از جمله پیمایش با حرکات دست و همچنین دکمه‌های همیشگی روی صفحه. پیمایش با حرکات دست بسیار راحت و سریع انجام شده و راحتی استفاده از این گوشی را افزایش می‌دهد.

یکی از جنبه‌های MIUI که نظرات متفاوتی درباره آن وجود دارد، حضور انواع تبلیغات و اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده است که به آنها نفخ‌افزار گفته می‌شود. خوشبختانه، شیائومی حالا به دغدغه‌های کاربران در این زمینه واکنش نشان داده و MIUI 14 سعی دارد بین تجربیات کاربری و تلاش برای درآمدزایی، تعادل خوبی برقرار کند. بررسی شیائومی ردمی 13 سی نشان می‌دهد که این گوشی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر، اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده کمتری دارد. شیائومی هم فعالانه سعی داشته تعداد نفخ‌افزارها را کاهش دهد و امکان غیرفعال کردن بسیاری از این اپلیکیشن‌ها را برای کاربران فراهم کرده است.

در جدیدترین آپدیت‌های MIUI، میزان نمایش تبلیغات در سطح سیستم هم کمتر شده و با اینکه هنوز هم تبلیغاتی در اپلیکیشن‌های سیستمی نمایش داده می‌شود، اما مزاحمت کمتری برای کاربران ایجاد می‌کنند و کاربران می‌توانند تنظیمات تبلیغات را به صورت دلخواه تغییر دهند.

شیائومی از نظر انتشار آپدیت‌های منظم برای دستگاه‌های خودش هم سابقه خوبی دارد؛ از جمله انتشار وصله‌های امنیتی، رفع باگ و آپدیت‌های اصلی MIUI. بنابراین، انتظار می‌رود که کاربران ردمی 13C هم تجربیات نرم‌افزاری خوبی را در پیش داشته باشند. هنوز مشخص نیست که این گوشی هم HyperOS را دریافت می‌کند یا خیر اما به عنوان یک گوشی جدید 2024، انتظار می‌رود که شیائومی برای این گوشی هم HyperOS را ارایه دهد.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر عملکرد

نقد و بررسی شیائومی ردمی 13 سی را با ارزیابی عملکرد و قدرت پردازشی این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی شیائومی ردمی 13 سی مشاهده می‌کنید، این گوشی با چیپ‌ست مدیاتک هلیو جی 85 ساخته شده که یک تراشه 12 نانومتری قدیمی از سال 2020 است و در همان زمان هم عملکرد چندان خوبی نداشت.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

شیائومی Redmi 13C با 4/6/8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ اما نوع حافظه به کار رفته در این گوشی، eMMC است که سرعت خوبی ندارد.

با نگاهی به نتایج تست‌های مختلف از جمله تست گیک‌بنچ، می‌توان متوجه شد که هلیو جی 85 پردازنده قوی نیست و حتی با در نظر گرفتن قیمت شیائومی ردمی 13 سی باز هم عملکرد این گوشی ناامیدکننده است.

حتی چیپ‌ست اسنپدراگون 685 موجود در ردمی نوت 12 فورجی هم نسبت به این تراشه قوی‌تر است.

در تست AnTuTu، ردمی 13 سی نسبت به ردمی نوت 8 سال 2021 بهتر عمل کرده اما باز هم امتیاز به دست آمده برای این گوشی چندان چشمگیر نیست.

در تست‌های گرافیکی 3Dmark هم همانطور که انتظار می‌رفت، جی‌پی‌یوی ردمی 13C کم فروغ ظاهر شده است. در مجموع، این گوشی نه تنها در تست‌های بنچمارک بلکه در استفاده‌های عملی هم عملکرد ضعیفی داشته و دائماً تأخیر را هنگام پیمایش صفحه و کار با اپلیکیشن‌ها حس می‌کنید.

یکی از نکات مثبتی که در بررسی ردمی 13 سی از نظر عملکردی مشاهده شده، داغ نشدن این گوشی است. حتی در تست‌های فشار طولانی مدت هم دمای گوشی به حدی افزایش پیدا نمی‌کند که لمس کردن آن سخت باشد.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر دوربین

شیائومی Redmi 13C مجهز به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سوم بسیار کوچک است که در سایت رسمی شیائومی از آن به عنوان دوربین کمکی نام برده شده است. ممکن است این دوربین کار تشخیص عمق را برعهده داشته باشد، اما بررسی شیائومی ردمی 13 سی نشان داده که پوشاندن این دوربین تأثیری روی قابلیت‌های ضبط تصویر پرتره گوشی ندارد.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

در قسمت جلوی گوشی هم دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را داریم که جزئیات آن را در جدول مشخصات شیائومی ردمی 13 سی مشاهده می‌کنید.

اپلیکیشن دوربین، پیاده‌سازی نسبتاً ساده‌ای دارد اما در این اپلیکیشن هم رفتارهای متفاوتی مشاهده می‌شود. برای جابجایی بین حالت‌های مختلف عکاسی، باید انگشتتان را به پهلو بکشید و البته می‌توانید مستقیماً روی حالت مورد نظر هم ضربه زده و وارد آن شوید.

برای جابجایی بین دوربین‌های جلو و عقب نمی‌توان از کشیدن صفحه به بالا و پایین استفاده کرد و باید از گزینه کنار شاتر برای این کار استفاده کنید.

همچنین، همه حالت‌های عکاسی و فیلمبرداری در صفحه اصلی موجود هستند و تب More برای حالت‌های عکاسی بیشتر در این گوشی وجود ندارد. در بالای رابط کاربری دوربین، یک منو به سبک بیرون کشیدنی وجود دارد که گزینه‌های بیشتر مثل حالت ماکرو در آن قرار دارند.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

ردمی 13C حالت عکاسی Pro ندارد و حالت شب هم فقط برای دوربین اصلی قابل استفاده است.

دوربین شیائومی ردمی 13 سی در حالت پیش فرض عکس‌هایی با رزولوشن 12.5 پیکسل ضبط می‌کند که برای یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت، کیفیت خوبی دارند. در قاب تصویر، جزئیات زیادی مشاهده می‌شود و رنگ‌ها به واقعیت نزدیک هستند.

اما به وضوح شاهد شارپ شدن بخش‌هایی از تصویر و همچنین نویز هستیم به خصوص روی سطوح یکدست. از نظر کنتراست و محدوده پویا هم کمی در تصویر مشکل وجود دارد.

می‌توانید دوربین اصلی را طوری تنظیم کنید که با رزولوشن 50 مگاپیکسل برای شما عکاسی کند؛ اما این تصاویر هم فرق چشمگیری با عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی ندارند و فقط در این حالت، شارپ شدن صنوعی کمتر مشاهده می‌شود.

تصاویر پرتره دوربین اصلی هم کیفیت خوبی دارند؛ تفکیک و تشخیص سوژه در این تصاویر به خوبی انجام می‌شود و کیفیت محو شدگی پس زمینه هم مناسب است. همچنین، ردمی 13C از نظر تشخیص سوژه‌های غیرانسانی هم بسیار خوب عمل می‌کند.

شیائومی ردمی 13 سی فاقد دوربین تله فوتو یا اولتراواید است اما رزولوشن دوربین اصلی این گوشی به اندازه‌ای هست که امکان ثبت تصاویر زوم وجود داشته باشد. تصاویر زوم 2 برابری گوشی کیفیت خوبی داشته و بسیار شبیه به تصاویر 1x گوشی به نظر می‌رسند. این تصاویر جزئیات زیاد و رنگ‌های زیبایی دارند.

در نهایت، به تصاویر ماکروی 2 مگاپیکسلی دوربین اختصاصی ماکرو می‌رسیم که بر خلاف انتظار، کیفیت خوبی دارند و با وجود رزولوشن کم، جزئیات زیادی در تصویر مشاهده می‌شوند. رنگ‌های این دوربین هم زیبا و شبیه به دوربین اصلی هستند با کنتراست خوب.

دوربین سلفی شیائومی Redmi 13C هم عکس‌های 8 مگاپیکسلی بسیار خوبی ثبت می‌کند با جزئیات کافی و رنگ پوست طبیعی. حتی کنتراست و محدوده پویای این تصاویر هم بسیار خوب به نظر می‌رسند. تنها ایراد این تصاویر هم شارپ شدن بیش از حد است.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

کیفیت عکاسی در نور کم

نقد و بررسی شیائومی ردمی 13 سی را با نگاهی به عملکرد دوربین این گوشی در نور کم ادامه می‌دهیم. اولین نکته‌ای که در عکاسی با دوربین اصلی این گوشی در محیط‌هایی با نور کم به چشم می‌خورد، صاف بودن و پرنویز بودن این تصاویر است.

یک حالت مخصوص عکاسی در شب هم برای این دوربین وجود دارد که سرعت بالایی ندارد، اما کیفیت این تصاویر را کمی ارتقاء می‌دهد. با فعال کردن این حالت، نویز کمتر شده و شارپ شدگی و جزئیات تصویر بهبود پیدا می‌کنند.

عکس‌های زوم 2 برابری این گوشی هم در هنگام شب صاف‌تر و پرنویزتر از حالت 1x هستند. اما می‌توانید با استفاده از حالت شب این تصاویر را کمی بهبود ببخشید.

سلفی‌های ردمی 13C هم در نور کم کاملاً پرنویز و صاف هستند و جزئیات بافت پوست و چهره در این تصاویر از بین رفته و غیرواقعی به نظر می‌رسند. برای این حالت امکان استفاده از حالت شب اختصاصی وجود ندارد.

کیفیت ضبط ویدیو

بررسی ردمی 13 سی نشان می‌دهد که حداکثر کیفیت ضبط ویدیو با این گوشی هم مثل بسیاری از گوشی‌های اقتصادی، رزولوشن 1080 پیکسل است و صدای این ویدیوها هم به صورت تک اسپیکر ضبط می‌شود.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

کیفیت ویدیوهای دوربین اصلی این گوشی، معمولی و دارای جزئیات کافی و رنگ‌های زیبا و طبیعی هستند. محدوده پویا چندان وسیع نیست، کنتراست تصویر کمی زیاد است اما باز هم با در نظر گرفتن قیمت ردمی 13 سی نمی‌توان ایراد زیادی به این تصاویر وارد کرد.

ویدیوهای زوم 2x گوشی هم تقریباً شبیه به حالت معمولی هستند و این گوشی، سیستم لرزشگیر هم ندارد.

کیفیت ویدیوهای دوربین سلفی ردمی 13C محدود به 1080 پیکسل است و این دوربین هم مثل دوربین اصلی، صدا را به صورت تک کاناله ضبط می‌کند. از نظر کیفیت، نمی‌توان ایراد خاصی به این ویدیوها وارد کرد و ویدیوهای این دوربین هم جزئیات و رنگ‌های خوبی دارند.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی از نظر قیمت و محصولات رقیب

همانطور که بارها اشاره شد، ردمی 13 سی یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت است؛ بنابراین نمی‌توان انتقاد زیادی به این گوشی وارد کرد. قیمت شیائومی ردمی 13 سی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، تنها 122 دلار است. این گوشی در بازار ایران با قیمت 5,180,000 تا 6,650,000 تومان به فروش می‌رسد.

بررسی شیائومی ردمی 13 سی

اولین محصولی که به عنوان رقیب و جایگزین ردمی 13c می‌توان از آن نام برد، شیائومی ردمی 12 است که رزولوشن FullHD+ و گواهینامه رسمی IP53 دارد؛ به همراه تراشه هلیو جی 88 و بلستر مادون قرمز با قیمت مشابه.

گزینه بعدی، ردمی نوت 12 است که قیمت کمی بیشتری دارد، اما دارای گواهینامه IP53، نمایشگر 120 هرتزی AMOLED، سرعت شارژ 33 وات و چیپ‌ست اسنپدراگون 4 نسل 1 است.

جایگزین مناسب بعدی، گلکسی A14 است که نسخه فورجی این گوشی کمی ارزان‌تر است، اما برخلاف مدل فایوجی، دوربین اولتراواید دارد.

گلکسی A05 هم از نظر مشخصات شباهت زیادی به ردمی 13C دارد، با این تفاوت که این گوشی دارای یک شارژر سریع‌تر 25 واتی است.

جمع‌بندی

در این مطلب با بررسی گوشی شیائومی ردمی 13 سی که یکی از گوشی‌های بسیار اقتصادی این برند محسوب می‌شود، با شما بودیم. با توجه به قیمت بسیار پایین ردمی 13C، نمی‌توان جایگزین‌های زیادی برای این گوشی پیدا کرد؛ در نتیجه مهم‌ترین مزیت این گوشی هم قیمت پایین آن است. در مجموع، بررسی شیائومی ردمی 13 سی نشان می‌دهد که این گوشی عملکرد و مشخصات لازم را برای برآورده کردن انتظارات خریداران با این قیمت دارد.

نرخ نوسازی 90 هرتزی نمایشگر گوشی باعث روان‌تر شدن هر چه بیشتر تصویر شده و تصویر این گوشی روشنایی خوبی دارد. ماندگاری شارژ گوشی هم نسبتاً خوب است اما سرعت شارژ پایینی دارد. MIUI 14 رابط کاربری اختصاصی شیائومی هم امکانات و ظاهر خوبی دارد اما به دلیل وجود چیپ‌ست نسبتاً ضعیف هلیو جی 85 در این گوشی، سرعت این رابط کاربری چندان زیاد نیست و در مجموع، تنها ایراد این گوشی عملکرد ضعیف همین چیپ‌ست است.

سوالات پرتکرار

قیمت ردمی 13 سی چقدر است؟

قیمت این گوشی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 122 دلار و با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، حدود 150 دلار است. این گوشی در بازار ایران با قیمت 5,180,000 تا 6,650,000 تومان به فروش می‌رسد.

نسخه اندروید ردمی 13C چند است؟

ردمی 13C با اندروید 13 که رابط کاربری MIUI 14.0.1 روی آن نصب شده، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سرعت شارژ ردمی 13 سی چقدر است؟

ردمی 13C یک شارژر 18 واتی دارد که گوشی را ظرف 15 دقیقه 14 درصد، ظرف 30 دقیقه 28 درصد و ظرف 2 ساعت و 9 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی شیائومی ردمی 13 سی چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید