0

کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا

کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا
بازدید 60

[ad_1]

دانشمندان به تازگی خبر از کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا داده‌اند. این ذخایر عظیم بین 20 تا 40 میلیون تن لیتیوم را در خود جای داده است.

دانشمندان از کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا خبر دادند. به عقیده این دانشمندان ذخایر کشف شده لیتیوم در ایالات متحده آمریکا بین 20 تا 40 میلیون تن لیتیوم را در خود جای داده است که حتی از ذخایر لیتیوم کشف شده در همدان نیز که چند ماه پیش کشف شد، بزرگتر است. اما این منابع عظیم چگونه در آمریکا پدید آمده است؟ در ادامه مطلب با مجله خبری آی تی و دیجیتال همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کشف ذخایر لیتیوم در ایران ؛ خوش به حال صاحبانش، روسیه و چین!

کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا

دانشمندان در مطالعه‌ای تخمین زده‌اند که غول‌دهانه یا کاسه آتشفشانی مک‌درمیت در مرز میان دو ایالت نوادا و اورگان 20 تا 40 میلیون تن لیتیوم دارد. اگر این تخمین درست باشد و ذخیره این ماده در دهانه مذکور به 40 میلیون تن برسد، این منبع از کویرهای نمکی بولیوی با 23 میلیون تن لیتیوم، بسیار غنی‌تر محسوب می‌شود.

«انوک بورست»، ژئولوژیست دانشگاه کی‌یو لوون بلژیک که در این پژوهش نقشی نداشته است، درباره این منبع عظیم می‌گوید اگر به این تخمین‌ها باور داشته باشیم، با ذخیره بسیار بسیار بزرگی از لیتیوم روبه‌رو هستیم. او اضافه می‌کند:

«این کشف می‌تواند دینامیک بازار لیتیوم را از نظر قیمت، امنیت عرضه مواد و مسائل ژئوپولیتیک، تغییر دهد.»

کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا

بخشی از غنی‌ترین منابع لیتیوم در جهان در آب‌نمک وجود دارند. اما غول‌دهانه مک‌درمیت، به‌خصوص در بخش جنوبی نوادا، لیتیوم خود را در قالب کانی رس دارد. این غول‌دهانه به‌دنبال فوران آتشفشانی در حدود 16.4 میلیون سال پیش به‌وجود آمد. سپس دریاچه‌ای در این دهانه شکل گرفت که روی این مواد را پوشاند. حالا این لیتیوم‌ها در عمق بیش از 180 متری زمین پیدا شده است.

بورست می‌گوید دانشمندان آمریکایی ظاهراً روی نقطه مناسبی دست گذاشته‌اند که رس در فاصله نزدیکی به سطح زمین حفظ شده است، بنابراین نیاز نیست سنگ‌های زیادی استخراج شود.

با توجه به اینکه استخراج این حجم بالا از لیتیوم، بسته به سازوکار مورد استفاده، می‌تواند به تولید مقدار زیادی کربن‌دی‌اکسید منجر شود، اختلاف‌نظرهایی بر سر استخراج به‌وجود آمده است. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد که این اختلافات باعث بروز مشکل جدی در استفاده از این منبع عظیم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان در آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید