0

گوگل و اپل ناگزیر به حذف تیک تاک ؛ آیا FCC تیک تاک را نابود می‌کند؟

گوگل و اپل ناگزیر به حذف تیک تاک ؛ آیا FCC تیک تاک را نابود می‌کند؟
بازدید 63


با توجه به درخواست اخیر FCC، گوگل و اپل ناگزیر به حذف تیک تاک باشند. شواهد حاکی از تلاش کمیسیون ارتباطات فدرال برای نابودی تیک تاک است.

رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در ابلاغیه‌ای جدید از گوگل و اپل درخواست کرده که اپلیکیشن تیک تاک را از استورهای خود حذف کنند. Brendan Carr همچنین در توییتی نوشته که تیک تاک اپلیکیشنی ویدیویی مانند دیگر اپ‌های مشابه نیست و این نام فقط یک ظاهرسازی است. این برنامه حجم زیادی از اطلاعات را جمع‌اوری کرده و به پکن می‌فرستد. تیک تاک که روند رو به رشد خود را از چند سال قبل آغاز کرده حالا حدود 1 میلیارد کاربرد فعال ماهانه دارد.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید:‌ حل مشکل no network connection تیک تاک

گوگل و اپل ناگزیر به حذف تیک تاک

برخی از مقامات و نهادها در آمریکا در تلاش هستند که همه تهدیدهای مهم برای حریم خصوصی و امنیت ملی را که مسئول آن شبکه‌های اجتماعی مانند تیک تاک هستند رفع کنند. مسئله تیک تاک اما اولویت اصلی سیاستمداران آمریکایی است چراکه معتقدند این سرویس نوعی سرویس جاسوسی چینی است که اطلاعات کاربران آمریکایی را به سهولت در اختیار پکن قرار می‌دهد.

گزارش جدید رئیس FCC می‌گوید که یک فایل صوتی لو رفته از مکالمات صوتی 80 جلسه‌ای در ByteDance حاکی از صحبت‌های مهندسان این شرکت درباره داده‌های غیرعمومی کاربران آمریکایی است.

گوگل و اپل ناگزیر به حذف تیک تاک ؛ آیا FCC تیک تاک را نابود می‌کند؟

این گزارش تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که تیک تاک اعلام کردکه 100 درصد دیتای کاربران آمریکایی را به زیرساخت ابری اوراکل منتقل کرده است. رئیس FCC اما در سری توییت‌‌های خود مدعی شده که تیک تاک تنها ویدیوی کاربران را نمی‌بیند، بلکه تاریخچه مرورگر و سابقه جستجو، شناسه‌های بیومتریک، پیام‌های پیش نویس شده، عکس، ویدیو و هر نوع دیتای دیگری را جمع‌آوری می‌کند.

مدیر FCC همچنین کپی از نامه‌ی درخواستی خود برای حذف تیک تاک از استور های اپل و گوگل را در توییتر خود منتشر کرده است. دولت ترامپ یک نبرد طولانی با تیک تاک داشت و او حتی تهدید به فیلتر کردن این سرویس کرد اما در نهایت این امر اجرا نشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره درخواست جدید FCC و اینکه گوگل و اپل ناگزیر به حذف تیک تاک هستند چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید