0

کشت‌وکار چینی‌ها در فضا ؛ بیش از 100 دانه گیاه به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده شد

کشت‌وکار چینی‌ها در فضا ؛ بیش از 100 دانه گیاه به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده شد
بازدید 30


کشت‌وکار چینی‌ها در فضا با ارسال بیش‌از 100 نوع بذر و گیاه مختلف به ایستگاه فضایی تیانگونگ رونق گرفت. چین تمرکز خاصی بر روی نحوه تکثیر گیاه در فضا دارد.

اخیراً کشت‌وکار چینی‌ها در فضا رونق خاصی گرفته چرا که آنها بیش‌از 100 دانه گیاه و مواد ژنتیکی گیاهی دیگر را به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده‌اند تا بتوانند مراحل تکثیر گیاهان در محیط فضا تحت گرانش و تابش‌های کیهانی را مورد بررسی قرار دهند. گفتنی‌ست، این گیاهان که 136 نوع مختلف را شامل می‌شوند اوایل خردادماه راهی فضا شده است.

بیشتر بخوانید: تبدیل استارشیپ به ایستگاه فضایی ؛ پیشنهاد جالب ناسا به اسپیس ایکس!

کشت‌وکار چینی‌ها در فضا با ارسال 136 گونه گیاهی رونق گرفت

به گزارش Space.com، سازمان فضایی چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که 136 گونه گیاهی را در اواخر ماه مه مصادف با اوایل خردادماه به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده است. این محموله شامل 47 محصول زراعی، 7 گیاه مقاوم در برابر خاک شور-قلیایی و 76 نوع گیاه جنگلی، چمن، گل و گیاهان دارویی بوده است. به‌علاوه، 13 ریزارگانیزم دیگر شامل ریزارگانیزم‌های زراعی و صنعتی، قارچ‌ها، جلبک‌ها و خزه‌های خوراکی هم به تیانگونگ ارسال شده‌اند.

تکثیر در فضا شامل مواجهه بذرها با تابش‌های کیهانی و شرایط ریزگرانش است که می‌تواند به جهش‌های ژنتیکی مختلفی در گیاهان منجر شود. این تغییرات ممکن است نرخ بازدهی محصولات زراعی را افزایش دهد و گیاهان را در برابر خشکسالی و بیماری‌ها مقاوم‌تر کند.

کشت‌وکار چینی‌ها در فضا با ارسال 136 گونه گیاهی رونق گرفت

چین دهه‌هاست که درزمینه تکثیر گیاهان در فضا فعالیت می‌کند. این کشور اولین‌بار در دهه 1980 با استفاده از فضاپیمای «شیجیان» وارد این حوزه شد. کشورهای غربی هم از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی دست به آزمایش‌های مشابهی در این زمینه زده بودند. فضانوردان ناسا پیش‌تر از پرورش فلفل چیلی در ISS خبر داده بودند و با آن یک غذای معروف مکزیکی به نام «تاکو» را درست کردند.

چین در سال 2022 ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی خود را به پایان رساند. جدیدترین ساکنان این ایستگاه در تاریخ 30 مه با فضاپیمای «شنژو 16» به تیانگونگ رسیدند و پنجمین گروه فضانوردان هستند که به این پایگاه فضایی رفته‌اند.

دولت پکن اعلام کرده بود که در آینده یک ماژول دیگر هم به تیانگونگ اضافه می‌شود تا اندازه این ایستگاه را بزرگ‌تر کند. به‌علاوه، ایستگاه مذکور احتمالاً به‌زودی میزبان فضانوردان بین‌المللی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشت‌وکار چینی‌ها در فضا با ارسال 136 گونه گیاهی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید