0

چین در حال ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن در زمان جنگ

چین در حال ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن در زمان جنگ
بازدید 116


ظاهراً چین در حال توسعه یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن برای استفاده در زمان جنگ است که از فناوری‌هایی جالب بهره می‌برد.

براساس اسناد محرمانه‌ای که توسط آرس تکنیکا از ایالات متحده آمریکا بدست آمده است، ظاهراً چین در حال توسعه و ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن در زمان جنگ است که بتواند از انتقال و یا نظارت توسط دشمن جلوگیری کند. در حالت کلی می‌توان گفت هدف دولت چین از توسعه این سلاح هوشمند، جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات و کنترل آنهاست.

چین در سال‌های اخیر نشان داده که می‌تواند خطری جدی برای ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا در زمینه تکنولوژی و اهداف نظامی و فضایی باشد. طبق اسناد فاش شده از ایالات متحده آمریکا، چین اهداف پیشرفته‌تری برای تحقق در ذهن دارد و همچنین این کشور در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای و توسعه فناوری‌های فضای نظامی پیشرفتی قابل تحسین داشته است.

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی شبکه 6G چین با سرعت انتقال 100 گیگابیت بر ثانیه!

چین در حال ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن است

طبق گزارش آرس تکنیکا، ایالات متحده ارزیابی می‌‌کند که هدف اصلی چین از توسعه این قابلیت که می‌تواند ماهواره‌های دشمن را کنترل یا سرقت کند، کنترل اطلاعات است که پکن از آن به عنوان یک «حوزه جنگی کلیدی» یاد کرده است. در این سند محرمانه آمده است که چین با وجود این سلاح سایبری، می‌تواند «کنترل یک ماهواره را در دست بگیرد و عملکرد آن در ارتباطات، تسلیحات یا سیستم‌های اطلاعاتی، نظارتی، شناسایی را مختل کند.»

چین در حال ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن است

سلاح چین ظاهراً سیگنال‌هایی که ماهواره‌های دشمن از اپراتورهای خود دریافت می‌کنند را شبیه‌سازی می‌کند و از این طریق، آن‌ها را فریب می‌دهد.

در بخش دیگری از این اسناد گفته شده که چین اهداف بسیار پیشرفته‌تری را دنبال می‌کند. به گفته کارشناسان مربوطه، آن‌ها قصد دارند در برنامه‌های آینده خود راهی برای از بین بردن قابلیت ماهواره‌ها برای ارتباط با یکدیگر، ارسال سیگنال و دستورات به سیستم‌های تسلیحاتی یا ارسال داده‌های الکترونیکی پیدا کنند.

مقامات نظامی ایالات متحده هشدار داده‌اند چین در توسعه فناوری فضایی نظامی ازجمله در ارتباطات ماهواره‌ای پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. ژنرال «بی. چنس سالتزمن»، فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده، ماه گذشته به کنگره گفته بود که پکن برای تحقق اهداف فضایی خود و تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین قدرت این حوزه تا سال 2045، شدیداً به‌دنبال قابلیت‌های ضدفضایی است.

چین در حال ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن است

او به کنگره گفته بود:

چین با هدف مختل‌کردن، تخریب یا نابودی قابلیت‌های فضایی ما به سرمایه‌گذاری‌های خود در این فناوری ادامه می‌دهد.

سالتزمن گفت: «ارتش چین تاکنون 347 ماهواره را با هدف نظارت، ردیابی، هدف‌گیری و حمله به نیروهای آمریکایی مستقر کرده است که 35 مورد از آن‌ها طی 6 ماه گذشته پرتاب شده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت یک سلاح سایبری برای کنترل ماهواره‌های دشمن توسط چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید