0

گزارش مالی همراه اول آذر 1401 ؛ تداوم روند نزولی درآمدها!

گزارش مالی همراه اول آذر 1401 ؛ تداوم روند نزولی درآمدها!
بازدید 50


گزارش مالی همراه اول آذر 1401 منتشر شد و بر اساس آن، میزان درآمد همراه اول نسبت به شهریورماه کاهش و نسبت به آبان‌ماه افزایش داشته است.

گزارش مالی همراه اول آذر 1401 نشان می‌دهد که اختلالات اینترنت همچنان گلوی این شرکت‌ها را گرفته است. گزارش مالی همراه اول در آذرماه بیانگر، درآمد 2 هزار و 800 میلیارد تومانی است که در مقایسه با ماه گذشته افزایش داشته است اما این مبلغ درآمد با آنچه که در شهریورماه اتفاق افتاده بود، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

این مسئله نشان می‌دهد که همچنان اختلالات اینترنت در حال ضربه زدن به شرکت‌های اینترنتی است. همچنین همراه اول درآمد از مشترکین ثابت و اعتباری را 2500 میلیارد تومان برآورد کرده که نسبت به ماه آبان 2000 میلیارد تومان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: واکنش رگولاتوری به نامه‌های فاش شده اپراتورها ؛ «شرکت‌ها گزارش دقیق خسارت فیلترینگ بدهند!»

گزارش مالی همراه اول آذر 1401 منتشر شد

صورت‌های مالی همراه اول منتهی به آذر 1401 نشان می‌دهد این شرکت بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. این رقم اگرچه نسبت به آبان رشد 200 میلیارد تومانی داشته، اما همچنان اختلاف قابل توجهی با شهریورماه دارد. به نظر می‌رسد ادامه دار بودن فیلترینگ و اختلال اینترنت، همچنان به همراه اول خسارت می‌زند.

شرکت‌های پذیرش شده در بورس ملزم هستند درآمدهای خود را ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله گزارش کنند. در همین راستا نیز اپراتور همراه اول، صورت‌های مالی منتهی به آذر ماه را روی کدال منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد همراه اول توانسته بخشی از ضرر مالی خود در آبان ماه را جبران کند.

گزارش مالی همراه اول آذر 1401 منتشر شد

این اپراتور درآمد خود از کارکرد مشترکین خطوط دائمی و اعتباری را حدود 2500 میلیارد تومان گزارش کرده است که نسبت به آبان ماه، بیش از 200 میلیارد تومان افزایش دارد. این ارقام شامل درآمدهای همراه اول از سرویس‌های مکالمه، پیام کوتاه، اینترنت و پیامک انبوه مشترکین است.

گزارش مالی همراه اول آذر 1401 منتشر شد
گزارش مالی همراه اول آذر 1401 منتشر شد

با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی در طول آذر ماه امسال، احتمال می‌رود مشترکین این شرکت برای مشاهده بازی‌های جام جهانی، بسته‌های اینترنت بیشتری خریداری کرده که منجر به افزایش درآمد این اپراتور نسبت به آبان شده است.

همان طور که گفته شد؛ اگرچه همراه اول بخشی از ضررهای خود نسبت به آبان را جبران کرده، اما درآمد آن هنوز در مقایسه با شهریور نشان از افت قابل توجهی دارد. مجموع درآمد همراه اول از کارکرد مشترکین خطوط دائمی و اعتباری در شهریور ماه بیش از 3200 میلیارد تومان بوده است. این رقم 700 میلیارد تومان بیشتر از درآمد آذرماه اپراتور اول تلفن همراه کشور است.

با وجود آنکه درآمدهای مربوط به هر سرویس به صورت تفکیکی اعلام نشده اما با توجه به شرایط اخیر کشور می‌توان نتیجه گرفت که این کاهش بیش از همه مرتبط با سرویس اینترنت باشد.

به نظر می‌رسد قطعی و اختلال اینترنت در کنار فیلتر گسترده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی همچون واتس‌اپ و اینستاگرام در یک ماه گذشته باعث شده تا مشترکین این اپراتور تمایلی برای خرید یا تمدید بسته‌های خود نداشته باشند.

چندی پیش برخی اپراتورها نظیر رایتل، ایرانسل، مبین‌نت و شاتل نیز در نامه‌هایی به وزارت ارتباطات خبر داده بودند که فیلترینگ باعث کاهش درآمد آنها شده و ادامه این روند می‌تواند به آنها آسیب بیشتری بزند. در حال حاضر نیز با اینکه درآمد همراه اول در آذرماه کمی بیشتر شده اما هنوز به درآمد مهر ماه و تابستان هم نرسیده و اختلاف فاحشی با روند توسعه خود دارد. البته وزیر در واکنش به نامه رایتل به وزارت گفته بود نامه مبنای تخصصی ندارد و گرفتاری‌های رایتل ناشی از سومدیریت است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گزارش مالی همراه اول آذر 1401؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید