0

ضرر رژیم‌های گیاهخواری برای سلامت بدن را جدی بگیرید

ضرر رژیم‌های گیاهخواری برای سلامت بدن را جدی بگیرید
بازدید 61

[ad_1]

ضرر رژیم‌های گیاهخواری برای سلامت بدن را نباید دست کم گرفت چرا که گیاهخواران و وگان‌ها بیشتر از دیگران از غذاهای فوق فرآوری شده مصرف می‌کنند و این برای سلامتی انسان و محیط زیست مضر است.

رژیم وگان تمام گوشت و محصولات حیوانی (گوشت، مرغ، ماهی، غذا‌های دریایی، لبنیات و تخم مرغ) را حذف می‌کند، در حالی که رژیم گیاهخواری گوشت، مرغ، ماهی و غذا‌های دریایی را حذف می‌کند.

بنابراین، وگانیسم و گیاهخواری به این دلیل که مردم گوشت را کنار می‌گذارند، پتانسیل ترویج تغذیه سالم را دارد، اما افزایش تولید و مصرف غذا‌های فوق فرآوری شده (UPFs) برای پیروان این رژیم‌های غذایی، بروز اثرات مثبت آن را دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: گیاهخوار معروف اینستاگرامی از گرسنگی مرد [+عکس]

ضرر رژیم‌های گیاهخواری برای سلامت بدن را جدی بگیرید

در حالی که عرضه محصولات دارای پایه گیاهی در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ نزدیک به ۳ برابر شده، ولی بسیاری از این غذا‌های جایگزین‌ِ گوشت در دسته غذا‌های فوق فرآوری شده قرار می‌گیرند. چرا که برای جلوگیری از فسادپذیری سریع و بهبود طعم، تحت فرآوری‌های سنگین قرار می‌گیرند. پس اغلب این غذا‌ها سرشار از نمک، شکر و چربی اشباع شده، رنگ‌های افزودنی، نگهدارنده‌ها و سایر افزودنی‌ها شده‌اند.

ضرر رژیم‌های گیاهخواری برای سلامت بدن را جدی بگیرید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در فرانسه، وگان‌ها و گیاهخوار‌ها ۳۹.۵ درصد از کل کالری دریافتی خود را از مصرف غذا‌های فوق فرآوری شده کسب می‌کنند. در آلمان نیز ۳۹.۱ درصد وگان‌ها و گیاهخوار‌ها حداقل ماهی یکبار از این غذا‌ها مصرف می‌کنند.

کارشناسان بریتانیایی بر پایه نتایج مطالعات اخیر خود هشدار می‌دهند که مصرف بالای غذا‌های فوق فرآوری شده تولیدی برای وگان‌ها و گیاهخوار‌ها خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان، قلبی و عروقی، دیابت، سکته مغزی و چاقی را در میان آن‌ها افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ضرر رژیم‌های گیاهخواری برای سلامت بدن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

.

منبع: اقتصاد 24

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید