0

کامیون‌ برقی تسلا Semi روانه بازارها شد ؛ تحویل نخستین محموله به پپسی!

کامیون‌ برقی تسلا Semi روانه بازارها شد ؛ تحویل نخستین محموله به پپسی!
بازدید 125


سرانجام اولین کامیون‌ برقی تسلا Semi به طور رسمی معرفی شد. پس از حمل اولین محموله، پپسی اولین مشتری خواهد بود که این کامیون برقی را دریافت می‌کند.

پنج سال پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا رسماً از کامیون‌ برقی Semi رونمایی کرد، این شرکت با اولین کامیون تولیدشده رسمی خود در روز پنجشنبه در جریان «رویداد کامیون حمل بار Semi» که در گیگافکتوری نوادا تسلا برگزار شد؛ اولین محموله خود را تحویل پپسی داد. گفتنی است که این سازنده نوشیدنی در مجموع 100 دستگاه از این کامیون را سفارش داده است.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

تسلا Semi برای اولین بار در سال 2017 به نمایش درآمد و در ابتدا قرار بود به ترتیب با قیمت 150000 دلار و 180000 دلار برای نسخه‌های با سرعت 300 و 500 مایلی (480 و 804 کیلومتری) به فروش برسد. این قیمت‌ها به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از 60 هزار دلاری است که باید برای یک کامیون دیزلی استاندارد پرداخت کنید، اما تسلا تخمین می‌زند که خودروهای آن می‌توانند 20 درصد کارآمدتر (طبق اعلام ماسک در روز پنجشنبه، مصرف انرژی آن 2 کیلووات ساعت در هر مایل بوده) عمل کنند و تا 250000 دلار در طول عمر کامیون Semi صرفه‌جویی کنند.

بیشتر بخوانید:‌ تراکتورهای برقی خودران به زودی عرضه خواهند شد!

عرضه اولین کامیون‌ برقی تسلا Semi

ماسک در مراسم رونمایی از این خودرو گفت که هر کابین این کامیون «به شکل یک گلوله طراحی شده است» و مجهز به یک بسته باتری عظیم 1 مگاواتی است. طبق گزارش‌ها، این کامیون به سرعت 0 تا 60 مایل (0 تا 96.5 کیلومتر) در مدت 20 ثانیه می‌رسد، که با توجه به اینکه این وسایل نقلیه به طور همزمان تا وزن 80000 پوند (36.28 تن) را یدک می‌کشد، عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

این محصولات با 30 دقیقه شارژ، 80 درصد شارژ می‌شوند. این کامیون‌ها همچنین مجهز به قابلیت‌های رانندگی خودکار پیشرفته، و همچنین سیستم‌های کاهش‌دهنده jackknife (جدایی بین تریلر و محل قرارگیری محموله)، سنسورهای تشخیص نقطه کور و ثبت اطلاعات برای مدیریت ناوگان هستند.

کامیون‌ برقی تسلا Semi

ماسک در آن زمان اعلام کرد که از آنجایی که رزروها در سال 2017 آغاز شده است، تحویل دو سال بعد، یعنی در سال 2019 خواهد بود. تا اینکه در آوریل 2020 (فروردین 1399)، تسلا رسماً تاریخ تحویل را به سال 2021 موکول کرد و دلیل آن را تاخیر در تولید و مشکلات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری کووید-19 اعلام کرد.

با این حال، تنها دو ماه پس از آن، در ماه می سال 2020 (خرداد 1399)، طبق گزارشی از CNBC، ماسک ایمیلی را برای شرکت ارسال کرد که در آن نوشته شده بود: «زمان آن رسیده است که تمام تلاش خود را انجام دهیم و کامیون‌ برقی تسلا Semi را به تولید انبوه برسانیم. این محصول تاکنون تولید محدودی داشته است، که البته به ما اجازه داده تا بسیاری از جنبه‌های طراحی را بهبود بخشیم». او در همان ایمیل تایید کرد که تولید در گیگافکتوری نوادا تسلا انجام خواهد شد.

کامیون‌ برقی تسلا Semi

با این حال در ژوئیه 2021 (تیر ماه 1400) تاریخ تحویل جدید مجدداً به تعویق افتاد، و این بار به سال 2022، موکول شد؛ این اتفاق به دلیل کمبود مداوم پردازنده در سطح جهانی و توانایی محدود تولید باتری به دلیل بیماری همه‌گیر جهت تولید سلول‌های جدید سبک وزن 4680 بود.

ماسک در جریان جلسه سه ماهه دوم سال 2021 با سرمایه‌گذاران شرکت گفت: «ما معتقدیم در مسیر ساخت اولین خودروهای مدل Y خود در برلین و آستین در سال 2021 باقی می‌مانیم». او در ادامه افزود: «سرعت صعودی تولید تحت تأثیر معرفی موفقیت‌آمیز بسیاری از محصولات جدید و فناوری‌های تازه ساخت، چالش‌های جاری مرتبط با زنجیره تامین و مجوزهای منطقه‌ای قرار خواهد گرفت».

وی ادامه داد: «برای تمرکز بهتر بر روی این کارخانه‌ها و با توجه به محدودیت در دسترس بودن سلول‌های باتری و چالش‌های زنجیره تامین جهانی، عرضه کامیون Semi را به سال 2022 موکول می‌کنیم». از ماه مه امسال، تسلا دوباره فرآیند رزرو این دستگاه را با مبلغ 20000 دلار آغاز کرد. ماسک روز پنجشنبه پیش از استقبال از کرک تانر، مدیر عامل شرکت PepsiCo Beverages آمریکای شمالی و استیون ویلیامز، مدیر عامل شرکت PepsiCo Foods North America، روی صحنه این مراسم اعلام کرد: «و اولین تحویل‌ها هم اکنون انجام می‌شود».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه اولین کامیون‌ برقی تسلا Semi برای تحویل محموله‌های پپسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: engadget

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید