0

کشف آب در ترکیبات یک شهاب سنگ ؛ حیات فرازمینی در نزدیکی زمین!

کشف آب در ترکیبات یک شهاب سنگ ؛ حیات فرازمینی در نزدیکی زمین!
بازدید 207


آزمایش‌های اخیر دانشمندان بریتانیایی منجر به کشف آب در ترکیبات یک شهاب سنگ شد که سال گذشته در یکی از روستاهای بریتانیا سقوط کرده بود.

آرون گروپس

طبق اطلاعات منتشر شده ترکیبات آب این شهاب سنگ تا حد زیادی به ترکیبات آب کره زمین شباهت دارد و با ادامه یافتن تحقیقات، دانشمندان می‌توانند اطلاعات زیادی درباره سیاره مبدا آن بدست آورند.

این شهاب سنگ در روستای وینچکم سقوط کرد و نام خود را از روستای محل سقوطش گرفته است. طی یک فستیوال علمی که اخیرا در بریتانیا برگزار شد، دکر اشلی کینگ ادعا کرد که وزن این شهاب سنگ تقریبا نیم کیلوگرم است و ۱۲ درصد از حجم آن را آب تشکیل داده است. همچنین، خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که یافتن وینچکم پس از برخورد با سطح زمین ۱۲ ساعت طول کشید.

بیشتر بخوانید: نخستین تصویر جیمز وب از مریخ منتشر شد

کشف آب در ترکیبات یک شهاب سنگ

در ابتدا باید گفت که نخستین اقدام دانشمندان پس از کشف آب در ترکیبات شهاب سنگ، مقایسه آن با آب کره زمین است. چرا که محققان باور دارند حیات ابتدا در آب‌ها شکل گرفته است و از آنجایی که آب کره زمین برای پیدایش حیات مناسب است، یافتن آب با ترکیبات مشابه آن در شهاب سنگ‌ها می‌تواند نشانه‌هایی از وجود حیات فرازمینی داشته باشد. البته اکثر مواقع امکان آلوده شدن ترکیبات شهاب سنگ وجود دارد اما این مورد درباره وینچکم صدق نمی‌کند.

سقوط شهاب سنگ در روستای وینچکم بریتانیا

گفته می‌شود که عمر این شهاب سنگ حدود ۴.۷ میلیارد سال است و پیش از برخورد با کره زمین، در کمربند سیاره‌ای میان مریخ و مشتری قرار گرفته بوده است. تا این لحظه در سایر مواقعی که دانشمندان موفق به کشف آب در ترکیبات یک شهاب سنگ شدند، ترکیبات آن با آب موجود در کره زمین بسیار متفاوت بود؛ اما شباهت ترکیبات آب وینچکم با سیاره زمین دانشمندان را شگفت‌زده کرد.

بر اساس ادعای محققان، مواد مورد نیاز برای پیدایش موجودات زنده سیاره زمین، در پی برخورد دنباله‌دارها و سیارک‌ها به وجود آمده است. دکتر اشلی کینگ در این باره اظهار می‌کند که یکی از سوال‌های اساسی در علوم سیاره‌ای چگونگی پیدایش آب در کره زمین و منشا آن است. البته این سوال پاسخ‌های زیادی را دریافت کرده که منطقی‌ترین آن‌ها، برخورد دنباله‌دارهایی با حجم گسترده یخ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف آب در ترکیبات یک شهاب سنگ توسط دانشمندان بریتانیایی چیست؟ آیا این اکتشاف می‌تواند پاسخی به سوال‌های پیرامون وجود حیات فرازمینی به همراه داشته باشد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار علمی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید