0

گزارشی از کاربرد رباتیک سیار در لجستیک، انبارداری و دلیوری 2022-2042

گزارشی از کاربرد رباتیک سیار در لجستیک، انبارداری و دلیوری 2022-2042
بازدید 282


درآمد بازار رباتیک‌ های سیار در صنعت لجستیک تا سال 2042 به بیش از 300 میلیارد دلار خواهد رسید. این گزارش به خوانندگان کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از چشم انداز بازار فعلی، نحوه استفاده از فناوری‌ها، روند و چشم انداز آینده بازار داشته باشند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از idtechex، ربات‌های سیار راه حلی عالی برای بسیاری از مشکلات در صنعت لجستیک هستند.

در این گزارش تجزیه و تحلیل جامعی از فن‌آوری‌ها و بازارهای اصلی، پیش‌بینی‌های 20 ساله بازار و نمونه‌هایی از 14 شکل مختلف از ربات‌های متحرک در لجستیک ارائه شده است.

اتوماسیون در بخش انبارداری و لجستیک بازار رو به رشد است. یکی از زیرمجموعه‌های هیجان‌انگیز این بخش، استفاده از ربات‌های متحرک، وسایل نقلیه خودران، و هواپیماهای بدون سرنشین است.

گزارش نشان می‌دهد که بازار ربات‌های متحرک (شامل کامیون‌ها و پهپادها) در بخش لجستیک، تحویل و انبارداری احتمالاً به ترتیب در سال‌های 2032 و 2042 به 83 و 334 میلیارد دلار خواهد رسید.

ربات‌های متحرک

چرخ دستی‌های خودکار و وسایل نقلیه (AGC و AGV) برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این فناوری‌ها وابسته به زیرساخت هستند، نصب و راه اندازی آنها زمان بر است، اما از نظر حمل بارهای سنگین برای مسافت طولانی قابل اعتمادتر هستند.

بنابراین، پیش‌بینی می‌کنیم که بازار آنها در سال‌های بعد رشد داشته باشد، اما بین سال‌های 2032-2037 شروع به کاهش کند.

ربات‌های متحرک مستقل (AMR) می‌توانند در هزینه و زمان بیشتر صرفه‌جویی کنند. طبق پیش بینی این چنین فناوری‌ها تا سال 2042 به طور مداوم رشد خواهد کرد. همچنین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌ها زیادی روی این فناوری صورت گرفته است.

ربات‌های جمع کننده سیار

امروزه، بسیاری از شرکت‌ها بر روی ربات‌های جمع‌آوری کننده چندلایه سرمایه گذاری می‌کنند که چندین جعبه یا ظروف با شکل منظم را با چنگال‌های تلسکوپی حمل خواهند کرد. طبق پیش‌بینی ربات‌های جمع کننده سیار برای مدت طولانی بر بازار تسلط پیدا خواهند کرد و سرعت رشد بازار پس از سال 2035 بیشتر خواهد شد.

باربری سنگین سطح 4

دردسرهای اصلی در صنعت حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل‌های طولانی، هزینه‌های عملیاتی بالا، مدیریت راننده و ایمنی است. پیاده سازی کامیون‌های سنگین خودران سطح بالا می‌تواند به خوبی این مشکلات را برطرف کند.

محصولات رباتیک خودکار دلیوری لست مایل

دلیوری لست مایل خودکار نیز در حال ظهور است. در این بخش عمدتاً سه شکل از محصولات وجود دارد؛ ون‌های دلیوری خودکار، ربات‌های پیاده رو و هواپیماهای بدون سرنشین تحویل خودکار.

دلیوری لست مایل گرانترین بخش تحویل بسته است. با این حال، راه‌حل‌های این بخش، می‌توانند به میزان زیادی در هزینه صرفه‌جویی کنند. با استفاده از رباتیک سیار در این بخش به طور بالقوه 55 درصد از هزینه‌های جاری  در کوتاه مدت و بیش از 80 درصد در بلند مدت صرفه جویی خواهد شد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید