0

آموزش 4 روش ریست پسورد مک بوک (حتی در زمان دزدیده شدن)

آموزش 4 روش ریست پسورد مک بوک (حتی در زمان دزدیده شدن)
بازدید 18


پسورد مک بوک خود را فراموش یا گم کرده اید؟ 💻 در صورت بروز این اتفاق باید خیلی سریع پسورد را ریست کنید.

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۴ روش ریست پسورد مک بوک می پردازیم.

چگونه پسورد مک بوک را ریست کنیم؟

How to Reset Your Mac Password

به طور خلاصه روش های ریست پسورد مک بوک  به این ترتیب می باشد:

  • ریست پسورد مک بوک با استفاده از Apple ID
  • بازیابی پسورد با استفاده از برنامه رمزنگار FileVault
  • ریست و ورود به حساب کاربری با استفاده از صفحه کاربر دیگر
  • ریست پسورد به کمک MacOS

محصولات شرکت اپل هم مانند باقی شرکت ها امکان رمز گذاری را برای محصولات خود فراهم کرده اند. اما ریست پسورد پس از فراموشی در مک بوک و گوشی های اپل کمی سخت تر از محصولات سایر شرکت ها می باشد. در ادامه این مطلب نحوه بازیابی پسورد مک بوک را به صورت دقیق تر بررسی می کنیم.

۱- ریست پسورد مک بوک با استفاده از Apple ID

اگر شما پسوردتان را فراموش کرده اید، یکی از سریع ترین راه ها ریست پسورد با استفاده از Apple ID می باشد. نام کاربری و رمز عبور Apple ID برای تمامی برنامه ها و تنظیمات محصولات اپل یکسان است.

در صورتی که سه بار پسورد مک بوک خود را اشتباه بزنید برای بازیابی پسورد باید روی علامت سوال (؟) رو به روی کادر پسورد کلیک کنید. با کلیک بر روی (؟) مطابق تصویر زیر دو گزینه نمایش داده می شود. گزینه Reset It Using Your Apple ID را انتخاب کنید. (در صورتی که با صفحه کاربری دیگری در حال تلاش برای بازیابی پسورد هستید از آن صفحه کاربری خارج شوید و سپس تلاش کنید.)

ریست پسورد مک بوک

در این قسمت نام کاربری یا ایمیل و پسورد Apple ID خود را وارد کنید و Reset Password را بزنید.

بازیابی پسورد مک بوک

پس از این مرحله پنجره هشدار در رابطه با تغییر پسورد مک بوک باز می شود. در این صفحه OK را بزنید. پس از تایید پیام تغییر پسورد، به قسمت Recovery Assistant هدایت می شوید. ایمیل Apple ID و سپس پسورد آن را وارد کرده و Next را بزنید.

ریست پسورد مک بوک

اگر از تایید دو مرحله ای برای Apple ID خود استفاده می کنید جمله “Apple ID Sign In Requested” بر روی سایر دستگاه های مورد تایید اپل شما نمایش داده می شود. با تایید آن، رمز ارسالی را در این قسمت وارد کنید.

ریست پسورد مک بوک با تایید دو مرحله ای

انتخاب نام کاربری و در نهایت ریست پسورد!

در این مرحله صفحه یا صفحات کاربری متعلق به شما را نشان می دهد. آن صفحه ای که نیاز به بازیابی پسوردش را دارید انتخاب کنید.

ریست پسورد مک بوک

در این قسمت پسورد جدید و یک راهنما برای بازیابی رمز وارد کنید. پیشنهاد میکنیم که پسوردی انتخاب کنید که یادآوری آن زیاد سخت نباشد.

بازیابی پسورد مک بوک

با انجام این مراحل پسورد مک بوک شما تغییر پیدا می کند. برای اجرای تغییرات نیاز است که سیستم خود را ریستارت کنید تا پسورد تغییر پیدا کند.

۲- بازیابی و ریست پسورد مک با استفاده از FileVault

وقتی پسورد مک بوک خود را فراموش کنید با استفاده از FileVault می توانید آن را بازیابی کنید. یکی از قابلیت های محصولات اپل امکان رمزگذاری بر مک بوک با استفاده از قابلیت FileVault و حافظه ابری iCloud می باشد.

در صورت سرقت مک بوک شما سارق با کمی اطلاعات در رابطه با ریست پسوورد و راه های نفوذ به اطلاعات می تواند به فایل های شما دسترسی پیدا کند. اما با قابلیت FileVault امکان رمزگذاری بر روی هارد دیسک شما وجود دارد. با فعال سازی این قابلیت شما یک رمز ۲۴ رقمی مخصوص به خودتان دارید که نباید آن را گم یا فراموش کنید. این رمز نفوذ به مک بوک شما را سخت تر می کند.

پس از سه بار اشتباه وارد کردن رمز عبور، مک به شما پیشنهاد ریست پسورد را میدهد. در این قسمت گزینه Show Reset Option را انتخاب کنید.

تغییر پسورد مک بوک

سپس Macintosh HD یا نام حساب کاربری مک بوک خودتان را انتخاب کنید.

ریست پسورد مک بوک

در این قسمت شما باید رمز عبور ۲۴ رقمی FileVault خود را در کادر مورد نظر وارد کنید.

بازیابی پسورد مک بوک

صفحه کاربری مک خود را انتخاب کنید.

تغییر پسورد مک بوک

پسورد جدید و راهنمای پسورد یا Password Hint را وارد کنید.

فراموشی پسورد مک بوک قدیمی

سیستم خود را ریستارت کنید تا تغییرات جدید اعمال شود.

بازیابی پسورد مک بوک

۳- ریست پسورد مک با استفاده از اطلاعات ادمین دیگر

لپ تاپ های مک به صورت پیش فرض قابلیت راه اندازی یک اکانت را دارند اما از سری macOS 11.0  قابلیت استفاده چند نفر از یک سیستم وجود دارد. با انجام تغییرات در قسمت System Settings می توانید در قسمت Users & Groups باقی حساب های کاربری را نیز مشاهده کنید.

این قابلیت به شما این امکان را می دهد که در صورت عدم دسترسی به مک بوک خود پسورد خود را از راه دور ریست کرده و به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

برای این کار در ابتدا بر روی لوگو اپل در قسمت Menu کلیک کنید و در پنجره جدید System Settings را انتخاب کنید. در لیست قسمت چپ تصویر بر روی Users & Groups کلیک کنید. در این قسمت بر روی (!) رو به روی صفحه کاربری که می خواهید پسورد آن را بازیابی کنید کلیک کرده و گزینه Reset را انتخاب کنید. سپس پسورد صفحه کاربری ادمین را وارد کنید و روی Return و یا Unlock کلیک کنید.

پسورد جدید را  وارد کرده و در قسمت Password Hint یک راهنما و نشانه برای بازیابی پسوورد بنویسید.

ریست پسورد مک بوک از راه دور

حالا شما می توانید از صفحه ادمین خارج و با صفحه خودتان که بازیابی کردید وارد شوید.

۴- ریست پسورد با استفاده از macOS Recovery

اگر بعد از چند بار اشتباه وارد کردن پسورد، صفحه بازیابی رمز عبور برای شما باز نشد می توانید از macOS Recovery استفاده کنید.

برای این کار دکمه Power (یا Touch ID) را نگه دارید تا سیستم خاموش شود. سپس دکمه Power را تا وقتی که پیام ” Loading startup options ” نمایش داده شود نگه دارید.

سپس گزینه Options را انتخاب کرده و Continue را بزنید.

در این قسمت صفحه کاربری شما نمایش داده می شود. روی عبارت پایین حساب کاربری یعنی Forgot all passwords کلیک کنید.

ریست پسورد مک بوک macos

در این قسمت با استفاده از اطلاعات Apple ID مطابق با بخش یک این مطلب پسورد خود را بازیابی کنید.

چگونه خروج اتوماتیک از حساب کاربری مک بوک را غیر فعال یا به تاخیر بیندازیم؟

غیرفعال کردن دائمی خروج از حساب کاربری اپل اصلا کار ایمنی نیست. غیر فعال کردن قابلیت اتوماتیک آن کار منطقی تری به نظر می رسد. اگر قابلیت انجام اتوماتیک این کار غیرفعال شود شما باید به صورت دستی از حساب کاربری خود خارج و یا سیستم خود را غیرفعال کنید.

برای جدیدترین نسخه های MacOS ابتدا System Settings را انتخاب کرده و از لیست سمت چپ Lock Screen را انتخاب کنید.

گزینه Require Password After Screen Saver Begins or When Display is Turned Off را انتخاب سپس روی Never کلیک کنید.

برای نسخه های قدیمی تر MacOS ابتدا System Settings را انتخاب کرده و سپس بر روی Security & Privacy کلیک کنید. گزینه Lock را از قسمت چپ و بالای تصویر انتخاب کنید. در این قسمت نیاز است با پسورد و یا Touch ID احراز هویت کنید.

برای به تاخیر انداختن زمان خروج از حساب کاربری تیک گزینه Require Password را بردارید. در پیامی که بر روی صفحه ظاهر شد گزینه Turn Off Screen Lock را انتخاب کنید.

بازیابی پسورد مک بوک

سوالات متداول

دلیل قبول نکردن رمز مک بوک چیست؟

اگر مک بوک شما فقط یک کاربر دارد باید پسورد قدیمی خود را به خاطر داشته باشید اما اگر چند کاربر از یک مک بوک استفاده می کنند و رمز مک بوک پذیرفته نمی شود می تواند به این علت باشد که سیستم عامل فراموش کرده کدام کاربر در حال ورود به حساب کاربری خود می باشد. برای حل این مشکل می توانید ادمین جدیدی تعریف کرده و از آن طریق به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. پس از دسترسی به حساب کاربری خود به عنوان مدیر، صفحه کاربری تازه ایجاد شده را حذف کنید.

جمع بندی

به طور کلی یکی از بهترین کارها برای پیشگیری از بروز مشکلات ورود به سیستم عامل مک این است که حتما پسورد خود را در جایی یادداشت کنید تا در صورت فراموشی بتوانید به آن رجوع کنید. همچنین با فعال کردن قابلیت FileVault می توانید امنیت اطلاعات خود را حتی پس از به سرقت رفتن مک بوک تا حدی تامین کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا این مطلب برای رفع مشکلتان کمک کننده بود؟ در این مطلب سعی کردیم به آموزش روش های بازیابی پسورد مک بوک و تامین امنیت آن حتی پس از دزدیده شدن بپردازیم. اگر روش دیگری هم برای شما موثر بوده حتما در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید