0

چگونگی انتخاب فضای ذخیره سازی ابری مناسب

چگونگی انتخاب فضای ذخیره سازی ابری مناسب
بازدید 270


فضای ذخیره سازی ابری قابلیت‌های زیادی را به عنوان یک سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد و مدل‌های متنوعی دارد که از نظر عملکرد، تأخیر، هزینه‌ها و مقیاس با هم متفاوت هستند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، بر خلاف دستگاه‌های ذخیره سازی که کاربران باید یک مدل را انتخاب کرده و چند سال از آن استفاده کنند؛ نوآوری و تنوع در فضای ابری بیشتر است.

فضای ابر به شما این امکان را می‌دهد بهترین فضای ذخیره‌سازی را برای هر حجم کاری انتخاب کنید.

آیا به ذخیره سازی با تأخیر بسیار کم برای داده خود نیاز دارید؟ یا به ذخیره سازی کم هزینه برای نگهداری طولانی مدت داده‌هایی که به ندرت به آنها دسترسی دارید نیاز دارید؟ فضای ابری در اختیار شما است.

با تقسیم‌بندی مجموعه‌های داده، می‌توانید منابع مناسب را انتخاب کنید و مهمتر از آن، زمانی که ارائه دهنده‌ی فضای ابری شما سرویس‌های جدیدی را معرفی می‌کند، داده‌ها را به یک منبع ابری بهتر هدایت کنید. بیایید به گزینه‌های در دسترس نگاهی بنیدازیم:

ذخیره سازی اشیا

Object Storage یک ذخیره سازی دارای مقیاس نامحدود است، که همه داده‌های بدون ساختار توزیع شده در بین دستگاه‌ها و مکان‌ها، در یک مکان واحد قرار می‌گیرند. شی قابل دسترسی از طریق پروتکل HTTP به جای پروتکل‌های فایل مانند NFS و SMB، در دسترس است. ذخیره سازی اشیاء از طریق URL به برنامه‌ها ارائه می‌شود و وظایف ذخیره سازی مانند خواندن، نوشتن و حذف از طریق دستورات ساده‌ای قابل دسترسی است.

برای محافظت از داده‌های شما در ذخیره‌سازی اشیا، اکثر فروشندگان ابری دارای قابلیت نسخه‌برداری خودکار هستند. ذخیره سازی اشیاء همچنین دارای قابلیت تغییر ناپذیری است که از هرگونه تغییر یا حذف داده‌ها برای مدت زمان مشخصی جلوگیری می‌کند، که یک تاکتیک دفاعی مؤثر باج افزار است.

این سرویس با قابلیت‌های گوناگون و هزینه‌های متنوعی در دسترس است.

صنایع پژوهشی فشرده مانند بیوتکنولوژی از ذخیره‌سازی اشیا استفاده می‌کنند زیرا کم هزینه است، در سطح جهانی قابل دسترسی بوده، بادوام و دسترسی آن آسان است.

ذخیره سازی فایل

File storage به عنوان ذخیره‌سازی متصل به شبکه یا NAS شناخته می‌شود، ذخیره‌سازی فایل از طریق پروتکل‌های محبوب NFS و SMB برای داده‌های بدون ساختار ارائه می‌شود.

فایل معمولاً دارای کارایی بالاتر و تأخیر کمتری نسبت به ذخیره سازی شیء است و ظرفیت محدود آن هم از نظر تعداد فایل‌ها و هم از نظر حجم محدود می‌شود.

ذخیره سازی فایل  بسیار متنوع است؛ زیرا می‌توان آن را بر روی SSD برای کارایی بالا یا روی دیسک SATA متراکم برای هزینه کمتر مستقر کرد.

ذخیره‌سازی فایل به دلیل عملکرد خوب و سهولت استفاده، به فضای ذخیره‌سازی پیش‌فرض به جز در حجم‌های کاری فشرده، تبدیل شده بود.

ذخیره‌سازی بلوک

Block storage معادل یک هارد دیسک محلی یا ذخیره‌سازی مستقیم است و هنگامی که از طریق شبکه پیاده سازی می‌شود، به عنوان شبکه ذخیره سازی (SAN) نامیده می‌شود. ذخیره‌سازی بلوک کمترین تأخیر و بالاترین عملکرد را ارائه می‌کند.

ذخیره‌سازی بلوک برای برنامه‌ها و مجموعه داده‌های ساختاریافته، مانند پایگاه‌های داده، که عملکرد در آن  اولویت است، ایده‌آل است. صنایعی مانند فین‌تک، ذخیره‌سازی بلوک را برای دستیابی به تأخیر بسیار کم اجرا می‌کنند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید