0

ژاپنی‌ها سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان را می‌سازند

ژاپنی‌ها سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان را می‌سازند
بازدید 15

[ad_1]

ژاپن قصد دارد سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان بسازد. شرکت مطرح فوجیتسو طی یک همکاری گسترده با یک مؤسسه تحقیقاتی قصد دارد این محصول جذاب را توسعه دهد.

شرکت ژاپنی مطرح فوجیتسو قصد دارد با همکاری مؤسسه‌ تحقیقاتی ریکن، سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان را با قدرت ۶۴ کیوبیت توسعه دهد. پیش‌تر به ترتیب آمریکا و چین قدرتمندترین کامپیوترهای کوانتومی جهان را در اختیار داشتند اما حالا قرار است فوجیتسو در تلاش دومش، جایگاه آمریکا و چین را به خطر اندازد. لازم به ذکر است که این رایانه کوانتوم نیز مانند دیگر همتایان خود توانایی محاسبات پیچیده فیزیک و ریاضی را داراست اما در سطح بسیار پیشرفته‌تر.

بیشتر بخوانید: واکنش‌های جهانی به رونمایی از اولین پردازنده کوانتومی ایران [+اطلاعیه رسمی ارتش]

فوجیتسو سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان را می‌سازد

به‌گزارش رویترز، فوجیتسو در پی تولید دومین کامپیوتر کوانتومی‌اش است. کامپیوتر کوانتومی ۶۴ کیوبیتی فوجیتسو و ریکن با شبیه‌ساز کامپیوتر کوانتومی ۴۰ کیوبیتی ادغام خواهد شد. محققان تلاش می‌کنند تا از بروز خطاهای احتمالی در این سیستم جلوگیری کنند.

فوجیتسو سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان را می‌سازد

کیوبیت یا بیت کوانتومی، معیار اندازه‌گیری قدرت کامپیوترهای کوانتومی است. این کامپیوترها مبتنی‌بر مکانیک کوانتومی هستند و از پردازنده کوانتومی استفاده می‌کنند.

شینتارو ساتو، رئیس آزمایشگاه کوانتومی فوجیتسو به خبرنگاران گفت: «این گام اول ما است و ما هنوز راه زیادی در پیش داریم.»

دولت‌ها و شرکت‌هایی از جمله آی‌بی‌ام (IBM) و آلفابت (Alphabet) در روند تحقیقات کامپیوترهای کوانتومی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا سریع‌ترین کامپیوتر کوانتومی دنیا را بسازند. شرکت آی‌بی‌ام، سال گذشته کامپیوتر کوانتومی ۴۳۳ کیوبیتی معرفی کرد.

آمریکا و چین در رقابتی شدید برای پیشتازی در فناوری پیشرفته از جمله محاسبات کوانتومی هستند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در تلاش است تا مانع سرمایه‌گذاری این کشور در چین برای توسعه‌ محاسبات کوانتومی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید