0

آموزش 3 روش ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون

آموزش 3 روش ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون
بازدید 193


کلاب هاوس 👋 شبکه اجتماعی نسبتا جدیدی است که در آن می‌توانید به چت صوتی با دیگران بپردازید. موضوع گفتگو می‌تواند هر چیز باشد. گاهی گفتگوها بسیار جذاب می‌شوند و مطالب مفیدی در آن‌ها رد و بدل می‌شود. در چنین حالتی شاید بخواهید مکالمات را ضبط کنید و بعدا از آن‌ها یادداشت بردارید، دوباره به آن‌ها گوش بدهید و… . کلاب هاوس قابلیت ضبط کردن مکالمات را ندارد. در نتیجه، باید از روش‌های دیگری استفاده کنید. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش ۳ روش ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون می‌پردازیم.

چگونه در کلاب هاوس ضبط صدا انجام دهیم؟

?How to Record Clubhouse Audio Conversations on Android and iPhone

کلاب هاوس برنامه خوبی برای گفتگو درباره مسائل مختلف است. این برنامه قابلیت ضبط مکالمات را ندارند و پس از بستن یک Room، تمامی مکالمات حذف خواهند شد. در چنین حالتی ممکن است بخواهید مکالمات را به هر دلیلی ضبط کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال نحوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse) اندروید و آیفون را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکته: حتما پیش از ضبط صدای کلاب هاوس، افراد درون Room را مطلع کنید.

ضبط صدا در کلاب هاوس iOS

برای ضبط در کلاب هاوس iOS، می‌توانید از Screen Recordings گوشی استفاده کنید. این ابزار در Control Center قرار دارد.

ضبط صدا در کلاب هاوس

اگر در این بخش نبود، باید به Settings و سپس Control Center بروید. روی علامت + سبز رنگ کنار Screen Recordings بزنید.

ضبط صدا در کلاب هاوس

Screen Recordings به Control Center اضافه خواهد شد. حال Clubhouse را باز کنید و وارد اتاقی شوید که می‌خواهید مکالمه را ضبط کنید. حال برای ضبط کلاب هاوس، بخش Control Center را باز کنید. روی Screen Recording بزنید.

ضبط صدا در کلاب هاوس

پس از ۳ ثانیه ضبط شدن آغاز می‌شود. برای قطع کردن آن روی تایمر Screen Recording که در بالای صفحه نمایشگر قرار دارد، بزنید و روی Stop بزنید.

ضبط صدا در کلاب هاوس

Screen Recording به صورت خودکار صدا را از طریق میکروفون ضبط می‌کند. در صورتی که نمی‌خواهید صدای مزاحمی وجود داشته باشد، باید میکروفون را قطع کنید. در صورتی که می‌خواهید صدای خودتان هم ضبط شود، میکروفون باید روشن باشد. برای این کار، روی Screen Recording در Control Center چند ثانیه نگه دارید و سپس روی میکروفون بزنید تا Microphone off نمایش داده شود. این یعنی میکروفون خاموش است. همچنین می‌توانید گوشی را روی حالت DND بگذارید تا صدای اعلان‌های گوشی نیز ضبط نشود.

ضبط صدا در کلاب هاوس

وقتی می‌خواهید صدای کلاب هاوس را ضبط کنید، هشداری برایتان نمایان می‌شود و از شما می‌خواهد دیگران را در جریان ضبط کردن بگذارید. در غیر این صورت خلاف قوانین این شبکه اجتماعی عمل کرده‌اید.

ضبط از کلاب هاوس

می توانید در نام اتاق ذکر کنید که مکالمه ضبط می‌شود.

ضبط از کلاب هاوس

برای آشنایی با برنامه‌های مشابه کلاب هاوس، مطلب بهترین برنامه‌های جایگزین Clubhouse را مطالعه کنید.

نحوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse) در اندروید با Screen recorder داخلی

برخی از گوشی‌های اندروید دارای Screen Recorder داخلی هستند. اگر این گوشی شما این ابزار را دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید. برای ضبط کلاب هاوس اندروید، وارد Clubhouse و اتاق موردنظر شوید. سپس Screen Recorder داخلی را فعال کنید. پس از اتمام کار، آن را قطع کنید. این روش با توجه به مدل و نوع گوشی اندروید شما متفاوت خواهد بود.

نحوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse)

گوگل برای اندروید ۱۰ و بالاتر ضبط‌کننده صفحه نمایشگر داخلی طراحی کرده است و اکثر گوشی‌ها این ابزار را دارند که در بخش Quick settings قرار دارد. نوار وضعیت گوشی را دو بار به سمت پایین بکشید تا کامل باز شود. سپس روی دکمه مداد شکل بزنید.

حوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse)

آیکون Screen Record را مشاهده خواهید کرد. آن را به سمت Quick settings بکشید.

حوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse)

حال کافی است وارد کلاب هاوس و روم موردنظر شوید. روی علامت Screen Record بزنید.

حوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse)

در اکثر مواقع، این ابزار فورا ضبط کردن را شروع می‌کند. علامتی هم بالای صفحه نمایان می‌شود.

حوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse)

کافی است پس از پایان کار نوار وضعیت را پایین بکشید و روی اعلان این ابزار بزنید تا فرایند ضبط قطع شود.

حوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse)

برنامه‌های مختلفی برای ضبط صدای اندروید وجود دارد. برای دانلود این برنامه‌ها مطلب بهترین برنامه‌های ضبط صدای گوشی اندروید را مطالعه کنید.

نحوه ضبط صدای کلاب هاوس اندروید و کامپیوتر با سایر برنامه‌ ها

یک راه حل دیگر برای ضبط صدا کلاب هاوس اندروید این است که از برنامه‌های شخص ثالثی که صفحه گوشی را ضبط می‌کنند، استفاده کنید. می‌توانید از برنامه‌هایی مثل AZ Screen Recorder، Screen Recorder with Audio، Screen Recorder و Mobizen Recorder استفاده کنید.

در مجموع، اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که در مطلب فیلمبرداری از صفحه گوشی و تبلت اندروید می‌توانید با این برنامه‌ها آشنا شوید.

نحوه ضبط در کلاب هاوس (Clubhouse)

البته برنامه‌های جانبی کلاب هاوس مثل ClubHouse Plus هم وجود دارند که قابلیت ضبط از کلاب هاوس دارند. برای ورود به این برنامه‌ها باید از اکانت کلاب هاوس خودتان استفاده کنید و رمزتان را وارد کنید. در نتیجه، حتما مراقب امنیت و حفظ حریم شخصی خود باشید. زیرا این برنامه‌ها هیچ ربطی به کلاب هاوس اصلی ندارند. حتی ممکن است با استفاده از این برنامه‌ها، اکانت شما در کلاب هاوس اصلی بسته شود.

برنامه Clubdeck نیز شبیه به ClubHouse Plus است، با این تفاوت که برای ویندوز و مک است. کلاب هاوس نسخه‌ای برای کامپیوتر ندارد. این برنامه نیز جانبی است و اصلی نیست. برای استفاده از آن نیز باید نام کاربری و رمز اکانت کلاب هاوس خود را وارد کنید و وقتی وارد روم شدید، روی دکمه Start Recording بزنید و هر زمان کارتان به پایان رسید، روی Stop recording بزنید.

آموزش روش ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون

نکته: مسئولیت نصب این برنامه‌های جانبی با خود کاربران است. مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در این زمینه نمی‌پذیرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال روش‌های ضبط صدا در کلاب هاوس اندروید و iOS را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید