0

یک سلاح سه‌هزارساله با ذوب‌شدن یخ‌ها کشف شد [+عکس]

یک سلاح سه‌هزارساله با ذوب‌شدن یخ‌ها کشف شد [+عکس]
بازدید 57


یک سلاح سه‌هزارساله بسیار کمیاب تحت عنوان تیر «عصر برنز» با نوکی از جنس کوارتز با آب شدن برف و یخ در کوهستان‌های نروژ به‌تازگی کشف شده است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از ایسنا از لایوساینس، باستان‌شناسان اخیراً با جست‌وجو و کاوش در کوهستان‌های نروژ یک سلاح سه‌هزارساله را که در واقع تیری باستانی بسیار کمیابی است، کشف کرده‌اند که هنوز نوک کوارتز و پَر انتهای آن به‌صورت سالم باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: کشف اتفاقی یک گنجینه چندهزارساله وایکینگی حین جستجو برای یک گوشواره طلا!

کشف سلاح سه‌هزارساله

این تیر که به نظر شکارچیان گوزن حدود سه‌هزار سال قبل از آن استفاده می‌کردند، در تاریخ سیزدهم سپتامبر به تلاش باستان‌شناسان پیدا شده است. تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت انسان منجر شده که یخ و برف کوهستان «یوتونهایمن» ذوب شود و آثار تاریخی متعلق به صدها تا هزاران سال قبل نمایان شوند. چنانچه باستان‌شناسان این آثار تاریخی را بلافاصله بعد از پیدا شدن، ‌کشف نکنند، این اشیاء‌ احتمالاً با تجزیه روبروشوند.

سلاح سه‌هزارساله

با این‌که باستان‌شناسان قبل از این کمینگاه‌های شکار را پیدا کرده بودند که شکارچیان جهت دستیابی و شکار گوزن‌ها از آن‌ها بهره می‌بردند، این تیر در زمان کشف در نزدیکی هیچ‌کدام از این کمینگاه‌ها قرار نداشته است.

سلاح سه‌هزارساله

بررسی‌ها روی این تیر حکایت از آن دارد که نوک تیر از جنس کوارتز ساخته شده ، اما به دلیل وجود قیر چندان قابل مشاهده نیست. همچنین چوب این تیر از جنس درخت توس بوده و برای انتهای آن از سه پَر بهره‌برداری شده است. با وجود وضعیت خوب نوک تیر و پَرهای آن، دیگر قسمت‌های تیر سالم باقی نمانده و این تیر حدودا 90 سانتی‌متری به سه بخش تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص کشف سلاح سه‌هزارساله با ذوب شدن یخ‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید