0

گلکسی S23 و S23‌ پلاس رسما معرفی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

گلکسی S23 و S23‌ پلاس رسما معرفی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی
بازدید 100


دو محصول جدید شرکت سامسونگ از سری اس با نام‌های گلکسی S23 و S23‌ پلاس به صورت رسمی معرفی شدند. این دو نسبت به نسل قبلی از باتری‌های بزرگ‌تری برخوردار هستند.

گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس جدیدترین محصولات سامسونگ از سری محبوب و شناخته شده S، به صورت رسمی معرفی شدند. این دو گوشی که در بخش‌های اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار بهبود یافته‌اند، تفاوت چندانی با گوشی‌های نسل قبلی خود ندارند.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

قیمت و مشخصات فنی گلکسی S23 و S23‌ پلاس

می‌توان گفت که بزرگ‌ترین تغییر اعمال شده در این نسل، مجهز شدن تمام گوشی‌های S23 سراسر جهان به چیپست سفارشی کوالکام با عنوان اسنپدراگون 8 نسل دو خواهد بود. این پردازنده انحصاری گلکسی، سرعت کلاک بالاتری نسبت به دیگر چیپست‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد داشت. همچنین اگر چه این گوشی‌ها در چندین نسخه‌ با فضای ذخیره‌‌سازی مختلف عرضه می‌شوند، اما رم آن‌ها مانند سال‌های گذشته 8 گیگابایت خواهد بود.

گلکسی S23 و S23‌ پلاس

در بخش دوربین این گوشی‌ها نیز برخی اصلاحات جزئی دیده می‌شود. برای مثال، برنامه Camera RAW می‌تواند برخلاف سری S22 که از وضوح 12 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کرد، تصاویری با وضوح 50 مگاپیکسل ثبت کرده و از دوربین اصلی به صورت کامل استفاده کند.

همچنین دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی‌ها به لطف چیپست جدید می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 8K و با سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کند که این ویژگی در مقایسه با سال گذشته (24 فریم در ثانیه) بهبود یافته است.

با این حال دیگر دوربین‌های پنل پشتی یعنی دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و سه دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی، تا حد زیادی مشابه نسل‌های قبلی هستند. از دیگر پیشرفت‌های بخش دوربین می‌توان به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Super HDR و سرعت 60 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

گلکسی S23 و S23‌ پلاس

نمایشگر گوشی‌های این سری نیز با اینکه در برخی مشخصات بهبود یافته (تنظیم رنگ و کنتراست متناسب با نور محیط برای کاهش فشار بر چشم) اما بر اساس همان فرمول کلی سال گذشته تولید شده است. به این معنا که دوباره از صفحه نمایش‌های تخت Dynamic AMOLED 2X با وضوح فول اچ دی پلاس، نرخ نوسازی 48-120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز استفاده شده است.

گلکسی اس 23 پلاس به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی مجهز شده و گلکسی اس 23 نیز کمی کوچک‌تر بوده و از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی برخوردار است. در بالای هر دو نمایشگر یک سوراخ برای قرارگیری دوربین سلفی حفر شده و در زیر آن‌ها نیز یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

گلکسی S23 و S23‌ پلاس

باتری‌های S23 و S23 پلاس نسبت به نسل‌های قبلی 200 میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر هستند و در مجموع این دو به ترتیب از یک باتری 3900 و 4700 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. هر دو گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند و شارژ سیمی هم در S23 با سرعت 25 وات در مدت 30 دقیقه به پنجاه درصد می‌رسد و در S23 پلاس نیز با سرعت 45 وات در مدت 30 دقیقه به 65 درصد می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی می‌توان به پشتیبانی از وای فای 6E شش گیگاهرتزی، بلوتوث 5.3، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار (1.5 متر زیر آب برای مدت 30 دقیقه) و گوریلا گلس ویکتوس 2 اشاره کرد.

در حال حاضر علاقه مندان می‌توانند دو گوشی گلکسی S23 و S23 پلاس را در چهار رنگ کرم، سبز، مشکی و بنفش پیش خرید کنند. فروش نهایی با قیمت دقیق این دو چند هفته دیگر آغاز می‌شود، با این حال قیمت‌های اولیه به شرح زیر است:

  • گلکسی S23 نسخه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 800 دلار (معادل 950 یورو / 80000 روپیه)
  • گلکسی S23‌ پلاس نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1000 دلار (معادل 1210 یورو)

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره گلکسی S23 و S23‌ پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید