0

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper با نمایشگری شبیه به کاغذ رونمایی شد! [+مشخصات و قیمت]

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper با نمایشگری شبیه به کاغذ رونمایی شد! [+مشخصات و قیمت]
بازدید 41

[ad_1]

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper که اولین گوشی هوشمند TCL با فناوری NxtPaper است، در دو مدل فورجی و فایوجی به صورت رسمی معرفی شد.

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید باید بدانید که شرکت TCL چند سال پیش با ابراز نگرانی درباره اینکه نمایشگرهای دیجیتالی باعث ایجاد استرس و خستگی چشم‌ها می‌شوند، از نمایشگر NxtPaper خود رونمایی کرد. در این فناوری با حفظ کیفیت رنگ، روی راحتی چشم و کاهش نور تمرکز شده و همچنین مقاومت آن در برابر اثر انگشت را می‌توان به عنوان یک امتیاز جانبی در نظر گرفت.

در اوایل سال جاری، این شرکت نسخه 2.0 این فناوری را عرضه کرد و از آن برای تولید سه تبلت و یک لپ‌تاپ استفاده کرد. اکنون این شرکت تصمیم گرفته که NxtPaper را به بازار گوشی‌های هوشمند نیز وارد کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با مشخصات و قیمت TCL 40 NxtPaper فورجی و فایوجی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های پوکو 2023 [شهریور 1402]

قیمت و مشخصات فنی گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper دارای یک صفحه نمایش 6.78 اینچی LCD با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. این نمایشگر نسبت تصویر 20.5:9 را ارائه می‌دهد و از یک حالت ویژه به نام e-reader برخوردار است که مطالعه متن از روی نمایشگر را آسان می‌کند.

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper

علاوه بر این کاربران می‌توانند با تهیه یک قاب مخصوص از قلم T-Pen استفاده کنند. قابل ذکر است که فناوری NxtPaper از چندین لایه تشکیل شده و یکی از آن‌ها باعث می‌شود استفاده از قلم روی نمایشگر شباهت زیادی به مداد و کاغذ واقعی داشته باشد.

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper

این گوشی هوشمند در بخش سخت افزار به چیپست هلیو G88 مدیاتک مجهز شده و از 8 گیگابایت رم (به علاوه 8 گیگابایت رم مجازی) و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. یک درگاه کارت حافظه میکرواس‌دی (یک درگاه سه گانه، دو بخش برای سیمکارت و یک بخش برای کارت حافظه) نیز جهت ارتقای فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است.

تنظیمات دوربین سه گانه این گوشی شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرومتری)، یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی (میدان دید 115 درجه) و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. در پنل جلویی نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (سنسور 1/3.45 اینچی و اندازه پیکسل 0.65 میکرومتری) تعبیه شده است. دوربین‌های اصلی در عقب و جلوی گوشی قادر هستند ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper

صفحه نمایش بزرگ TCL 40 NxtPaper توسط بلندگوهای استریو با پشتیبانی از فناوری DTS 3D Boom Sound احاطه شده است که تجربه صوتی خوبی را به کاربران هدیه می‌دهد. این گوشی از یک جک هدفون 3.5 میلی متری نیز برخوردار است.

انرژی مورد نیاز TCL 40 NxtPaper از طریق یک باتری 5010 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 33 واتی (USB-PD 3.0) تامین می‌شود که طبق گفته شرکت سازنده در مدت 30 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود و شارژ کامل هم چیزی حدود 100 دقیقه طول می‌کشد. توجه داشته باشید که شارژر 33 واتی و کابل USB-C 2.0 هر دو در جعبه گوشی موجود هستند.

حال به سراغ نسخه فایوجی TCL 40 NxtPaper می‌رویم که در آن هم از فناوری NxtPaper برای راحتی چشم استفاده شده است. این گوشی در مقایسه با مدل قبلی صفحه نمایش کوچکتری به اندازه 6.6 اینچ دارد که از وضوح اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 90 هرتز و نسبت تصویر 20:9 برخوردار است.

این گوشی به چیپست دایمنسیتی 6020 مدیاتک با 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده اما ظرفیت رم به 6 گیگابایت (به علاوه 6 گیگابایت رم مجازی) کاهش یافته است. یک درگاه دوگانه نیز وجود دارد که از آن می‌توان برای قرار دادن دو سیمکارت و یا یک سیمکارت و یک کارت حافظه میکرواس‌دی استفاده کرد.

گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper

این گوشی مانند مدل فورجی از یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده در دکمه پاور برخوردار است، تنها یک بلندگو دارد و در آن از جک هدفون 3.5 میلی متری صرف نظر شده است.

تنظیمات دوربین سه گانه در پنل پشتی مدل فایوجی از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (سنسور1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرومتری)، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق سنج 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. کیفیت دوربین سلفی به 8 مگاپیکسل کاهش یافته و همچنان دوربین‌های جلو و عقب از فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

ظرفیت باتری مدل فایوجی برابر 5000 میلی آمپر ساعت است و کاربران از سرعت شارژ 15 واتی بهره مند خواهند شد. هر دو گوشی از رابط کاربری NxtPaper UI مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 استفاده می‌کنند و حداقل یک به روز رسانی سیستم عامل و دو سال به روز رسانی وصله‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

دو گوشی TCL 40 NxtPaper تا چند هفته دیگر با قیمت‌های 200 یورو (معادل 180 پوند / 215 دلار / 18000 روپیه) و 250 یورو (معادل 220 پوند / 270 دلار / 22500 روپیه) در فروشگاه‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت. این دو گوشی در ماه آینده و یا اکتبر وارد بازارهای اروپا می‌شوند و TCL قصد دارد تا پایان سال 2023 آن‌ها را به سراسر جهان عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی اقتصادی TCL 40 NxtPaper چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید