0

چگونگی ساخت متاورس صنعتی در Nvidia GTC

چگونگی ساخت متاورس صنعتی در Nvidia GTC
بازدید 59


پلتفرم خلاقانه‌ی Omniverse انویدیا پیشروی در دنیای متاورس صنعتی است، مجموعه‌ای از جهان‌های مجازی که مشابه رمان‌هایی مانند Snow Crash و Ready Player One به هم مرتبط هستند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، کمپانی‌ها از پلتفرم باز Omniverse به عنوان راهی برای شبیه‌سازی در دنیای دیجیتال قبل از ساختن چیزی در دنیای واقعی استفاده می‌کنند.

در رویداد Nvidia GTC، پانلی در مورد Omniverse و پیشرفتی که شرکت‌ها در ساخت دارایی‌های سه‌بعدی و شبیه‌سازی طرح‌های مهندسی دارند؛ ارائه شد.

اعضای پانل شامل لباردیان، رئیس Omniverse و گروه فناوری شبیه سازی انویدیا بودند.

اعضای دیگر شامل ویرجینی میلارد، رئیس جهانی تحقیقات شبیه سازی و دوقلوهای دیجیتال زیمنس؛ امی بونززل، معاون اجرایی معماری، مهندسی و ساخت و ساز در Autodesk؛ تیمونی وست، معاون واقعیت افزوده و مجازی در Unity؛ و لوری هافورد، معاون همکاری مهندسی در بنتلی سیستمز بود. که در ادامه به خلاصه‌ای از آن می‌پردازیم.

پنل GTC انویدیا در متاورس صنعتی:

در ابتدا با دیدگاه شما از متاورس و جایگاه کمپانی شما شروع می‌کنیم.

میلارد: برای زیمنس، متاورس صنعتی برای مدتی به شکل دوقلوهای دیجیتال وجود داشته است. ما اینها را در کارخانه‌ها، حمل و نقل، ساختمان‌ها، شهرهای هوشمند به کار برده‌ایم.

نرم‌افزار مهندسی صنعتی ما در حال حاضر قابلیت‌هایی مانند تجربیات همه‌جانبه کاربر با قابلیت‌های AR و VR را برای متاورس فراهم می‌کند.

در آینده، ما معتقدیم که متاورس صنعتی گسترده‌تر می‌شود و تعامل با دنیای دیجیتال را بهبود می خشند.

بونززل: یکی از چیزهایی که من را در مورد متاورس صنعتی هیجان زده می‌کند این است که چگونه موانع را از میان برداشته و نوآوری را بیشتر می‌کند، در حالی که به ما کمک می‌کند تا همه دارایی‌های خود را به طور موثرتری به اجرا درآوریم.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب در متاورس این است که مشتریان ما را قادر می‌سازد تا داده‌های هر فروشنده‌ای را جمع آوری کند. metaverse ذاتاً باز است و مشتریان ما را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از هر کجا جمع آوری کنند.

وست: دیدگاه من کمی متفاوت است. من تمایل دارم که متاورس را یک استعاره در نظر بگیرم. فرایند ارتقا همانند رایانه‌ها است. آن‌ها از حالت شبکه‌ای و قابل حمل، به حسگر کوچک با یادگیری ماشینی تبدیل شدند. این به ما این توانایی را می‌دهد که رایانه‌هایی داشته باشیم که چیزهایی مانند اسکن یک فضا، تشخیص اشیا، تشخیص چهره‌ها، توانایی تشخیص صداها و توانایی تشخیص بخش‌های ورودی یک سیستم را درک کنند.

متاورس از کجا می‌آید؟

لباردیان: دیدگاه‌های زیادی در مورد چیستی متاوره وجود دارد. چیزی شبیه به سال 1993 است که اولین مرورگر وب به نام Mosaic عرضه شد و مردم می‌پرسند: «اینترنت چیست؟ وب چیست؟»

جنبه صنعتی متاورس: متاورس اغلب در VR و تجربیات مصرف کننده به نمایش گذاشته می‌شود، اما فرصت صنعتی بسیار گسترده‌تر است.

میلارد: ما حوزه‌های کاربردی مختلف متاورس صنعتی را در تمام مراحل چرخه عمر محصول، از مهندسی طراحی گرفته تا آزمایش و اعتبارسنجی تا تولید، بهره‌برداری و حتی آموزش شناسایی می‌کنیم.

بونززل: اول و مهمتر از همه، نظرات من همپوشانی‌های زیادی با آنچه ویرجینی گفت دارد. به طور کلی، مضامین همکاری و نوآوری، داشتن این داده‌ها و ذینفعان در کنار هم، برای همه صنایعی که ما در آن کار می‌کنیم انقلابی خواهد بود. به طور خاص، یک حوزه وجود دارد که من روی آن تاکید می‌کنم و آن AEC – معماری، مهندسی و ساخت و ساز است.

تکامل بعدی متاورس چگونه خواهد بود؟ فکر می‌کنید در یک یا پنج سال آینده چه چیزی واقعی می‌شود؟

میلارد: همانطور که در ابتدا گفتم، برای زیمنس، متاورس صنعتی، تکاملی از دوقلوهای دیجیتال و رشته‌های دیجیتالی است. نکته مهم دیگر همکاری است. در آینده، کاربران باید بازخورد فوری از اقدامات و تعامل خود با دیگران دریافت می‌کنند. آن‌ها یک تجربه همزمان را احساس خواهند کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید