0

کشف یک پروتئین جدید برای درمان سرطان

کشف یک پروتئین جدید برای درمان سرطان
بازدید 62

[ad_1]

کشف یک پروتئین جدید برای درمان سرطان توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شد. پروتئینی که به پیشرفت باکتری‌های دهان به سایر نقاط بدن کمک خواهد کرد.

باکتری‌های دهان در تومورهای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ شایع است و می‌تواند به رشد تومور و گسترش سرطان به سایر نقاط بدن کمک کند و دربرابر شیمی درمانی مقاومت کند!

بیشتر بخوانید: خطر ابتلا به سرطان تخمدان در آرایشگران سه برابر است!

کشف یک پروتئین جدید برای درمان سرطان

محققان به این نتیجه رسیدند که پروتئین جدیدی که شناسایی کرده‌اند که این باکتری‌ها را قادر می‌سازد تا مواد مغذی ضروری مانند آهن را از سلول‌های خون ما دریافت کنند. بیشتر آهن موجود در بدن در مولکولی به نام «هِم»، که توسط یک قفس پروتئینی احاطه شده‌ است، گره خورده‌ است.

کشف یک پروتئین جدید برای درمان سرطان

آنچه که اکنون کشف شده‌ است، روش جدیدی برای این باکتری است که مواد مغذی ضروری را از منبعی بسیار فراوان به دست آورد که به آن اجازه می‌دهد در قسمت‌هایی از بدن که فاقد اکسیژن هستند، به خوبی رشد کند. پروتئین تازه شناسایی‌شده ممکن است هدف خوبی برای داروهای مخصوص حمله به این باکتری باشد.

بدون دسترسی به چشمه نور کانادا، تیم دانشمندان قدر به شناسایی بخش متمایز پروتئینی که به «هِم» متصل می‌شود، نبود. فناوری سنکروترون به آنها کمک کرد تا قسمتی از پروتئین را ببینند که منحصر به‌فرد و جالب بود.

این شتاب‌دهنده ذرات به دانشمندان اجازه داد تا داربستی را پیدا کنند که می‌تواند به طراحی دارو کمک کند. آنها فقط به داده‌های تجربی که توسط چشمه نور کانادا ارائه شده بود نیاز داشتند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف یک پروتئین جدید برای درمان سرطان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

.

منبع:دیجیاتو

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید