0

گلکسی S23 فقط با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد ؛ خداحافظ اگزینوس!

گلکسی S23 فقط با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد ؛ خداحافظ اگزینوس!
بازدید 106


سامسونگ در سال آینده بالاخره قرار است استراتژی عرضه پرچمدار سری S با دو تراشه را کنار بگذارد. در نتیجه گلکسی S23 فقط با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد.

بنابر جدیدترین افشاگری‌ها، سامسونگ قصد دارد استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود در پرچمدار سال آینده‌اش، گلکسی اس 23 را کنار بگذارد و احتمالا این محصول تنها با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد.

مستر بلیط

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ 2022

عرضه گلکسی S23 فقط با تراشه اسنپدراگون

گرچه احتمالا فاصله زیادی با عرضه سری جدید پرچمداران اس سامسونگ داریم، اما اطلاعات زیادی درباره این محصولات منتشر شده است. در جدیدترین گزارش‌ها، وب‌سایت معتبر notebookcheck گزارش داده که ظاهرا سامسونگ برای سری S23 قید استفاده از تراشه اگزینوس را زده و قرار است این گوشی تنها با تراشه کوالکام عرضه شود که طبیعتا طرفداران بیشتری دارد.

بنابر جدیدترین اظهارات مینگ چی کو که معمولا او را به خاطر افشاگری‌های دقیقش در مورد محصولات اپل می‌شناسیم، گلکسی اس 23 احتمالا تنها از تراشه نسل بعدی کوالکام که در حال حاضر با اسم رمز SM8550 شناخته می‌شود برخوردار است. پیش‌بینی می‌شود این تراشه همان اسنپدراگون 8 نسل 2 باشد و احتمالا در اواسط نوامبر عرضه خواهد شد.

گلکسی S23 فقط با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد

البته تا امروز سامسونگ هیچ تغییر خاصی در استراتژی دو تراشه‌ای خود ایجاد نکرده و باید دید آیا واقعا حاضر است اگزینوس‌های خود را کنار بگذارد یا خیر.

در حال حاضر تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کل بازار را تحت سلطه خود درآورده است. این تراشه با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته شده و احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز که بر اساس همین معماری عرضه می‌شود، عملکردی فراتر از انتظارات دارد. گویا سامسونگ به نحوی از تلاش برای این رقابت کنار کشیده است.

شرکت کره‌ای البته اخیرا فرایند تولید تراشه‌های GAAFET سه نانومتری را آغاز کرده که به خوبی توان رقابت با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC را دارد، اما بنابر گزارش‌ها، نرخ بازدهی هنوز برای پاسخگویی به نیازهای تولید سری گلکسی اس 23 کافی نیست.

این گره اخیرا آغاز به کار کرده و احتمال اینکه تا پایان سال به تولید انبوده برسد بسیار دور از انتظار است. قاعدتا استفاده از تراشه سال قبل نیز حرکت عاقلانه‌ای نیست، پس سامسونگ گوشی خود را با بهترین گزینه ممکن روانه بازار خواهد کرد.  البته این به معنای کنار گذاشتن اگزینوس 2300 نیست، بلکه این تراشه قطعا توسعه می‌یابد، اما شاید برای سری اس 23 عرضه نشود. اگر بپرسید پس برای چه عرضه می‌شود؟ باید اعتراف کرد که نمی‌دانیم!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره عرضه گلکسی S23 فقط با تراشه اسنپدراگون چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

منبع: notebookcheck

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید