0

گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها : نیمی از معاملات جعلی است

گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها : نیمی از معاملات جعلی است
بازدید 65


سایت فوربس حجم معاملات صرافی‌های کریپتوکارنسی را مورد بررسی قرار داده است. گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها نشان‌دهنده جعلی بودن نیمی از معاملات ارز دیجیتال است.

فضای ارزهای دیجیتال جوان و بی‌ثبات است. در حال حاضر حدود 20 هزار توکن مجزا در بازار وجود دارد، اما بیت کوین (BTC) همچنان پرچمدار دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رود. حدود 40 درصد از ارزش بازار جهانی 1 تریلیون دلاری کریپتوکارنسی‌ها به بیت کوین اختصاص دارد.

آبان تتر

بیشتر بخوانید: نخوه خرید از پنکیک سواپ در تراست والت

جزئیات گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها

پولشویی در بازار رمزارزها تا حد زیادی افزایش یافته است. اکثر معاملات صرافی‌های ارز دیجیتال ساختگی و جعلی هستند. یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران همواره از آن انتقاد می‌کنند، عدم وجود نظارت کافی در صرافی‌هاست.

مجله خبری فوربس (Forbes) در گزارش تحلیلی روز 26 آگوست نتیجه تحقیقات خود درباره نحوه فعالیت 157 صرافی ارز دیجیتال را منتشر کرده است. گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها نشان می‌دهد که حدود 51 درصد از فعالیت تجاری روزانه بیت کوین به احتمال زیاد جعلی است.

گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها : نیمی از معاملات جعلی است

طبق پیش‌بینی‌های فوربس، حجم روزانه بیت کوین در ژوئن 2022 به 128 میلیارد رسیده است. این میزان 51 درصد کمتر از کل حجم گزارش شده توسط منابع متعدد است. به اعتقاد منابع دیگر حجم روزانه معاملات بیت کوین حدود 262 میلیارد دلار خواهد بود.

شرکت‌هایی نظیر بایننس،‌بای بیت و MEXC Global، برخی از بزرگترین صرافی‌هایی هستند که در آن‌ها مشکل حجم ساختگی مشاهده می‌شود. این شرکت‌ها حجم زیادی از معاملات را پردازش می‌کنند. طبق گزارش‌ها اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال با نظارت اندک یا بدون نظارت کلی عمل می‌کنند. صرافی‌های کمتر شناخته شده حدود 89 میلیارد دلار حجم واقعی دارند. بسیاری از منابع ادعا می‌کنند که این حجم برابر با 217 میلیارد دلار است.

95 درصد از معاملات بیت کوین ساختگی است

در دنیای مدرن غربی، به ویژه در ایالات متحده آمریکا، تصور معامله بیت کوین در برابر دلار ایالات متحده، یورو یا حتی پوند انگلستان معمول است، اما بر خلاف تصورات، ارزهای فیات نظیر ین ژاپن و وون کره و همچنین استیبل کوین‌های دلار بایننس و USDT نیز سهم قابل توجهی در معاملات روزانه کاربران دارند.

بر اساس یافته‌های وایت پیپر (White Paper) منتشر شده توسط Bitwise در مارس 2019، پیش‌بینی شده است که 95 درصد حجم معاملات بیت کوین در پلتفرم CoinMarketCap نادرست و غیراقتصادی بوده است.

گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها از طریق ارزیابی کمی و کیفی تهیه شده است. فوربس با داده‌های خود حجم معاملات اعلام شده توسط صرافی‌ها را تغییر داد تا بتواند مطالعات خود را انجام دهد. بر خلاف سایر شرکت‌ها که آزمایش‌های خود را روی داده‌های تراکنش‌ها انجام می‌دهند، فوربس با تجزیه و تحلیل حداقل پنج مجموعه داده در کنار هم، اعتبار آزمایش را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گزارش فوربس از معاملات صرافی‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید