0

کشف قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در غاری در اسپانیا [+عکس]

کشف قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در غاری در اسپانیا [+عکس]
بازدید 24


قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در غاری در کشور اسپانیا کشف شدند. گفتنی‌ست که این کفش‌ها در بین ده‌ها جسد نیمه‌مومیایی شده در این غار یافت شده‌اند.

قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در غار خفاش‌ها واقع در استان گرانادای اسپانیا در بین ده‌ها جسد نیمه‌مومیایی شده کشف شدند. با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این کفش‌ها عموماً مربوط به کودکان است و یکی از قدیمی‌ترین اشیاء کشف شده بدست بشر هستند. گفتنی‌ست که این کفش‌ها قدمتی در حدود 6200 سال دارند که در مقایسه با کفش‌های کشف شده قبلی که در ارمنستان کشف شده بودند، 700 سال قدیمی‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: کشف مجموعه‌ای از لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال [+عکس]

قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در غاری در اسپانیا کشف شدند

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از آفتاب نیوز؛ یک مطالعه جدید، قدیمی‌ترین کفش در اروپا را کشف کرد. این کشف پس از تجزیه و تحلیل حدود بیست صندل ساخته شده از علف‌های هرز صورت گرفت که به نظر می‌رسد بیشترشان کودکانه هستند و بین بقایای ده‌ها جسد نیمه مومیایی شده در یک غار خفاش‌ها در استان گرانادای اسپانیا کشف شده است.

العربیه نوشت:

کشف این کفش‌ها در سایت گردشگری Cueva de los Murciélagos de Albuñol صورت گرفت که توسط کارگران معادن در قرن نوزدهم غارت شدند، اما این مطالعه جدید نشان داده است که اشیای کشف شده قدیمی‌ترین اشیاء کشف شده هستند.

قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در غاری در اسپانیا کشف شدند

در این مطالعه آمده است: «کشاورزان عصر نوسنگی بیش از ۶۲۰۰ سال پیش یعنی دو هزار سال زودتر از آنچه مطالعات قبلی پیشنهاد کرده بودند، این کفش‌های اسپادریل را می‌ساختند.»

در همین مطالعه که هدایت آن را فرانسوا مارتینز باستان‌شناس دانشگاه آلکالای اسپانیا برعهده داشته و در مجله Science Advances منتشر شده، آمده است:

«این گروه از صندل‌ها قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین مجموعه کفش‌های قبل از تاریخ هم در شبه جزیزه ایبری یا اروپا هستند و در عرض‌های جغرایایی دیگر نظیر ندارد.»

«ماریا هره رو اوتال» محقق دانشگاه مستقل بارسلون و از نویسندگان این پژوهش به روزنامه ال پایس گفت: «تن‌ها بخش‌های کوچکی از اسپادری‌های یافت شده در غار باقی مانده است، اما هنوز بند‌هایی از آن‌ها مانند صندل‌های ساحلی وجود دارد.»

قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در غاری در اسپانیا کشف شدند

در این مطالعه همچنین آمده است:

سبد‌های یافت شده در این غار نیز قدیمی‌ترین سبد‌ها در اروپا هستند و مانند سایر اشیای یافت شده در این غار، کاربرد تدفینی داشته اند.

در مطالعه مذکور همچنین عنوان شده است: «به طور خلاصه علی رغم فعالیت‌های معدنی، این کلکسیون یکی از قدیمی‌ترین و بهترین کلکسیون‌های نگهداری شده از سبد‌های شکار و جمع اوری در جنوب اروپا محسوب می‌شوند.»

گفتنی است کفش‌های اسپادری‌های یافت شده در یک غار در جنوب اسپانیا قدیمی‌ترین کفش‌هایی محسوب می‌شود که تاکنون در اروپا کشف شده است.

پیش از این کشف، قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا در یک سایت گردشگری در ارمنستان کشف شده بود که قدمت ۵۵۰۰ ساله داشتند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ کشف قدیمی‌ترین کفش‌های اروپا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید