0

گوگل استودیو بات به عنوان ابزار کدنویسی هوشمند گوگل معرفی شد

گوگل استودیو بات به عنوان ابزار کدنویسی هوشمند گوگل معرفی شد
بازدید 78


ابزار کدنویسی هوشمند گوگل به‌نام گوگل استودیو بات معرفی شد. پای تکنولوژی هوش مصنوعی به ساخت نرم‌افزار نیز باز شده است.

گوگل استودیو بات به عنوان ابزار کدنویسی هوشمند گوگل معرفی شد. گوگل این بات هوشمند را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا بتوانند بوسیله آن نرم‌افزار اندروید بسازند. با گسترش فناوری هوش مصنوعی استفاده از آن در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف آغاز شده و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دستاوردهای جدیدی بر پایه آن توسعه می‌دهند. گوگل نیز درحال حاضر هوش مصنوعی را در کالبد محصولات خود گنجانده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: جدیدترین ابررایانه هوش مصنوعی گوگل با پردازنده‌های H100 انویدیا معرفی شد

گوگل استودیو بات معرفی شد

گوگل باتِ کدنویسی جدیدی بر پایه‌ی هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان اندروید معرفی کرده است که Studio Bot نام دارد. استودیو بات گوگل ازطریق تولید کد، رفع خطاها و پاسخ به سؤالاتی درباره‌ی اندروید، به توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن کمک می‌کند.

به گفته‌ گوگل، بات جدید بر پایه‌ی مدل کدنویسی بنیادین Codey تولید شده است. خود Codey نسخه‌ ویژه‌ای از مدل زبانی PaLM 2 محسوب می‌شود که به‌طور ویژه برای کدنویسی بهینه شده است. Studio Bot از زبان‌های برنامه‌نویسی Kotlin و Java پشتیبانی می‌کند.

گوگل استودیو بات معرفی شد

گوگل می‌گوید نسخه‌ پیش‌نمایش Codey از طریق سرویس گوگل کلاد قابل‌دسترس است. Codey مدلی بهینه‌شده برای برنامه‌نویسی است که امکان تعلیم‌دادن آن بر اساس پایگاه کد (کدبیس) اختصاصی خودتان وجود دارد.

گوگل می‌گوید توسعه‌دهندگان برای استفاده از Studio Bot مجبور نیستند کد منبع (سورس‌کد) نرم‌افزار خود را با این شرکت در میان بگذارند، اما گوگل داده‌هایی از مکالماتی که با Studio Bot انجام شده‌اند دریافت خواهد کرد. به گفته‌ گوگل، Studio Bot «در روزهای بسیار ابتدایی» به سر می‌برد و در گذر زمان بهبود پیدا می‌کند.

گوگل استودیو بات معرفی شد

آن‌طور که ورج می‌نویسد، ابزار Studio Bot فعلا به‌صورت آزمایشی (ازطریق کانال Canary) برای توسعه‌دهندگان آمریکایی قابل‌دسترس است. گوگل نگفته که Studio Bot چه زمانی به‌صورت جهانی منتشر می‌شود.

Studio Bot بخشی از پروژه‌ بزرگ‌تری است که گوگل برای حضور جدی‌تر در حوزه‌ هوش مصنوعی دارد. این شرکت شب گذشته کنفرانس مطبوعاتی I/O 2023 را برگزار کرد تا از اضافه شدن ابزارهای جدید هوش مصنوعی به بسیاری از سرویس‌هایش از جمله موتور جست‌و‌جو خبر دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ گوگل استودیو بات چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید