0

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم 🧑‍💻 ? 0 تا 100 توضیحات |2022

تصویر پیدا نشد !
بازدید 45


فهرست موضوعات مقاله

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم سلام خدمت کاربر های گل مجله آی تی. همونطور که در مقالات پیش کاربرد پایتون در هوش مصنوعی گفتیم در این مقاله قصد داریم به شما بگیم چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم. پس تا اخر این مقاله همراه ما باشید عشقید💙

بعد از خوندن این مقاله حتما مقاله بهترین زبان برنامه نویسی برای هوش مصنوعی بخونید

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم - اصلا هوش مصنوعی چیست مجله آی تی

اصلا هوش مصنوعی چیست ?

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم ایده هوش مصنوعی از شبیه سازی مغز انسان و نحوه عملکرد آن در یادگیری گرفته شده است. این ایده توسط ماشین ها به ویژه سیستم های کامپیوتری پیاده سازی می شود. هوش مصنوعی تعاریف مختلفی دارد که به عنوان مثال می توان به برخی از تعاریف آن در زیر اشاره کرد:

هوش مصنوعی موجودی هوشمند است که توسط انسان ایجاد شده است سیستم‌های هوش مصنوعی توانایی انجام هوشمندانه و انجام کارهایی را دارند که حتی سازنده بهس نگفته انجام بده.سیستم‌های هوش مصنوعی توانایی عمل، تفکر عقلانی و انسانی را دارند. که باید ازش بترسید😂

هوش مصنوعی بخشی جدایی ناپذیر از علوم کامپیوتر است که هدف آن شبیه سازی هوش انسانی در ماشین ها و سیستم ها است. در دنیای تکنولوژی امروز، ماشین ها، ربات ها و سیستم ها با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و الگوریتم های یادگیری عمیق، هوشمند و قدرتمند شده اند. با این حال، تعاریف هوش مصنوعی در سال های اخیر تغییر کرده است.

پیش از این، حتی یک تابع ساده در یک ماشین حساب برای انجام یک عملیات ساده جزء هوش مصنوعی در نظر گرفته می شد. اما در حال حاضر با پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی و گسترش کاربردهای آن، تابع ماشین حساب یک برنامه ساده تلقی می شود و برنامه های هوش مصنوعی بسیار گسترده و پیشرفته شده اند. ادامه این مقاله به نحوه یادگیری هوش مصنوعی میپردازیم

برای ورود به حوزه‌ی هوش مصنوعی باید چه رشته‌ای بخوانیم؟

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم برای ورود به بازار کار با هوش مصنوعی نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی در این زمینه نیست. این مهارت ها و توانایی های شماست که کارفرمایان را متقاعد می کند که با شما کار کنند، نه مدرک شما. اما طبیعتا تحصیل در این رشته می تواند به درک بهتر مشکلات این حوزه کمک کند. هوش مصنوعی یکی از تخصص های مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد است.

برای ورود به این رشته نیازی نیست که در مقطع کارشناسی در رشته کامپیوتر تحصیل کرده باشید. هوش مصنوعی امروزه بین رشته ای شده و در حوزه های مختلف از علوم پایه گرفته تا رشته های مهندسی نفوذ کرده است. بر اساس مصوبه جلسه شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان کلیه رشته های مهندسی کامپیوتر، ریاضی، مهندسی پزشکی و مهندسی برق مجاز به ورود به رشته هوش مصنوعی و رباتیک در سال ۱۳۹۰ هستند. در مقطع فوق دیپلم و دکترا.

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم - مجله آی تی

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم ?

برای یادگیری هوش مصنوعی باید مفاهیم مختلفی را یاد بگیرید که پیش نیاز این رشته پرطرفدار محسوب می شوند. هوش مصنوعی را باید از پایه آموخت تا بتوان از آن برای رسیدن به موفقیت و هدف استفاده کرد. افرادی که قصد یادگیری هوش مصنوعی را دارند به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

  • کسانی که می‌خواهند هوش مصنوعی را برای کارهای دانشگاهی و تحقیقاتی استفاده کنند.
  • کسانی که قصد دارند کاربردهای هوش مصنوعی را برای پیدا کردن شغلی مناسب با درآمدی خوب یاد بگیرند.

علاقه مندان به مطالعه هوش مصنوعی برای تحقیقات دانشگاهی اغلب کسانی هستند که این رشته را در دانشگاه انتخاب کرده اند و علاوه بر تدریس آکادمیک، به تحقیق و مقاله نویسی نیز می پردازند. این افراد با مطالعه مقالات مختلف و شرکت در کلاس های دانشگاه تخصص خود را به دست می آورند. در ضمن روش یادگیری هوش مصنوعی برای کسانی که قصد یادگیری هوش مصنوعی را به صورت کاربردی و از ابتدایی ترین مفاهیم دارند بررسی می شود. مهارت های مورد نیاز هوش مصنوعی برای یادگیری و دستیابی به سطح بالاتر و پیشرفت در این زمینه در زیر ارائه شده است.

علاقه داشتن. گام اول شروع یادگیری و آموزش هوش مصنوعی

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم بزار اول کار تکلیفتون رو روشن کنم. اگر مطمئن هستید که به موضوعات هوش مصنوعی علاقه ندارید، بهتر است همین الان به سراغ علایق خود بروید. منطقی است که برای چیزی که برای شما جالب نیست وقت نگذارید. اما اگر در این زمینه تازه کار هستید و می خواهید ابتدا دانش خود را افزایش دهید و سپس در مورد آن تصمیم بگیرید، می توانید به سراغ منابعی بروید که در ادامه مقاله ارائه خواهیم کرد.

اگه انگلیسی بلدی که دمت گرم شما منابع زیادی از مبتدی تا پیشرفته را به صورت رایگان در اختیار خواهید داشت که به شما در یادگیری هوش مصنوعی کمک می کند.  اما نگران نباشید حتی اگر انگلیسی شما لنگ است. علاوه بر این، سعی داریم ترکیبی از منابع فارسی و انگلیسی را معرفی کنیم که مورد استفاده گروه های مختلف علاقه مندان به هوش مصنوعی قرار گیرد.

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم - مجله آی تی

صبور بودن در هوش مصنوعی

یادگیری هر موضوعی به طور طبیعی دشواری های خود را دارد. همین که می توانید این متن را بخوانید نتیجه صبر و پشتکاری است که در یادگیری الفبا داشته اید. شروع یادگیری هوش مصنوعی نیز سختی های خود را دارد مناسب نیستند. به یاد داشته باشید که حداقل هفتاد سال طول می کشد تا هوش مصنوعی به اینجا برسد، بنابراین نمی توانید چندین ماه فایل آموزشی آن را ببندید. هوش مصنوعی یک حوزه رو به رشد است. روزی نیست که خبری از دانش جدید در این زمینه نباشد. حتی کسانی که سال ها در این زمینه بوده اند باید به روز باشند. شروع یادگیری هوش مصنوعی فقط شروع یک ماجراجویی است. یادگیری در این شاخه از علم هرگز پایان ندارد.

یاد گیری زبان برنامه‌نویسی در هوش مصنوعی

زبان های برنامه نویسی ابزارهایی هستند که می توانند آنچه را که برای سیستم های هوشمند در ذهن داریم به واقعیت تبدیل کنند. بدون شک یکی از مهم ترین و اساسی ترین پیش نیازهای یادگیری هوش مصنوعی، یادگیری زبان های برنامه نویسی است.

اما نباید فراموش کرد که یادگیری زبان های برنامه نویسی به معنای یادگیری هوش مصنوعی نیست. برعکس، این زبان ها تنها ابزار پیاده سازی هوش مصنوعی هستند. در ضمن بخش ویژه ای را نیز به این موضوع اختصاص داده ایم. نگران نباش!.

یادگیری ریاضیات در هوش مصنوعی

راستش میانبری وجود ندارد. اینجا جای دیگری برای ریاضی و آمار است. بدون پشتوانه ریاضی، درک موضوعات هوش مصنوعی برای شما دشوار خواهد بود. بهتر است مستقیماً به سراغ مباحث ریاضی و آمار مربوط به هوش مصنوعی بروید. می توانید به وب سایت آکادمی کن مراجعه کنید. دروس جبر و آمار و احتمالات موجود در این صفحه برای شما مفید خواهد بود. اگر به دنبال منابع فارسی هستید می توانید از دوره آموزشی آمار و احتمال فرادرس نیز استفاده کنید.

داشتن تصویر کلی از هوش مصنوعی

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم اگر مدتی است به دنبال راهی برای شروع یادگیری هوش مصنوعی بوده اید، احتمالاً این اولین بار نیست که در مورد آن مطالعه می کنید. بسیاری از آنچه در این مورد نوشته شده است، این نقطه عطف مهم را از دست داده است. شاید با اصطلاح bird’s-eye view آشنا باشید. داشتن یک دید کلی از آنچه در انتظار شماست، درک بهتری از موضوع به شما می دهد. شاید شما فقط به یکی از شاخه های هوش مصنوعی علاقه مند باشید.

هنگامی که اصول اولیه را یاد گرفتید، به قسمتی که دوست دارید بروید. به یاد داشته باشید که آرماند اولین پیشگام در زمینه هوش مصنوعی بود که فناوری هایی ساخت که می توانند کارهایی مشابه انسان انجام دهند. بخش‌های مختلف هوش مصنوعی که در زیر خلاصه می‌کنیم تلاش‌هایی برای تحقق بخشیدن و حتی فراتر رفتن از این رویا هستند.

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم - مجله آی تی

ابتدا پایه تون  را تقویت کنید

قبل از شروع هوش مصنوعی و ورود به این جهان ، بهتر است یک بنیاد قوی برای ورود به این کار آماده کنید. این می تواند با تسلط بر اصول برنامه نویسی (پایتون یکی از بهترین زبان های یادگیری ماشین) و ریاضی (جبر خطی ، آمار و حسابی) آغاز شود. به این ترتیب ، شما باید هم الگوریتمی و هم تفکر انتزاعی خود را تقویت کنید. شما برای تسلط بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به دیپلم احتیاج ندارید ، اما به اشتیاق بی پایان احتیاج دارید!

 پایتون را به صورت حرفه ای یاد بگیرید

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم برای ورود به دنیای هوش مصنوعی ، مردم می توانند با این زمینه همکاری کنند تا خود را در مورد رقابت ببینند. پایتون یک زبان برنامه نویسی ترجیحی در این زمینه است زیرا درک و نوشتن آن آسان است. همچنین کتابخانه ها و زبان های جامعه قابل توجهی وجود دارد. پایتون از یادگیری ماشین پیشرفته و اجرای سیستم های یادگیری عمیق (قاب های محبوب مانند Tensorflow ، Pytroch و Keras) پشتیبانی می کند

منابع و دوره های آموزشی را در اینترنت جستجو کنید

اگر واقعاً به یادگیری علاقه دارید ، می توانید به سادگی شروع کنید. هزاران منبع رایگان ، مقاله و دوره های Google وجود دارد که می توانید برای ورود به این زمینه از آن استفاده کنید. منابع رایگان می توانند شما را با اصول اولیه آشنا کنند تا ببینند آیا واقعاً آن چیزی است که شما می خواهید.

ساخت چیزهای ساده را با الگوریتم های هوش مصنوعی شروع کنید

یکی از مهمترین موفقیت های یادگیری هوش مصنوعی ، ایجاد شهود قوی در مورد نحوه عملکرد سیستم های هوش مصنوعی است. یکی از راه های ایجاد چنین شهود ، انجام کارهای ساده است.به عنوان مثال ، پروژه ای را شروع کنید که مورد علاقه شما باشد و الگوریتم های هوش مصنوعی دره را از ابتدا بنویسید. حتماً در جاده چیزهای زیادی بیاموزید. مزایای طولانی مدت وی بسیار زیاد است.

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم - مجله آی تی

بیاموزید که چگونه چشم انداز انسانی و برنامه نویسی رایانه ارتباط برقرار می کنند

برای اینکه یک توسعه دهنده قوی باشید ، باید یک پایه محکم در علم و آمار داشته باشید. شما باید زبانهای برنامه ای را که در هوش مصنوعی مؤثر هستند ، بدانید. شما باید در مورد ریاضیات اساسی اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید به راحتی داده ها را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید برنامه نویسی رایانه را با بینش انسانی ترکیب کنید تا یک توسعه دهنده موفق باشید.

نحوه جمع آوری داده های مناسب را بیاموزید.

هوش مصنوعی در پردازش مقادیر زیادی از داده ها به طور همزمان بسیار عالی است. هنگام فکر کردن در مورد ساختن نرم افزار هوش مصنوعی ، به کارهایی که به داده ها نیاز دارند (مانند خدمات مشتری و بازاریابی) فکر کنید و نرم افزاری ایجاد کنید که پردازش داده های سنگین را سریعتر و آسان تر کند.

در انجمن های آنلاین ثبت نام کنید

Kaggle یک انجمن آنلاین برای دانشمندان داده و دانش آموزان یادگیری ماشین است. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد مجموعه های داده را پیدا و منتشر کنند ، مدل های مبتنی بر وب را بسازند و با سایر مهندسان یادگیری ماشین ارتباط برقرار کنند. این می تواند یک روش عالی برای یادگیری در مورد آن باشد. این وب سایت حتی مسابقات یادگیری ماشین را نیز دارد که می توانید برای بهبود مهارت های خود در آن شرکت کنید.

انتظارات منطقی داشته باشید

امروزه هیجان زیادی در مورد توسعه هوش مصنوعی وجود دارد که باعث می شود مردم پتانسیل فعلی آن را اغراق کنند. اگرچه این یک زمینه بسیار هیجان انگیز برای توسعه نرم افزار و تجارت است. اما اگر کسی در مورد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کند، به سرعت محدودیت های آن را کشف خواهد کرد.مهم این است که اگر نمی خواهید علاقه خود را از دست بدهید، بهتر است با انتظارات معقول به این سوالات بپردازید!

چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم ؟ - it-mag.org

جمع‌بندی مقاله هوش مصنوعی چگونه یاد بگیریم

در این مقاله چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم سعی شده است تصویری کلی و بسیار مختصر از قسمت های مختلف هوش مصنوعی به شما ارائه دهیم تا نقشه راه شروع یادگیری هوش مصنوعی داشته باشید. واقعیت این است که دیگر نمی توان هوش مصنوعی را نادیده گرفت. دور نیست روزی که آگاهی از حوزه هوش مصنوعی یک الزام بدیهی در همه مشاغل تلقی شود.

آینده جهان هوش مصنوعی است. از یادگیری هوش مصنوعی غافل نشوید. راستش را بخواهید، فردا شاید برای شروع یادگیری هوش مصنوعی دیر باشد. اکنون که آماده شروع یادگیری هستید، این مقاله می تواند نقطه شروعی برای فرآیند یادگیری شما باشد. با پیش نیازهای ذکر شده در مقاله آشنا شوید. یادگیری هوش مصنوعی را از منطقه ای که بیشتر به آن علاقه دارید شروع کنید. برای آموزش و مطالب بیشتر از لینک های موجود در مقاله استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید