0

چاپ سه بعدی فیله ماهی ؛ ماهیگیری را فراموش کنید!

چاپ سه بعدی فیله ماهی ؛ ماهیگیری را فراموش کنید!
بازدید 72

[ad_1]

شرکت اسرائیلی Stakeholder Foods فعال در حوزه فناوری مواد غذایی، برای اولین بار در جهان موفق به تولید و چاپ سه بعدی فیله ماهی به‌عنوان یک ماده غذایی شده است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از یورونیوز، در همین راستا، هیئتی بزرگ از مقامات دولتی، نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذار و دانشمندان از سایت تولیدی این شرکت در شهر Rehovot دیدار داشته‌اند. رهبری این هیئت نیز برعهده «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: مجوز استفاده و فروش گوشت آزمایشگاهی در آمریکا صادر شد

فناوری چاپ سه بعدی فیله ماهی

نتانیاهو، ضمن تست محصول فناوری چاپ سه بعدی فیله ماهی که با استفاده از جوهر زیستی (حاوی سلول‌های ماهی) تهیه شده، مزه یک فرآورده گوشت گاو که با بهره‌گیری از تکثیر سلولی به تولید رسیده بود را نیز امتحان کرد. این سلول‌ها از سوی واحدهای سازمانی کمپانی و براساس استانداردهای اخلاقی تهیه شده‌اند.

چاپ سه بعدی فیله ماهی

وی در مورد تولید انبوه این نوع از محصولات اعلام کرد که دولت در آینده نزدیک مجوزهای لازم جهت تولید محصولات جدید را صادر کرده و دستاوردهای جدید و تحول‌بخش در جهان مواد غذایی را ایجاد خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو همچنین در زمان چشیدن مزه فرآورده‌های جدید خاطرنشان کرد: «امروز ما گوشت ماهی تولید شده بدون وجود ماهی و گوشت گاو تهیه شده بدون وجود گاو را مصرف کردیم. این موضوع نشان‌دهنده یک انقلاب عظیم است. اسرائیل رهبر جهان در زمینه فرآورده‌های پروتئینی جایگزین به‌شمار می‌رود. ما اطمینان داریم که کشور به برتری خود در این عرصه ادامه خواهد داد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چاپ سه بعدی فیله ماهی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید