0

اندونزی تهدید کرد پلتفرم ایکس را به دلیل اجازه انتشار محتوای مستهجن مسدود می‌کند

اندونزی تهدید کرد پلتفرم ایکس را به دلیل اجازه انتشار محتوای مستهجن مسدود می‌کند
بازدید 15


اندونزی بار دیگر شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل سیاست جدید این پلتفرم در مورد محتوای مستهجن مورد تهدید قرار داده است.ایکس اخیراً سیاست جدیدی را معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای مستهجن را منتشر کنند، به شرطی که از هشدارهای محتوایی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:


رویکرد جدید ایکس برای محتوای مستهجن

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده که اعتقاد دارد “بزرگسالان باید بتوانند با محتوایی که بازتاب‌دهنده باورها، خواسته‌ها و تجربیات خودشان است، از جمله محتواهای مرتبط با جنسیت، تعامل داشته باشند و آن را ایجاد کنند.” این شامل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، تصاویر عکاسی یا انیمیشنی مانند کارتون‌ها، هن‌تای یا انیمه نیز می‌شود.

بودی آریه ستیادی، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی اندونزی، تهدید کرده که اگر ایکس با قانون پورنوگرافی سال ۲۰۰۸ این کشور سازگار نشود، دسترسی به این پلتفرم را مسدود خواهد کرد. این قانون به شدت انتشار مواد پورنوگرافی را ممنوع می‌کند.

وزیر ستیادی نامه‌ای هشدارآمیز به ایکس ارسال کرده و در آن به پیامدهای احتمالی عدم سازگاری با قوانین اشاره کرده است. دولت قصد دارد پیش از اتخاذ تصمیم نهایی، ارتباطات بیشتری را ارسال کند. به گزارش‌ها، ایلان ماسک، مالک ایکس، تاکنون به این هشدارها پاسخ نداده است و خود ایکس نیز هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

سابقه مبارزه با پورنوگرافی در اندونزی

اندونزی تاریخچه‌ای مستند از برخورد با پورنوگرافی اینترنتی دارد. در سال ۲۰۱۴، این کشور ویمئو را به دلیل میزبانی ویدیوهای حاوی برهنگی مسدود کرد. ممنوعیت‌های مشابهی نیز بر روی تامبلر، ردیت و ایمگور اعمال شده است. تنها بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳، اندونزی نزدیک به ۲ میلیون وب‌سایت را که معتقد بود حاوی محتوای پورنوگرافی هستند، مسدود کرده است.

چالش‌های مشابه در مالزی

سیاست جدید ایکس همچنین توجه و چالش‌های بالقوه‌ای را در مالزی، کشوری دیگر با قوانین سختگیرانه در مورد محتوای اینترنتی، به خود جلب کرده است.

با ادامه این وضعیت، باید منتظر ماند و دید که آیا ایکس سیاست‌های خود را تغییر خواهد داد یا اندونزی اقدام به مسدود کردن این پلتفرم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید