0

یک دلار برابر با یک یورو شد ؛ موفقیت سیاست‌های پولی فدرال رزرو

یک دلار برابر با یک یورو شد ؛ موفقیت سیاست‌های پولی فدرال رزرو
بازدید 211


امروز بازارهای جهانی شاهد رخداد کم سابقه‌ای بود، در این روز موفقیت سیاست‌های پولی فدرال رزرو به همه ثابت شد و یک دلار برابر با یک یورو شد.

روز گذشته ارزش یورو باز هم در برابر ارزش دلار افت کرد و تا نرخ برابری 1.0053 افت کرد تا به پایین‌ترین میزان خود در بیست سال اخیر باشد. آخرین بار نرخ یورو در برابر دلار در دسامبر 2022 پایین‌تر از این میزان بود.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید: زمان واریز یارانه تیر 1401 چه زمانی است؟ [تاریخ جدید اعلام شد]

یک دلار برابر با یک یورو شد

 در آن زمان برای آخرین بار ارزش نرخ برابری یورو و دلار زیر یک سطح واحد بود و به مدت بیست سال پس از آن، همواره ارزش یورو از دلار بیشتر بوده است.  در دوازده ماه گذشته نرخ برابری یورو در برابر دلار 10 ماه بازهی ماهانه منفی داشته است و فقط دو ماه در محدوده مثبت بوده است.

دلار که این روزها علاوه بر چشم انداز اتقباضی که فدرال رزرو ترسیم کرده است از سوی سرمایه‌هایی که به دنبال پناهگاهی امن میگردند نیز پشتیبانی میشود با افزایش قابل توجه ارزش مواجه شده است. حالا شاخص دلار که ارزش پول ملی آمریکا را در برابر ارزهای معتبر جهانی اندازه می‌گیرد به سطح کم سابقه 108 واحدی رسیده است. اکتبر سال 2002 آخرین باری بود که ارزش دلار بالاتر از این به ثبت رسیده بود.

یک دلار برابر با یک یورو شد ؛ موفقیت سیاست‌های پولی فدرال رزرو

همچنین روز دوشنبه ارزش طلا نیز مجددا کاهش پیدا کرد تا طلا مرز 1740 واحدی را هم از دست دهد. این پایین‌ترین ارزش طلا در نه ماه اخیر بوده است. احتمال افزایش مجدد و 75 صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین افزایش ارزش دلار، روزهای سختی را برای طلا رقم زده است.

در حالی که هم طلا و هم دلار به عنوان پناهگاه‌های امن سرمایه شناخته می‌شوند ولی عملکرد این دو بازار نشان می‌دهد این روزها دلار گوی سبقت را از رقیب قدیمی خود ربوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اینکه یک دلار برابر با یک یورو شد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید