0

کشف موجودات ناشناخته در دستگاه گوارش انسان ؛ رده‌بندی جدید موجودات ویروسی!

کشف موجودات ناشناخته در دستگاه گوارش انسان ؛ رده‌بندی جدید موجودات ویروسی!
بازدید 22


به تازگی محققان موفق به کشف موجودات ناشناخته در دستگاه گوارش انسان شده‌اند. دانشمندان به طور اتفاقی با موجوداتی مواجه‌ شدند که شاید آنها را در دسته‌بندی جدیدی شبیه به ویروس قرار دهد.این موجودات ناشناخته که ابلیسک نامگذاری شده‌اند، متشکل از تکه‌های خاصی هستند که به لحاظ ژنتیکی هیچ شباهتی با ساختار عوامل بیولوژیکی که تاکنون شناخته شده‌اند ندارند.

یکی از زیست‌شنایان دانشگاه استنفورد به نام ایوان ژلودف با همکاری دیگر محققان در مقاله‌ای به بررسی این موضوع پرداخته‌اند. آنها استدلال کردند که شاید این موجودات ناشناخته که در دستگاه گوارش انسان دیده شدند، به دلیل یه جهش ژنتیکی که در ویروس‌های قدیمی به وجود آمده، اصلا ویروس نباشند و باید در دسته‌بندی جدیدی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: تأخیر در پیری بیولوژیکی با مصرف روزانه چای

کشف موجودات ناشناخته در دستگاه گوارش انسان

ابلیسک‌ها موجودات متقارن و میله‌ای شکل هستند که از رشته‌های به‌هم تنیده RNA تشکیل شده‌اند که هیچ‌گاه در میکروبیوم‌های انسانی و خارج از بدن انسان مورد بحث قرار نگرفتند. اندازه این موجودات ناشناخته که در دستگاه گوارش انسان دیده شدند تقریبا 1000 کاراکتر نوکلئوتید بوده که احتمالا به دلیل همین اندازه‌ی کوچک هم تاکنون کشف نشده‌اند.

در یک پژوهش جدید، محققان با بررسی 5.4 میلیون مجموعه داده از توالی‌های ژنتیکی، تقریباً 30 هزار نوع ابلیسک مختلف را شناسایی کردند. حدود 10 درصد از میکروبیوم‌های انسانی مورد بررسی از این ابلیسک‌ها تشکیل شده بودند.

در 50 درصد از نمونه‌های دهانی بیماران نیز این ابلیسک‌ها مشاهده شدند. نتایج نشان می‌دهد که انواع مختلفی از ابلیسک‌ها در نواحی مختلف بدن انسان وجود دارند و برخی از آن‌ها به نظر می‌رسد که دیگر میکروبیوم‌های انسان را مستعمره می‌کنند. در این پژوهش، محققان توانستند توالی ژنی داخل یک باکتری رایج درون دهان انسان که ابلیسکی به طول 1137 نوکلئوتید تولید می‌کند، را شناسایی کنند. هنوز مشخص نیست که این ابلیسک‌ها با کدام میکروبیوم‌های انسان تعامل دارند.

نظر شما درباره‌ی کشف موجودات ناشناخته در دستگاه گوارش انسان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید