0

آموزش حل مشکل آفیس در ویندوز 11 و ویندوز 10 (راهنما کامل)

آموزش حل مشکل آفیس در ویندوز 11 و ویندوز 10 (راهنما کامل)
بازدید 26


برنامه‌های آفیس یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مایکروسافت محسوب میشود.

⚠️ نصب این برنامه‌ها روی کامپیوتر عموما ساده هستند، با این حال ممکن است برخی اوقات کاربران با ارورهایی مواجه شوند که مانع از فعالسازی آن شود.  به همین خاطر در این مطلب از مجله خبری آی تی و دیجیتال به آموزش حل مشکل آفیس در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ به همراه راهنما کامل خواهیم پرداخت.

آموزش رفع مشکل نصب نشدن آفیس در ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰

Fix Microsoft Office Installation Errors on Windows 11 and Windows 10

به طور خلاصه مشکل نصب نشدن آفیس در ویندوز ۱۰ و ۱۱ را با روش‌های زیر میتوان برطرف کرد:

  • رفع مشکلات مقدماتی مثل اطمینان از مطابقت ورژن آفیس با مشخصات سیستم یا اختصاص فضای کافی برای آن در درایو C
  • حذف و نصب مجدد آفیس از طریق منابع معتبر
  • بررسی درستی انجام مراحل نصب و فعالسازی برنامه
  • بررسی تداخلات نرم افزاری و ورژن برنامه  Office
  • اطمینان از پشتیبانی آفیس توسط ویندوز
  • غیر فعال کردن آنتی ویروس
  • انجام اصلاحات رجیستری
  • نصب آفیس در حالت Clean Boot
  • استفاده از  Microsoft 365 Uninstall Support  برای حذف برنامه

در صورتی که با مشکل نصب مایکروسافت آفیس در ویندوز مواجه شدید، به خاطر داشته باشید که برای استفاده از برنامه‌های آفیس لازم است آنها را از طریق وبسایت‌های داخلی مثل به صورت پچ یا کرک شده نصب کنید.

۱- رفع مشکلات مقدماتی

پیش از شروع به نصب برنامه‌های آفیس ابتدا باید بر اساس مشخصات سیستم تصمیم گیری کنید کدام نسخه و ورژن از آفیس متناسب با سیستم شما است. در ادامه بهتر است فضای مناسبی از کامپیوترتان خالی کنید. برای اینکار برنامه‌ها و فایل‌های غیر ضروری را پاک کنید یا برخی اطلاعات را به یک هارد دیسک اکسترنال منتقل کنید. این کار میتواند به نصب بهتر برنامه و بهبود عملکرد آن کمک کند. سپس لازم است پیش از دانلود فایل به یک اینترنت پایدار متصل شوید. بهتر است نرم افزار آفیس را روی درایو C: نصب کنید.

۲- آفیس را یکبار حذف و مجددا نصب کنید

یکی از راهکارهای موثری که میتوانید برای رفع ارورها و مشکلات بوجود آمده در زمان فعالسازی انجام دهید، نصب دوباره آن به شیوه درست و از منابع معتبر است. به دلیل ایجاد برخی محدودیت‌ها در فرایند خرید و استفاده از برنامه های آفیس، لازم است که حتما ورژن پچ یا کرک شده آن را نصب کنید. به دلیل مسائل مربوط به لایسنس این برنامه‌ها بهتر است حتما اینکار از طریق منابع معتبری مثل سافت ۹۸ یا سرزمین دانلود  انجام دهید تا بتوانید نسخه کم ایراد را در اختیار داشته باشید.

۳- درستی مراحل نصب برنامه را بررسی کنید

از دیگر مواردی که ممکن است باعث بروز مشکل آفیس در ویندوز ۱۰ و ۱۱ شود، عدم انجام درست مراحل نصب آن است. برای بررسی این موضوع میتوانید آموزش دانلود و نصب آفیس روی ویندوز را مطالعه کنید یا ویدیوهای آموزشی مربوط به اینکار را ببینید. ممکن است گاهی اوقات طی کردن یک مسیر اشتباه برای کرک برنامه یا فعالسازی آن باعث اختلال در عملکرد برنامه شود. به همین دلیل لازم است مطمئن شوید که تمامی مراحل اجرای پچ یا کرک برنامه  را به درستی و با ترتیب مناسب طی کرده باشید.

در ادامه لازم است توجه داشته باشید که ورژن نصب شده متناسب با سیستم عامل شما به صورت ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی باشد. برای فهمیدن این موضوع وارد بخش تنظیمات (Settings) ویندوز و سپس بخش System شوید. در قسمت Device specification میتوانید مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم را ببینید. بخش System type نشان دهنده نوع سیستم عامل شما خواهد بود که باید بر اساس آن نرم افزار مناسب را دانلود کنید.

بررسی مشخصات سیستم عامل ویندوز

۴- ورژن آفیس را بررسی کنید

خطاهای نصب آفیس ممکن است زمانی ایجاد شود که به صورت همزمان چند نسخه مختلف را داشته باشید و این مسئله باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها شود. در این صورت لازم است تا این برنامه را پیدا و به طور کامل حذف کنید.

همچنین عدم بروز رسانی مایکروسافت آفیس نیز میتواند برخی اوقات دردسرساز شود. برای رفع این مشکل ابتدا در یکی از برنامه های آفیس به مسیر File > Account > Product Information > Update Options > Update Now بروید و از این طریق ورژن برنامه را بروز رسانی کنید.

بروزرسانی برنامه‌های آفیس

در صورتی که ایراد از طرف برنامه Office نصب شده باشد، ممکن است با ارور Microsoft Office encountered error during setup در طی روند کار با آن نیز مواجه شوید.

۵- از پشتیبانی آفیس توسط ویندوز مطمئن شوید

گاهی اوقات کاربران با ارورهایی همچون Dynamic library KERNEL 32.dll در زمان نصب آفیس مواجه میشوند. در این زمان میتوان این امکان را داد که نصب آفیس توسط نسخه سیستم عامل پشتیبانی نشود. بنابراین برای رفع این مشکل ابتدا باید از عملکرد مناسب ویندوز و سالم بودن آن مطمئن شوید. سپس میتوانید آفیس متناسب با آن را دانلود و استفاده کنید.

۶- آنتی ویروس را به طور موقت غیر فعال کنید

با فعال بودن آنتی ویروس و اختلال در عملکرد برنامه ها ممکن با مشکلاتی در روند فعال سازی ورد در ویندوز ۱۱ یا سایر برنامه های آفیس شوید. برای این منظور بهتر است پیش از شروع به نصب برنامه، آنتی ویروس سیستم را خاموش کنید تا از مسدود شدن آن جلوگیری کنید. برای خاموش کردن آنتی ویروس ویندوز ابتدا به بخش Settings ویندوز و سپس قسمت  Privacy and security بروید. در این مرحله وارد بخش Virus & threat protection شوید.

غیر فعال کردن آنتی ویروس ویندوز

حال در این بخش با زدن روی دکمه Manage Settings میتوانید تنظیمات بیشتری از آنتی ویروس را ببینید. در این مرحله لازم است تا روی سوئیچ Real-time protection بزنید تا آن را غیر فعال کنید.

حل مشکل آفیس در ویندوز با خاموش کردن آنتی ویروس

۷- اصلاحات رجیستری را انجام دهید

در ادامه برای حل مشکل آفیس در ویندوز، میتوانید با ایجاد برخی از تنظیمات در بخش رجیستری ویندوز مشکل آن را برطرف کنید. برای اینکار لازم است حتما یک نسخه پشتیبان از رجیستری ایجاد کرده باشید تا در صورت ایجاد مشکل بتوان از آن برای بازیابی سیستم استفاده کرد. برای انجام مراحل رجیستری مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا کلیدهای Win + R را با هم فشار دهید تا Run باز شود. سپس Regedit را در Run تایپ کنید و Enter را بزنید. حالا در بخش User Account Control روی Yes کلیک کنید. زمانی که صفحه ویرایشگر رجیستری باز شد، به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsNTCurrentVersionScheduleTaskCacheTreeMicrosoft

در این بخش Office را پیدا کنید و پس از کلیک راست بر روی آن، Delete را از بین گزینه ها انتخاب کنید.

اصلاح رجیستری برای حل مشکل آفیس در ویندوز

۸- آفیس را در حالت Clean Boot نصب کنید

برخی اوقات ممکن است برنامه های پس زمینه باعث ارور something went wrong در نصب آفیس شوند. برای حل این موضوع میتوانید اجرای Clean Boot در ویندوز را امتحان کنید. در این حالت تنها درایورها و سرویس‌های لازم برای ویندوز بوت و اجرا میشوند تا شما بتوانید یک حالت تمیز و بدون اختلال نرم افزارهای غیر ضروری دیگر را در ویندوز داشته باشید. با فعال شدن Clean Boot ویندوز دیگر امکان تداخل برنامه های پس‌زمینه‌ای با آفیس وجود نخواهد داشت.

۹- از Microsoft 365 Uninstall Support استفاده کنید

در صورتی که تا این مرحله موفق به پیدا کردن یک راه حل موثر برای حل مشکل آفیس در ویندوز نشدید، میتوانید از ابزار Microsoft 365 Uninstall Support برای حذف کامل آفیس استفاده کنید. پس از باز کردن این ابزار به پایین صفحه بروید و روی گزینه Click-to-Run یا MSI کلیک کنید. سپس مایکروسافت ۳۶۵ را با ابزار پشتیبانی حذف به طور کامل پاک کنید.

استفاده از Microsoft 365 Uninstall Support

سوالات متداول

چرا آفیس نصب نمیشه؟

مسائلی مثل کمبود فضای دیسک داخلی سیستم، مشکلات اینترنت، وجود اختلال در روند کرک یا فعال سازی پچ برنامه، نصب نسخه نامتناسب با مشخصات سیستم، فعال بودن آنتی ویروس یا وجود تداخل با عملکرد سایر نرم افزارها از اصلی ترین دلایل نصب نشدن آفیس است.

چرا آفیس غیر فعال شده؟

مسائل ایجاد شده در روند پچ یا کرک کردن برنامه، مشکلات اعتبار لایسنس، عدم فعالسازی درست برنامه و همچنین نصب ورژن ناهمخوان با ویندوز میتواند از اصلی‌ترین دلایل غیر فعال شدن ویندوز باشد.

چرا آفیس باز نمیشه؟

در صورتی که با مشکل باز نشدن آفیس مواجه شدید، میتوانید احتمال وجود ویروس، اختلال در مسائل نرم افزاری، تداخل آفیس با برنامه های دیگر و مشکل لایسنس و مجوزهای آن را بررسی کنید.

چرا آفیس قفل شده؟

قفل شدن آفیس میتواند به دلیل مشکلات مربوط به خود سیستم یا مسائل اعتبار و لایسنس آفیس باشد به همین بهتر است از کرک شدن درست برنامه مطمئن شوید و در صورت نیاز کامپیوتر را یکبار ری استارت کنید.

همچنین قفل ویرایش با زدن گزینه Enable Editing نوار بالا باز میشود.

چرا آفیس اکتیو نمیشه؟

در صورتی که نمیتوانید ]فیس را فعال کنید، بهتر است آن را یکبار حذف و مجددا یک ورژن مطابق با سیستم عامل و مشخصات کامپیوترتان را از طریق یک منبع معتبر نصب کنید. همچنین لازم است فرایند پچ یا کرک نرم افزار را بر حسب مراحل گفته شده در توضیحات دانلود به درستی انجام دهید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا به کاربردی‌ترین روش‌های حل مشکل آفیس در ویندوز مثل نصب مجدد برنامه به شیوه درست،مطابقت ورژن آفیس با مشخصات سیستم، غیر فعال کردن آنتی ویروس، اصلاحات بخش رجیستری ویندوز، نصب آفیس در حالت Clean Boot و… بپردازیم. در صورتی که همچنان موفق به نصب یا فعالسازی آفیس نشدید، بهتر است از یک فرد ماهر برای اینکار کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با مشکل علت کار نکردن ورد در ویندوز ۱۱ یا سایر برنامه‌های افیس مواجه شده اید؟ به نظر شما از چه طریق میتوان این مسئله را برطرف کرد؟ اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، لطفا نظراتتان را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید