0

چین مدعی ساخت راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار شد!

چین مدعی ساخت راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار شد!
بازدید 22


چین مدعی شده که راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار ساخته است. اما این سیستم راداری چه قابلیت‌هایی دارد؟

اخیراً چین مدعی شده است که موفق به ساخت راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار شده است. این رادار می‌تواند هواپیماها و جنگنده‌هایی که قابلیت پنهان شدند دارند (رادارگریز) را شکار کند. گفته شده که این رادار هوشمند توسط شرکت فناوری الکترونیک چین CETC توسعه داده شده و حتی در تبلیغات نیز نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید: پهپاد سوپرسونیک ارتش چین با سرعت سه برابر صوت به زودی رونمایی می‌شود

توسعه راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار توسط چین خبرساز شد

شرکت فناوری الکترونیک چین (CETC) که از تامین‌کنندگان صنایع الکترونیک دفاعی در پکن به‌شمار می‌رود، در حال تبلیغ سیستم راداری نسل جدید خود است که ظاهرا می‌تواند اغلب تهدیدهای هوایی را در نبردهای مدرن شناسایی کند.

براساس گزارش روز شنبه روزنامه چاینا دیلی، سیستم راداری چند منظوره باند اس YLC-16 از فناوری‌های پیشرفته مانند آرایه فازی فعال تمام دیجیتال جامد، پردازنده‌های پیشرفته و سایر اجزای مدرن بهره می‌برد.

توسعه راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار توسط چین خبرساز شد

تانگ جی، یکی از مدیران CETC، درباره رادار جدید چینی گفت:

این یکی از جدیدترین مدل‌های راداری است که CETC در بازار بین‌المللی ارائه می‌کند و بهترین نمونه نظارتی میان‌برد و سه‌بعدی است که می‌توان خریداری کرد. این سامانه راداری، با استقبال برخی از ارتش‌های خارجی در آفریقا و آسیا روبرو شده و از آنها دعوت شده تا برای مشاهده محصول از نزدیک و کسب اطلاعات بیش‌تر به موسسه ما بیایند.

ادعا می‌شود که این سیستم قادر به شناسایی و ردیابی موشک‌های کروز، پهپادها، هلیکوپترها، هواپیماهای رادارگریز و سلاح‌های پرسه‌زن است. این رادار ظاهری شیک و مدرن دارد و با استفاده از قدرت حداقلی، سطح بالایی از ثبات و اطمینان‌پذیری را ارائه می‌دهد.

علاوه بر آن، به‌لطف ساختار ماژولار، ویژگی‌هایی نظیر کنترل از راه دور و انتقال داده‌ها به‌صوره زنده را توسط فیبر نوری، مایکروویو یا ماهواره در دسترس هستند. بدین ترتیب می‌توان از آن در محیط‌های چالش برانگیز مانند کوه‌ها، جزایر خالی از سکنه و فلات‌ها استفاده کرد. آنتن‌ها و پوشش‌های تاشو روی رادار فرآیند باز و بسته شدن را تنها در عرض چند دقیقه امکان‌پذیر می‌کند.

توسعه راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار توسط چین خبرساز شد

رادار YLC-16 می‌تواند وظایف غیرنظامی مانند نظارت بر ترافیک هوایی در صنعت هوانوردی غیرنظامی را برعهده گیرد. رادار آرایه فازی فعال GLC-C36S که امکان اسکن دقیق چند بعدی آب و هوا در شرایط بحرانی را امکان‌پذیر می‌کند نیز توسط موسسه CETC توسعه یافته است.

این قابلیت برای به‌دست آوردن اطلاعات در مورد ساختار درونی و پیچیده پدیده‌های آب‌وهوایی، طوفان‌های بارانی و رعد و برق کاربرد دارد. از طریق داده‌های رادار، ردیابی و پیش‌بینی وضع آب‌وهوا امکان‌پذیر شده و در نتیجه تاثیر بلایای طبیعی کاهش پیدا می‌کند.

این محصول طی ماه دسامبر 2021 در استان فوجیان تحت آزمایش میدانی قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود مشتریان بالقوه بیش‌تری را به‌خود جذب کند. برای خریدارانی که به‌دنبال سیستم‌های رادار نظارتی پیشرفته و قابل اطمینان هستند، YLC-16 می‌تواند به‌لطف فناوری‌های پیشرفته و طراحی منعطف یک انتخاب ایده‌آل باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت راداری با قابلیت تشخیص پرنده‌های پنهانکار توسط چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید