0

کدام گوشی را بخریم: آیفون ۱۵ پرو مکس یا گوگل پیکسل ۸ پرو؟

کدام گوشی را بخریم: آیفون ۱۵ پرو مکس یا گوگل پیکسل ۸ پرو؟
بازدید 77

[ad_1]

افرادی که قصد خرید گوشی نو پرچمدار دارند میان خرید آیفون ۱۵ پرو مکس و گوگل پیکسل ۸ پرو مانده‌اند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، البته که آیفون بازان آیفون می‌خرند و اندرویدی‌ها هم پیکشل ۸ پرو، اما امسال تفاوت میان دو گوشی پرچمدار از دو سوی میدان، کمتر شده و اگر سیستم عامل را ملاک قرار ندهیم، می‌توان پس از مقایسه منصفانه و بر اساس نوع درخواست کاربر، یکی را انتخاب کرد.

اگر مشکل انتخاب سیستم عامل ندارید، باید به سوالات دیگری حین خرید فکر کنید.

امسال تفاوت کمتری میان دو پرچمدار دیده می‌شود که می‌تواند شکاف میان iOS‌ و اندروید را بپوشاند.

عمر باتری آیفون ۱۵ پرو مکس بهتر از گوگل پیکسل ۸ پرو است.

همچنین چیپست آیفون ۱۵ پرو مکس قوی‌تر از چیپست گوگل پیکسل ۸ پرو است.

در مورد شارژ، پیکسل کمی سریعتر شارژ می‌کند اما در مورد عکس هم باید گفت در برخی زمینه‌ها خروجی عکس پیکسل بهتر است اما در مورد ویدئو آیفون ۱۵ پرو مکس بهتر است.

اما مهمترین مزیت گوگل پیکسل ۸ پرو نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس قیمت آن است.

در مورد حافظه‌های پایه قیمت گوگل پیکسل ۸ پرو ۲۰۰ دلار کمتر از آیفون است.

در سایر موارد نیز حدود ۱۵۰ دلار اختلاف قیمت دارند ضمن اینکه در ماههای آتی قیمت گوگل پیکسل کمتر خواهد شد و گوگل با تخفیف گوشی خود را می‌فروشد، نکته‌ای که در مورد آیفون رخ نخواهد داد و یا تخفیف اپل در حد انتظار نیست.

در بیشتر زمینه‌ها هر دو گوشی عالی هستند و اختلاف میان‌شان کمتر شده است و بنابراین کاربر خریدار باید به این نکات توجه کند.

هر دو گوشی بسیار بزرگ هستند، اما پیکسل کمی بزرگتر است – تقریباً ۳ میلی متر بلندتر و ۰.۵ میلی متر ضخیم تر از آیفون.

همانطور که گفته شد، استایل مسدودکننده Pro Max حس یک گوشی بزرگتر را در ذهن شما به جا می‌گذارد. آیفون نیز کمی سنگین‌تر است، اما بعید است که تفاوت ۸ گرمی را احساس کنید – ۱۴ پرو مکس سال گذشته به‌طور ملموس‌تری از پیکسل سنگین‌تر بود.

دوربین اصلی آیفون به خصوص در شبح بد است، در حالی که دوربین اصلی پیکسل در کنترل آن کمی بهتر است، هرچند به سختی بی عیب و نقص است. از سوی دیگر، تله‌فوتوی پیکسل هم از شبح و هم از آستیگماتیسم رنج می‌برد – شبح‌سازی سنگین در دوربین 5x آیفون هنوز هم چندان بد نیست.

آنچه که آیفون در سراسر جهان در آن برتری دارد، محدوده دینامیکی است – این گوشی در ارائه نکات برجسته عملکرد بهتری نسبت به پیکسل دارد.

در نور کم، تعادل به طور اساسی تغییر نمی کند، اگرچه برخی از تفاوت های بیشتر در رویکرد روشن می شوند. قابل توجه‌ترین، اجرای محافظه کارانه‌تر حالت شب آیفون است – تمایل کمتری برای ورود به آن وجود دارد، و حتی زمانی که انجام می‌شود، تصاویر را آنقدر که ما می‌خواهیم زنده نمی‌کند. سایه‌های پیکسل روشن‌تر می‌شوند و جزئیات بیشتری را نشان می‌دهند – به‌طور کلی در صحنه‌های تاریک‌تر، و حتی در صحنه‌هایی که در حالت فوق عریض گرفته می‌شوند، بیشتر قابل توجه است.

به لطف کاهش نویز، آیفون هنگام بزرگ‌نمایی بهتر عمل می‌کند – پیکسل برخی از جزئیات را در کنار نویز پاک می‌کند، آیفون هر دو را حفظ می‌کند و ما آن را بهتر دوست داریم. این مشاهدات هم برای نتایج زوم 2 برابری دوربین‌های اصلی و هم برای عکس های ۵ برابری از تله فوتو صادق هستند.

هر دو گوشی دارای تثبیت کننده ویدیویی عالی هستند. با این اوصاف، ما تمایل داریم آیفون را در اینجا به خاطر مدیریت نرم‌تر آن در موقعیت‌های شدیدتر مانند دویدن و نتایج تله‌فوتوی پایدارتر مورد توجه قرار دهیم.

وقتی صحبت از پشتیبانی نرم افزاری در درازمدت می‌شود، اپل معیار بوده است و معمولاً ۵ سال ارتقاء سیستم عامل اصلی را ارائه می دهد. با این حال، امسال گوگل قول داد که خانواده پیکسل ۸ به مدت ۷ سال از پشتیبانی نرم افزاری برخوردار خواهند شد – وعده دادن کاملاً شبیه به اجرای آنها نیست، اما پیکسل ۸ پرو ممکن است هنوز نرم افزار جدیدی دریافت کند که آیفون ۱۵ پرو مکس دیگر نمی‌کند.

 

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید