0

سیستم پیشرفته رانندگی کاملاً خودران تسلا مجوز گرفت

سیستم پیشرفته رانندگی کاملاً خودران تسلا مجوز گرفت
بازدید 10


چین مجوز سیستم پیشرفته رانندگی کاملاً خودران تسلا را صادر کرد. به نظر در آینده‌ای نزدیک خودروهای تمام خودران تسلا در خیابان‌های چین و کشورهای دیگر تردد خواهند کرد.

رقابت در بازار خودروهای برقی و خودران در همین چند سال اخیر به شدت افزایش یافته و کشورهای پیشرفته سعی می‌کنند دستاوردی جدید خلق کرده تا بتوانند بر رقبا فائق آیند. می‌دانیم که کشور چین یکی از سردمداران این بازار است و با سرمایه‌گذاری و جذب شرکت‌های تولیدکننده خودرو، به یک منبع و مقصد جذاب و همه‌چیز تمام تبدیل شده است.

شرکت تسلا که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد، بیشترین سهم را در دنیای خودروهای برقی خودران در جهان دارد. این شرکت در بسیاری از تولیدات خود سیستم رانندگی خودران را تعبیه کرده و همه دیده‌ایم که راننده در پشت فرمان به راحتی می‌خوابد و خودرو، خودش هدایت را به دست می‌گیرد. این امکان قطعاً بسیار جذاب است و در آینده به پختگی کامل خواهد رسید.

ایلان ماسک و شرکت متبوعش اخیراً تمی را تحت عنوان سیستم پیشرفته رانندگی کاملاً خودران تسلا (FSD) معرفی توسعه داده و حالا می‌خواهند آن را آزمایش کرده تا نقاط قوت و ضعفش دیده شود. از این رو، این شرکت رو به بازار چین آورده و بنا دارد در این کشور پیشرفته سیستم رانندگی جدیدش را آزمایش کند. شهرداری شانگهای نیز مجوز آزمایش این سیستم را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: دومین خودرو برقی شیائومی برای رقابت با مدل Y تسلا در حال توسعه است

جین مجوز سیستم پیشرفته رانندگی کاملاً خودران تسلا را صادر کرد

شهرداری چین به تسلا مجوز آزمایش نرم‌افزار سیستم رانندگی کاملاً خودران را برای 1 خودرو صادر کرده است. این یعنی تکنولوژی ذکر شده در چین به شکل رسمی ارائه خواهد شد.

تحلیل‌گران می‌گویند که تسلا به سیستم مذکور می‌تواند رقابت جدی‌تر و سنگین‌تری به دیکر رقبای خود در چین را آغاز کند. این مهم قطعاً چین را در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بازار خودرو جهان پیش می‌برد و ارائه سیستم‌های رانندگی خودران در این کشور به سهولت انجام خواهد گرفت.

تسلا قبلاً امکان خرید اشتراک FSD را با مجموعه‌ محدودی از قابلیت‌ها به‌مدت 4 سال در چین فراهم کرده بود. ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل تسلا در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) سفری غیرمنتظره به پکن داشت که به گفته‌ تحلیلگران هدف او بحث درباره‌ ارائه‌ FSD در چین بوده است. ماه گذشته نیز اعلام شد تسلا قصد دارد با ثبت FSD در چین، ارائه‌ آن را در سال جاری عملیاتی کند.

جین مجوز سیستم پیشرفته رانندگی کاملاً خودران تسلا را صادر کرد

رسانه‌های دولتی چین اخیراً اعلام کردند که تسلا ساخت کارخانه‌ تولید باتری‌های مگاپک (Megapack) را در شانگهای آغاز کرده است. این اقدام، نشانه‌ای از تعهد شرکت خودروساز به سرمایه‌گذاری در چین تلقی می‌شود.

گفته می‌شود ناحیه‌ شهری نان‌هوئی شانگهای قصد دارد زنجیره‌ مرتبط با سیستم ذخیره‌سازی انرژی تسلا را تقویت کند تا تراکم و تمرکز این صنعت را در منطقه‌ مذکور افزایش دهد. تسلا همچنین قراردادی با شرکت شانگهای لینگانگ امضاء کرده است تا امکان تجاری‌سازی داخلی این فناوری را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص سیستم تمام خودران تسلا چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید